Іноземні банки блокують платежі компаній з прифронтових регіонів 

платежи

Це пояснюється тим, що іноземні банки не мають достовірного джерела даних про статус таких територій України.

Національний банк України рекомендує українським банкам сприяти вирішенню проблем із розрахунками за зовнішньоекономічними контрактами клієнтів, зареєстрованих на території областей України, що частково окуповані російською федерацією, передає Banker.ua з посиланням на пресслужбу регулятора.

Головний Telegram-канал банкірів

Зазначається, що іноземні банки блокують операції за участю юридичних осіб, зареєстрованих на території Запорізької, Херсонської, Донецької та Луганської областей, незалежно від того, чи відповідний населений пункт перебуває під тимчасовою окупацією російської федерації чи під контролем України.

Для вирішення проблеми необхідна додаткова комунікація українських банків щодо цього питання з іноземними банками.

З метою інформування іноземних банків для мінімізації ризиків блокування коштів / відмови в проведенні операції Національний банк рекомендує банкам, які обслуговують клієнтів, зареєстрованих на території областей України, що частково окуповані російською федерацією, або що стикаються з проблемами під час здійснення розрахунків за зовнішньоекономічними контрактами, здійснювати комунікацію із залученими іноземними банками (банком-кореспондентом та/або обслуговуючим банком контрагента клієнта) щодо такого:

  • перед ініціюванням платежу – здійснити попередню комунікацію з уповноваженим підрозділом відповідного банку-партнера (доступними засобами електронного зв’язку) для пояснення змісту операції та надання додаткової інформації / документів щодо української компанії / платежу (за потреби) з урахуванням роз’яснення DG FISMA;
  • деталізація платіжних повідомлень – щодо вихідних платежів слід зазначати у відповідних полях платіжного повідомлення вичерпну інформацію стосовно підконтрольності Україні населеного пункту, де зареєстрований клієнт-платник, посилання на роз’яснення DG FISMA та на цільову сторінку Мінреінтеграції (для перевірки іноземним банком відповідної інформації); щодо платежів на користь українського клієнта – надавати клієнту аналогічні інструкції для подальшої комунікації його контрагента з обслуговуючим банком та банком-кореспондентом;
  • у разі блокування коштів за платіжною операцією клієнта / на користь клієнта – звернутися до банку, який заблокував платіж, щодо з’ясування підстав відмови та узгодження обсягу додаткових заходів / інформації, необхідних іноземному банку для його здійснення.

Банки мають у місячний строк поінформувати Національний банк про результати вжитих заходів, а також проблемні питання, виявлені під час комунікації з банками-партнерами, та пропозиції щодо можливих шляхів їх вирішення.

Читайте також: Мого знайомого на роботі “забронювали” через “Дію”. Як це працює і чи можу я скористатися єБронюванням?

Нагадаємо, раніше Banker.ua повідомляв про те, що двом страховикам анульовано ліцензії.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті:

Коментарі (0)