Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Банківські установи отримають доступ до Єдиного реєстру довіреностей
у результаті взаємодії Незалежної асоціації банків України (НАБУ) з Міністерством юстиції України з питання забезпечення повноцінного доступу банківських установ до достовірної інформації з державних реєстрів, вирішено питання доступу банків до Єдиного реєстру довіреностей, посвідчений у нотаріальному порядку. Про це повідомляє Banker.ua з посиланням на пресслужбу НАБУ.
Відповідний наказ №622/5 від 20.02.2020 р., зареєстрований Мінюстом 24.02.2020 р. за №201/34484, надає банкам та фінансовим установам, що мають ліцензію на надання коштів у позику, у тому числі на умовах фінансового кредиту, доступ до Єдиного реєстру довіреностей для отримання інформації в електронному вигляді.
Надання інформації з Єдиного реєстру довіреностей здійснюватиметься в електронній формі з використанням сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу цього реєстру, автоматично з використанням програмних засобів ведення реєстру шляхом зазначення одного або кількох параметрів пошуку.
Таким чином, банки зможуть самостійно, без посередників, перевіряти правоздатність осіб при укладанні відповідних операцій за довіреностями. Це дозволить оптимізувати часові та фінансові затрати, отримуючи необхідну інформацію при ідентифікації клієнтів та встановленні ділових відносин, що дозволить покращити якість обслуговування клієнтів та зменшити собівартість послуг. Але найголовніше, банки отримали додатковий інструмент для забезпечення прав клієнтів (громадян та суб’єктів господарювання) за рахунок можливості реально оцінювати повноваження осіб, які діють за довіреностями, на етапі прийняття рішення про обслуговування.
Як НАБУ зазначала раніше, без доступу до інформації, що міститься в Єдиному реєстрі довіреностей, банки не мали можливості перевірити дійсність довіреності (у т. ч. чи не скасована довіреність) та отримати відомості про її видачу (дані про нотаріуса, номери бланків, дату їх витрачання тощо). Крім того, існує низка банківських операцій, при яких не вчинюються правочини і, відповідно, не здійснюються нотаріальні дії, а тому перевірити документи через нотаріуса є неможливим. Наприклад, при видачі банком коштів представнику фізичної особи-клієнта, за довіреністю останнього, банк не мав можливості перевірити дійсність чи недійсність такої довіреності. Траплялися випадки, коли довіритель через нотаріуса відкликає довіреність – в Єдиному реєстрі довіреностей інформація про відкликання зазначена, а банк на момент здійснення операції цю інформацію перевірити не міг.
Тому вирішення питання доступу банків до інформації з Єдиного реєстру довіреностей є прогресивним кроком у покращенні якості банківських послуг з одночасним посиленням захисту прав та законних інтересів клієнтів.
Відзначимо, Міністерство юстиції планує цифрозувати процес стягнення грошей боржників і повністю перейти до системи автоматизованого арешту. Раніше Міністерство юстиції України опублікувало реєстр боржників, в якому на даний момент знаходиться більше 1,7 мільйона українців.
Коментарі (0)