Продолжая пользоваться данным сайтом или нажав "Принимаю", Вы даёте согласие на обработку файлов cookie и принимаете условия Политики конфиденциальности.
Інтервʼю підготовлено для 17 номера журналу Banker — спецвипуску в рамках премії Banker Awards 2025.

За системний, багатовекторний і соціально значущий підхід до освітніх ініціатив, спрямованих на підвищення фінансової та культурної грамотності молодого покоління, COMINBANK отримав визнання у номінації «Амбасадор фінансово-просвітницької роботи з молоддю» на премії Banker Awards 2025.
Упродовж останнього року банк послідовно поєднує освітні, культурні та волонтерські активності, формуючи цілісну екосистему, у якій молодь здобуває знання і навички, корисні як у повсякденному житті, так і для майбутньої професійної реалізації. Одним із ключових напрямів стала співпраця з Музеєм «Становлення української нації», у межах якої COMINBANK ініціював і профінансував цикл благодійних екскурсій для дітей із родин внутрішньо переміщених осіб та студентів Київського торговельно-економічного фахового коледжу.
Завдяки цим проєктам банк поєднує історичну просвіту з соціальною підтримкою, відкриваючи молоді доступ до культурної спадщини та сприяючи розвитку громадянської свідомості. Паралельно COMINBANK розвиває освітні програми у партнерстві з провідними університетами, впроваджуючи практичні уроки фінансової грамотності й формуючи нову культуру відповідального ставлення до фінансів.
З повною версією можна ознайомитися в журналі — придбайте тут.
Вікторія ЖЕЖЕРА, директорка Департаменту маркетингу і комунікацій АТ «КОМІНБАНК». У 2022 році COMINBANK здійснив глибоке переосмислення своєї соціальної ролі й вивів корпоративну відповідальність на новий рівень. Так народилася стратегія КСВ із символічною назвою DOBROKOLO. А вже наступного року, з нагоди 30-річчя банку, команда презентувала ще один амбітний вектор свого розвитку — історико-просвітницьку місію.
— Пані Вікторіє, вже третій рік поспіль Комінбанк реалізує свою історико-просвітницьку місію. Цікаво дізнатися: як все починалося?
У перший рік повномасштабного вторгнення всі зусилля Комінбанку були максимально спрямовані на підтримку Збройних Сил України та допомогу нашим захисникам. Але у 2023 році, коли ми відзначали 30-річчя «банку з історією», стало очевидним: ювілей символізує не лише зрілість фінансової установи, а й новий рівень усвідомлення нашої суспільної ролі. Ми зрозуміли, що українцям потрібне як фінансове плече, так і духовна опора. Кожному з нас важливо знати історичну правду, відчувати силу спадкової єдності, пам’ятати про героїчні постаті минулого, черпати з цих знань натхнення, щоб вистояти. Саме тоді ми презентували ще один важливий напрям роботи — історико-освітній, який став продовженням добротворчої еволюції банку.
— Розкажіть, як за 2 роки змінилася й розвинулася місія?
По-перше, з гордістю можу сказати: той ресурс, який відкриває історична пам’ять, став частиною корпоративної ідентичності Комінбанку. Це вже не лише зовнішня ініціатива, а і внутрішня цінність, яка формує світогляд і культуру нашої команди. По-друге, усвідомлюєш, скільки важливих речей вдалося реалізувати. Це і цикл екскурсій у Музеї «Становлення української нації» для дітей з родин ВПО, школярів та студентів. Це і культурно-просвітницькі заходи, що дозволили молоді по-новому відкрити для себе українську історію та культуру — від уроків козацького скоропису до майстер-класів традиційної вишивки. На додачу до нашої традиції дарувати партнерам і гостям подій книги з історії та біографії видатних постатей, ми замовили у компанії Orner спеціальний тираж настільної гри про Україну — «Шевченко питає».
Для нас важливо не лише започатковувати ініціативи, а й розвивати їх, додаючи нові сенси. Крок за кроком рухаємось уперед, і вже сьогодні можемо анонсувати наступний проєкт — «Добрі кола історії».

— Звучить інтригуюче! Розкажіть, будь ласка, чим же «Добрі кола історії» унікальні?
Це буде цикл унікальних екскурсій і лекцій, присвячених постатям благодійників та меценатів України — від доби князів і гетьманів. Ми залучаємо до роботи професійних істориків і прагнемо показати, що філантропія, меценатство і корпоративна соціальна відповідальність — це не нові тренди, а глибоко вкорінена традиція, яка формувала силу й стійкість нашого народу протягом століть.
— У часи великих викликів дійсно важливо бачити, що доброчинність була і залишається одним із ключових проявів української ідентичності…
Саме так. В такий спосіб ми прагнемо нагадати, що доброчинність завжди була в ДНК українців. І щоб якомога більше людей відчули цей живий зв’язок із минулим, побачили, що шляхетні вчинки не втрачають своєї сили з часом, а стають орієнтиром у майбутнє. Завжди знаходилися люди, які вкладали в освіту, культуру й громади. Нам щиро хочеться, щоб постаті українських філантропів минулого — князя Ярослава Мудрого, гетьмана Мазепи, Богдана Ханенка, родини Терещенків, родини Симиренків і ще багатьох надихали на добротворення сьогодні.
— Як ви для себе визначаєте успіх історико-просвітницької місії? За якими критеріями відчуваєте, що мета досягнута?
Це дуже живий процес, і в багатьох моментах він насамперед емоційний. Часто вдячний відгук людей замінює нам сухі цифри KPI. Особливо коли працюєш із дітьми й бачиш їхній щирий інтерес — розумієш, що все це недаремно. Для нас важливо відчувати спільну радість, а ще — бачити, наскільки глибоко залучена в цю справу вся наша команда.
— Кого ви плануєте запрошувати на екскурсії з циклу «Добрі кола історії»?
Влучне запитання, адже цього разу ми свідомо робимо акцент на розширенні аудиторії. Якщо раніше такі екскурсії насамперед відвідували школярі та студенти, то тепер прагнемо, щоб регулярні візити, зокрема до Музею «Становлення української нації», стали можливими і для наших захисників. Першими новий формат заходів оцінять воїни, які проходять лікування та реабілітацію у шпиталі, якому наш банк із 2022 року надає підтримку.
— До речі, COMINBANK досі є партнером волонтерського проєкту «Як ти, брате?»?
Саме так. Уже другий рік поспіль COMINBANK виступає інформаційним партнером волонтерського проєкту «Як ти, брате?». Це ще одна світла справа під «парасолькою» нашого DOBROKOLO. Ми підтримуємо поширення безкоштовних посібників, які допомагають спілкуватися під час війни — у кризових ситуаціях, у громадах, у родинах. Це практичні знання, які допомагають взаємодіяти так, щоб зберігати найдорожче. І для нас велика честь уже вдруге підтримати осінній форум «Комунікатори під час війни». Я особисто переконана, що такі ініціативи формують нову культуру підтримки, яка є опорою сьогодні та стане основою для зцілення й становлення країни у післявоєнний час.