Не просто вижити, а жити впевнено. МетЛайф про те, чи готовий ринок до нової культури фінансового захисту

05 Листопада 2025

Інтервʼю підготовлено для 17 номера журналу Banker — спецвипуску в рамках премії Banker Awards 2025.

За незмінне лідерство на ринку страхування життя, значні фінансові результати, клієнтоорієнтовані продукти та високу соціальну відповідальність МетЛайф здобула визнання у номінації «Лідер року в сегменті страхування життя» на Banker Awards 2025.

У жовтні 2024 — червні 2025 рр. компанія підтвердила лідерство: зібрала 2,8 млрд грн премій у 2024 (+14%) і 1,4 млрд грн за пів року 2025 (+13%), утримуючи близько 51% ринку. За даними НБУ, майже половину премій сегмента life (5,72 млрд грн) забезпечила саме МетЛайф. Стійкість підтримують накопичувальні програми (65% портфеля) й операційна дисципліна: виплати — 506 млн грн у 2024 (35% сегмента), загалом понад 2,5 млрд грн за 22 роки, зокрема ануїтетні та «на дожиття» — 206 млн грн.

Компанія своєчасно виконує зобов’язання, входить до переліку сумлінних платників, розширила ліцензію НБУ, запускає нові продукти та утримує рейтинг uaAAA від «Рюрік» (ліквідність 360%, прибуток 941 млн грн за 9 міс. 2024).

З повною версією можна ознайомитися в журналі — придбайте тут.

Попри невизначеність воєнного часу, страхування життя в Україні набуває нового значення — як інструмент фінансової стійкості, довгострокових накопичень і турботи про родину. Інна Бєлянська, Голова Правління ПрАТ «МетЛайф», розповіла Banker.ua, чому клієнти стають більш свідомими, як глобальні практики MetLife інтегруються в українські реалії та яким чином компанія допомагає людям не лише виживати, а й будувати впевнене майбутнє. 

Про динаміку ринку страхування життя

— Наскільки змінився попит на страхування життя в Україні за останній рік? Які фактори найбільше вплинули на ці тенденції?

— Минулий рік продемонстрував доволі неоднозначну динаміку на ринку страхування життя в Україні. З одного боку, ми стикаємося з серйозними викликами, що стримують його розвиток, з іншого — поступово спостерігаємо позитивні зрушення у ставленні людей до довгострокового фінансового планування.

Безумовно, ключовим стримувальним фактором залишається війна та її наслідки. Економічний тиск є відчутним: інфляція, нестабільність доходів і загальна невизначеність щодо майбутнього змушують українців концентруватися передусім на поточних потребах. Свою роль відіграє і масова міграція — значна частина потенційних клієнтів сьогодні перебуває за кордоном, що зменшує внутрішній попит.

Водночас ми бачимо й позитивні зміни. Поступово, але впевнено зростає рівень фінансової грамотності. Українці починають усвідомлювати цінність фінансового захисту та планування на перспективу.

— Які головні потреби клієнтів ви бачите сьогодні у сфері страхування життя? Чи змінилися їхні очікування порівняно з попередніми роками?

— Найпершою і найочевиднішою потребою є захист власного життя як головного та невідновного ресурсу. Війна комплексно й довготривало впливає на здоров’я українців, незалежно від того, де вони перебувають і чим займаються. Ризики виникнення серйозних хвороб щороку зростають, а разом із ними — вартість ліків і якісних медичних послуг.

Не менш важливою залишається потреба забезпечити майбутній добробут родини, особливо для людей, які наближаються до пенсійного віку. Сподівання на державну пенсійну систему фактично відсутні, а демографічні тенденції лише поглиблюють цю проблему. Саме тому клієнти все частіше розглядають страхування як надійний інструмент фінансового захисту й довгострокових накопичень.

Досвід війни став додатковим каталізатором для переосмислення цінності життя та важливості фінансового планування. Попри те, що ринок ще не відновився до довоєнних обсягів, ми спостерігаємо зростання свідомості й цілеспрямованості клієнтів у виборі страхових продуктів.

Якщо на початку повномасштабного вторгнення домінували короткострокові рішення, орієнтовані на «виживання тут і зараз», то сьогодні дедалі більше людей повертаються до стратегічного мислення

Про цінність страхування життя

— Як змінилося ваше власне особисте ставлення до страхування життя після всіх подій в Україні за останні роки?

— Моє ставлення залишилося незмінним: я завжди наголошую, що страхування життя є унікальною фінансовою послугою. Воно дозволяє не лише виживати,  а й жити повноцінно завдяки накопичувальній складовій. А ще важливіше — виступає рятівним колом для родини у випадку серйозних хвороб, травм чи навіть трагічних подій,  завдяки ризиковій складовій.

Щодня я разом із колегами бачу, як трансформується ставлення клієнтів до страхування.  Вчасні виплати — десятки й сотні тисяч гривень — рятують життя та здоров’я: дозволяють оплатити операцію на серці,  пройти курс променевої чи хіміотерапії або ж просто підтримати родину фінансово в найважчі моменти.  Це найкраще підтвердження того,  що страхування життя має реальну цінність.

— Чи відзначили ви зростання корпоративного сегмента, зокрема програм страхування для працівників компаній?

— Традиційно в Україні страхування життя розвивається переважно як роздрібний сегмент. Нині близько 97% страхових премій формуються за рахунок індивідуальних клієнтів. До початку повномасштабної війни ми спостерігали активність великих міжнародних корпорацій, які впроваджували програми колективного life-страхування як важливий елемент системи корпоративних пільг. Однак сьогодні більшість таких ініціатив перебувають «на паузі» через складну економічну ситуацію та пріоритетність інших витрат.

Водночас ми впевнені, що після завершення війни та стабілізації економіки цей сегмент відновиться. Адже турбота про персонал і формування комплексного соціального пакета для працівників є сталим світовим трендом, який поступово ставатиме все більш актуальним і в Україні.

Про інновації та клієнтський сервіс

— Які інновації ви впровадили у клієнтський сервіс, щоб зробити процес оформлення та обслуговування полісів зручнішим?

— У складні часи швидка та професійна підтримка стає не просто послугою, а справжньою необхідністю. Саме тому ми постійно інвестуємо в розвиток та покращення всіх каналів обслуговування клієнтів. Хоча для МетЛайф пріоритетним залишається канал продажу face-to-face, ми активно розвиваємо онлайн-комунікації, адже кожен контакт із клієнтом важливий. Наша команда щодня обробляє сотні звернень, забезпечуючи підтримку на всіх етапах взаємодії. Крім спілкування з операторами контакт-центру, клієнтам доступне автоматичне телефонне меню, через яке можна отримати актуальну інформацію про статус та термін дії поліса, розмір та дату чергового платежу, реквізити для оплати тощо.

Ми не просто реагуємо на запити, а системно аналізуємо зворотний зв’язок і використовуємо його для розробки нових продуктів та оптимізації процесів обслуговування. Однією з ключових інновацій стала модернізація нашого програмного рішення JET ISSUE, яке автоматично розраховує страхові суми та інші параметри договорів для індивідуальних клієнтів. Система безпомилково обробляє одночасно кілька договорів одного клієнта, зменшуючи ризик людської помилки, пришвидшуючи обробку полісів із ручним андеррайтингом та суттєво підвищуючи задоволеність клієнтів.

Війна обов’язково завершиться, отже, потрібно заздалегідь подбати про власне майбутнє і майбутнє своєї родини

— Яку роль у вашому успіху відіграє саме команда MetLife? Які нові практики управління чи мотивації ви впровадили?

— Команда МетЛайф відіграє ключову роль у нашому успіху, особливо в ці надскладні часи. Безумовно, ми постійно вдосконалюємо бізнес-процеси та впроваджуємо автоматизацію, проте жодна технологія не замінить професійний досвід, інтуїцію та відповідальність наших людей. Важливі стратегічні та операційні рішення приймає наша команда менеджерів, яка має всі необхідні повноваження для ефективного управління.

Особливо пишаюся тим, що за понад три роки війни нам вдалося зберегти ключових фахівців та підтримати командний дух. Наразі в компанії працює близько 140 співробітників, і ми продовжуємо цілеспрямовано зростати, підсилюючи команду на конкретних позиціях там, де це необхідно. Для підтримки мотивації ми впроваджуємо прозорі системи оцінки результатів, гнучкі умови роботи та регулярне професійне навчання.

Про міжнародні практики і глобальний досвід

— Наскільки важливими для вас є міжнародні практики і чи інтегруєте ви глобальний досвід МетЛайф у локальні продукти?

— Звісно, міжнародні практики відіграють надзвичайно важливу роль, адже попри локальні особливості ринку, у кожній країні присутності МетЛайф діє в межах єдиної глобальної стратегії розвитку. Наша нова стратегія New Frontier, прийнята на груповому рівні, визначає не лише загальні напрями розвитку, а й конкретні підходи до продуктів, диджиталізації процесів, стандартів командної роботи та клієнтського сервісу.

Імплементація глобальної стратегії дозволяє адаптувати найкращі міжнародні практики до українських реалій. Наприклад, усі страхові продукти МетЛайф мають уніфіковані стандарти і діють по всьому світу, що особливо актуально з огляду на те, що понад 6 мільйонів українців були змушені виїхати за кордон за три роки війни.

— Які партнерські проєкти (з банками, роботодавцями, громадськими ініціативами) стали найуспішнішими у 2024-2025 роках?

— У межах програм корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) ми насамперед зацікавлені у достроковому win-win результаті, який приносить відчутний соціальний ефект. На моє переконання, яке повністю співпадає зі стратегією групи МетЛайф, успішний бізнес обов’язково має робити свій внесок у розвиток та підтримку суспільства, особливо в умовах війни. У 2024 році ми продовжували реалізацію довгострокових проєктів з розвитку фінансової грамотності, адаптуючи їх до сучасних реалій та потреб різних аудиторій. Адже чим більше фінансово освічених людей буде в Україні, тим міцнішою стане економіка та добробут кожного громадянина.

Особливу увагу ми приділяємо роботі з молоддю. Ми створили онлайн-курс фінансової грамотності для підлітків, що охоплює ключові аспекти управління особистими фінансами, від планування бюджету до основ страхування. Також організували інтерактивний конкурс для підлітків спільно з нашим постійним партнером — Junior Achievement Ukraine, що стимулює цікавість до фінансової грамотності та практичних навичок управління грошима.

Водночас ми пам’ятаємо про педагогів, адже саме вони формують світогляд молоді. Для шкільних вчителів були проведені онлайн-тренінги зі страхування та фінансової грамотності, які дозволяють ефективніше передавати знання наступним поколінням.

Соціальна відповідальність МетЛайф виходить за межі фінансової освіти. Ми регулярно підтримуємо дитячі будинки та беремо участь у благодійних заходах Фундації «Дім Рональда МакДональда», що допомагає важкохворим дітям та їхнім родинам. При цьому наша діяльність не обмежується лише матеріальною допомогою: активні співробітники щороку долучаються до «Пробігу під каштанами», здають кров на День Донора, висаджують дерева та прибирають довкілля в парках.

Про нові сегменти і перспективи

— Чи бачите ви перспективи розвитку нових сегментів – наприклад, мікрострахування або страхування життя для підприємців?

— Потенціал страхування життя, як і страхування загалом, в Україні залишається величезним. На жаль, наразі цією фінансовою послугою охоплена доволі невелика частина населення та бізнесу. Незважаючи на «туман війни», команда МетЛайф активно розглядає різні сценарії та аналізує ринкові прогнози. Уже зараз важливо шукати нові ніші, уважно вивчаючи наших клієнтів, їхні незакриті потреби у фінансовому захисті та адаптуючи продукти під сучасні реалії.

Водночас я переконана, що поки базова потреба у страхуванні людей не буде задоволена, розвивати вузьконішеві продукти, зокрема орієнтовані на конкретні сфери діяльності, зарано. Набагато важливіше пропонувати універсальні продукти захисту здоров’я, наприклад, від критичних захворювань або нещасних випадків. Вони мають бути достатньо гнучкими, щоб підлаштовуватися під потреби та фінансові можливості кожного клієнта.

— Якщо уявити, що через 10 років українці зовсім інакше дивитимуться на фінансову і життєву безпеку, яку роль МетЛайф хотіла б відігравати у цьому майбутньому?

— Звісно, ми бачимо МетЛайф компанією №1 на ринку страхування життя і через 10 років. Але для нас важливо бути першими не лише з точки зору бізнес-показників, а й у сприйнятті бренду українцями. Для цього критично не лише вдосконалювати страхові продукти та сервіси, а й уважно слухати клієнтів і робити конкретні кроки назустріч, особливо у критичні життєві моменти.

Наприклад, коли почалося повномасштабне вторгнення, останнє, про що могли думати наші клієнти, — це вчасна сплата чергового внеску. Тому одним із перших наших рішень стало розширення пільгового періоду для сплати до 90 календарних днів замість стандартних 30. При цьому наші клієнти залишалися під повним страховим захистом. Ця практика діє й до сьогодні.

Окремо хочу відзначити готовність підтримувати цивільних клієнтів, які зазнали втрат безпосередньо через військові дії, навіть якщо формально такі події є виключенням у договорах. Індивідуальні виключні виплати ми не припиняємо і у 2025 році, розуміючи, наскільки критичною може бути допомога для людей, чиє життя кардинально змінила війна.

Для нас головне — залишатися відданими місії МетЛайф: «Завжди з вами, будуючи більш впевнене майбутнє». Ці слова не просто гасло, а щоденне нагадування про те, заради чого ми працюємо. Ми поруч у найважливіші моменти життя — від перших кроків у житті та кар’єрі до турботи про родину та планування забезпеченої старості. Наша мета — бути надійним партнером, який допомагає долати виклики, захищає від фінансових ризиків і підтримує у прийнятті важливих життєвих рішень.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: