Нові правила НБУ вступили в силу: що змінюється для банків та їхніх клієнтів

Завдяки нововведенням, банки зможуть зменшити ризики невиконання умов договорів і отримають лояльність споживачів.

Відносини фінустанов з клієнтами стають максимально прозорими: з 1 вересня в Україні почали діяти нові правила надання інформації про банківські послуги та їхню вартість, передає Banker.ua.

Згідно з новими вимогами НБУ, які набули чинності 1 вересня, українські банки зобов’язані розкривати клієнтам всю інформацію про характер і вартість послуг, що надаються.

За словами Ольги Лобайчук, яка очолює Управління захисту прав споживачів фінпослуг НБУ, завдяки нововведенням, порівнювати умови, пропоновані різними фінустановами, клієнту буде набагато легше. Банки, в свою чергу, зменшать ризики невиконання умов договорів і отримають лояльність споживачів.

Так, з 1 вересня на веб-сайтах українських банків, а також в рекламі, що ними подається, повинна міститися максимально повна, правдива та актуальна інформація про умови споживчих кредитів і депозитів. Йдеться про вартість послуг, повні витрати клієнта, способи оплати, санкції в разі невиконання умов, додаткові послуги тощо.

На веб-сайтах фінустанов повинні бути розміщені дані про споживчі кредити і депозити в єдиному уніфікованому форматі. Тут повинна бути інформація про реальну річну ставку за кредитами, умови дострокового зняття коштів з депозиту, наявність додаткових послуг та їхню вартість, періодичність погашення кредиту та інші дані.

Також сайти банків повинні бути оснащені калькуляторами, що дозволяють розрахувати депозитні доходи та витрати за користування кредитом.

Що ж стосується реклами кредитів і депозитів, то вона, згідно з новими правилами, не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації про послугу. Реклама кредиту повинна включати дані про реальну річну ставку, максимальну суму кредиту і його терміні, а реклама депозиту – інформацію про річну відсоткову ставку, валюту, мінімальну суму та термін вкладу.

Порушення даних вимог карається штрафами: за кожен епізод банку, що провинився, доведеться заплатити суму від 300 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Читайте також: Срібло як інвестиція: плюси і мінуси

Нагадаємо, раніше Banker.ua повідомляв про те, що Нацбанк оновлює підходи до регулювання роботи колекторських компаній. Новий закон, що розробляється регулятором за участю профільного комітету Верховної Ради, покликаний захистити споживачів фінансових послуг в Україні і підвищити довіру до ринку.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті:

Коментарі (0)