Автострахування: чи потрібно пролонгувати поліс і що з цінами?

17 Червня 2022

Останнім часом багатьох українців «за кермом» хвилює купа питань щодо автострахування. Чи потрібно пролонгувати поліси ОСЦПВ (Автоцивілки) і КАСКО, або під час війни це відбувається автоматично? Наскільки змінився перелік ризиків, які покриває страховка? Що відбувається з цінами на поліси?  Banker.ua вирішив запитати про все це та загальний стан ринку автострахування у самих страхових компаній.

Головний Telegram-канал банкірів

Максим Межебицький, перший заступник голови правління СК ARX:

Страхова галузь працює. Вона втрималася. Компанії, що продовжили працювати, — це, насамперед, великі компанії. Нацбанк опублікував звіт щодо роботи страхового ринку, з я кого видно, що 80 % компаній страхового ринку працюють. Звичайно, що всі стикнулися із різними проблемами — міграційними, проблемами капіталу, резервів, але, якщо ми говоримо про страховий ринок, то 10-15 компаній, які формують 50-60% ринку, всі в строю.

Наша компанія працювала з першого дня війни. Клієнти могли та можуть придбати поліси онлайн, зробити онлайн заяву на відшкодування- всі ці наші сервіси без суттєвих змін. Але триває і оффлайн робота — офіси ARX, де не йдуть бойові дії, працюють. Звичайно, змінили місце життя не тільки наші співробітники, але й наші клієнти. І сьогодні 20 % збитків по КАСКО, наприклад — це страхові події за кордоном, раніше ця кількість була набагато нижчою. Але це не проблема, клієнти отримують відшкодування на свої картки.

У перший місяць війни ми зробили автоматичне прологнування полісів. Наразі клієнтам це потрібно робити самостійно. Ми впровадили достатньо інструментів, щоб полегшити життя нашим клієнтам, щоб наша допомога була суттєвою та потужною. Наприклад, по КАСКО, в Україні, звичайно, у перші тижні поліція практично не виїжджала на місце ДТП, тому було прийнято рішення, що навіть у тих випадках, де вимагається присутність поліції, ми дозволяли клієнтам використовувати Європротокол.

Ми продовжуємо страхові виплати по КАСКО та ОСЦПВ, якщо подія не була спричинена воєними ризиками. Незважаючи на важкі обставини, ми навіть запустили новий продукт  -«Зелену картку», який одразу ж став користуватися великим попитом. Поліс можна придбати онлайн, і з кожного придбаного полісу 10 % перераховується до благодійного фонду «Повернись живим».

Загалом перелік послуг такий же, як до війни. Компанія ARX не вносила та не пропонувала клієнтам зміни до умов договорів страхування. Враховуючи обставини, з перших днів війни компанія навіть пропонує клієнтам відстрочку сплати страхових платежів, узгоджує нові графіки оплат. Тобто ніяких змін, які б погіршували умови клієнтів, компанія не вносила. Навпаки, розширила деякі умови страхування, що у мирний час для стандартних договорів нехарактерні. Це, наприклад, врегулювання збитків без виклику поліції, врегулювання за копіями документів тощо.

Що стосується цін, то компанією ARX було прийнято рішення не підвищувати платежі /змінювати розміри франшизи по ОСЦПВ у зв’язку зі змінами страхових сум відповідно до Постанов НБУ з 01.07.2022. Перегляд цін, франшизи вирішили відтермінувати до кращих часів.

Наразі змінено ліміт страхових сум. З 01.07.2022 року для полісів, укладених з 01.07.2022 року змінено ліміти страхових сум: відповідно 160 тис. грн по майну і 320 тис. грн по життю та здоров’ю.

З 01.07.2022 року змінено максимальну суму виплати за ДТП, оформленими шляхом складання Європротоколу: максимальна сума встановлена в розмірі 80 тис.  грн. Ліміт виплати по Європротоколу застосовуватиметься для ДТП, що сталися починаючи з 01.07.2022 року, незалежно від дати укладання договорів ОСЦВ учасників таких ДТП.

Ольга Кабанець, заступник голови правління страхової компанії «VUSO»:

Об’єми укладання договорів по автострахуванню впали. Якщо брати ринок в цілому, то в березні вони зменшились на 65-70%, у квітні – на 50%, а у травні – прогнозовано на 30%. Можна сказати, що ситуація загалом поступово вирівнюється: люди страхують автомобілі, знаходячись закордоном, за договором КАСКО, який покриває ризики за межами України; також відновлюють дії полісів ті клієнти, які з різних причин не сплачували їх. Звичайно, що є питання щодо авто, які не виїхали з окупованих регіонів, тому ми припускаємо, що ринок найближчим часом на 100% не відновиться.

Звертаю увагу, що договори страхування потрібно пролонгувати. VUSO оформлює всі поліси в електронному варіанті. Важливо, що ми прийняли рішення не проводити додатковий огляд авто в разі, якщо перерва між страхуванням не більше 1 місяця. Тому оформити КАСКО або Автоцивілку можна дистанційно, не відвідуючи офісу компанії.

Умови ОСЦПВ та «Зеленої карти» лишились незмінними. Якщо говорити про класичні договори КАСКО, то вони покривають ризики за кордоном. Також ми перші на страховому ринку створили програму КАСКО «Patriot», яка покриває не лише стандартні ризики, а й воєнні, зокрема: приліт ракети або інших об’єктів, ушкодження уламками, підрив на міні, потрапляння під прямий обстріл (за винятком ядерних, біологічних та хімічних атак).

Ціни по КАСКО змінювати не плануємо. У зв’язку зі збільшенням страхових лімітів зміниться ціна на ОСЦПВ. Відповідно до постанови НБУ це має відбутися 1 липня 2022 року.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: