НБУ: 47% звернень щодо банків стосувалися блокування рахунків

У третьому кварталі 2025 року Національний банк України зафіксував суттєве зростання кількості звернень громадян, при цьому тема блокування та арешту рахунків залишається однією з найбільш проблемних. Про це повідомляє Banker.ua з посиланням на НБУ.

Головний Telegram-канал банкірів

Звернення громадян: що стало найгарячішою темою

За липень–вересень 2025 року НБУ обробив 6 945 письмових звернень. Найбільше їх надійшло щодо державних та приватних банків, а також установ іноземних груп. Серед ключових проблем, з якими зверталися клієнти, переважали питання блокування рахунків — таких випадків було 583. Також часто порушувалися теми кредитування, шахрайства, складнощів із переказами та врегулювання простроченої заборгованості.

У контакт-центр регулятора надійшло 7 804 усних звернення, з яких 1 982 стосувалися роботи діючих банків. Особливо помітною стала кількість дзвінків щодо блокування або арешту рахунків — 934 випадки, що становить 47% усіх усних скарг.

Серед інших приводів для дзвінків були питання про статус розгляду заяв, труднощі з погашенням прострочених боргів, проблеми з операціями у валюті та запити щодо кредитування військовослужбовців. Попри збільшення письмових звернень у порівнянні з попереднім кварталом, кількість дзвінків до контакт-центру зменшилася на 558. Частка звернень із можливими порушеннями становила 2% у державних банках і 1,4% — у приватних та іноземних.

Читайте також: Уряд ухвалив рішення для стабілізації енергосистеми

Чому банки блокують рахунки

За поясненням НБУ, блокування або розірвання ділових відносин із клієнтом відбувається тоді, коли банк фіксує операції, що не відповідають профілю клієнта чи здаються підозрілими. У таких випадках служба фінмоніторингу запитує додаткові документи та пояснення. Якщо клієнт їх не надає, доступ до рахунку може бути обмежений, а співпраця — припинена.

Що робити у разі блокування рахунку

Передусім НБУ радить надати банку всю запитувану інформацію, щоб спростувати підозри та ініціювати перегляд рішення. Якщо блокування відбулося без попередніх запитів, варто звернутися до банку напряму та з’ясувати причини. У разі незгоди з рішенням фінустанови клієнт має право подати скаргу до Нацбанку.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті:

Коментарі (0)