Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
«Міцна історія – це наш фундамент, постійні інновації – наш двигун», – директорка з маркетингу СК ARX Нонна Рижа
Від ребрендингу до цифрової трансформації. Як ARX поєднує інновації, надійність та прибутковість – поговорили з директоркою з маркетингу ARX Нонною Рижою.
– У 2019 році компанія AXA офіційно перетворилася на ARX. Що стояло за цим рішенням і чому воно стало таким важливим?
– Ребрендинг – це не просто нова вивіска. Зміна назви та оновлення айдентики дали нам можливість переглянути бізнес‑процеси, освіжити культуру компанії та вивести на перший план інновації. Водночас це дало колегам відчуття нового старту, а клієнтам – сигнал: з ARX можна розраховувати на той самий високий рівень сервісу, але більш інноваційний.
Ми не просто змінили вивіски, а одразу сфокусувалися на трьох ключових напрямах:
- Цифровізація продуктів. Запуск мобільного застосунку MyARX та онлайн‑порталу дозволив клієнтам укладати поліси й врегульовувати збитки без візиту до офісу.
- Розвиток нових продуктів. Наприклад, у 2022 році ми одними з перших в Україні запропонували покриття воєнних ризиків.
- Перебудова внутрішніх процесів. Оптимізували роботу андеррайтерів і кол‑центру, щоб скоротити час ухвалення рішень і підвищити оперативність виплат.
– Крім зміни бренду компанія увійшла у канадську групу Fairfax Company. Що це означало для ARX?
– Fairfax – це не лише інвестор, а й джерело передових практик управління ризиками та капіталізації. Ми переймаємо досвід світових ринків, автоматизуємо процеси за міжнародними стандартами та маємо змогу інвестувати в нові напрями.
– Як ці всі зміни відобразилися на фінансових показниках?
– З 2019 по 2024 рік обсяги валових премій ARX та ARX Life зросли з 2,5 млрд до 4,6 млрд грн – це майже +100% за п’ять років. Паралельно сумарні виплати клієнтам сягнули майже 1,8 млрд грн у 2024 році, що на 23% більше ніж у 2023 році. А в першому півріччі 2025 року ми виплачували в середньому 8 млн грн на день, утримуючи високий рівень довіри навіть в умовах війни. Крім того, за цей час ми збільшили капітал компанії за рахунок прибутку в 4 рази в доларовому еквіваленті.
– З початком повномасштабного вторгнення у 2022 році бізнес опинився під величезним тиском. Як ARX втримала курс?
– Класичне перестрахування воєнних ризиків (PVI) одразу ж стало недоступним – найбільші світові ринки, зокрема Lloyd’s, після початку активної фази війни відмовилися покривати ці ризики через катастрофічний характер збитків. Щоб забезпечити бізнес‑стійкість клієнтів, ми створили власну модель страхування воєнних ризиків. Уже у 2023 році ARX запропонувала продукт з лімітом покриття до 100 млн ₴ за одиницю страхування, захищаючи майно від ракетних ударів, атак дронів та уламків. А завдяки співпраці з DFC та визнанню Lloyd’s, ми першими в Україні запустили «Залізний купол» – унікальний механізм перестрахування воєнних збитків.
Паралельно ми оптимізували внутрішню інфраструктуру, аби працювати за умов відключень електро- та зв’язку, а також посилили диджиталізацію: понад 80% звернень клієнтів обробляються дистанційно через чат‑боти та MyARX. Завдяки цьому ми не лише зберегли обсяги виплат (8 млн грн на день у першому півріччі 2025 року), а й розширили партнерські програми на підтримку ЗСУ та ВПО, що суттєво підвищило нашу соціальну відповідальність і довіру клієнтів в умовах кризи. Так з початку повномасштабного вторгнення на підтримку Збройних Сил України ми передали 91 млн грн.
– Ви згадали застосунок MyARX, наскільки ефективним він виявився для бізнесу?
– У ARX цифровізація завжди була не просто трендом, а невіддільною частиною стратегії, спрямованої на забезпечення найкращого сервісу, справжньої надійності та стабільної прибутковості. Станом на зараз мобільний застосунок MyARX завантажили майже 18 000 разів за 6 місяців року, а щодня в ньому оформляють близько 20 операцій. 87% усіх звернень у чатах клієнтів надходить саме через застосунок, а обсяг продажів через платформу за перше півріччя 2025 року зріс на 58 % порівняно з аналогічним періодом 2024 року. Завдяки інтуїтивному інтерфейсу та автоматизації рутинних кроків MyARX виключає людські помилки при оформленні, звільняє менеджерів з продажу для роботи зі складними запитами та суттєво знижує собівартість обслуговування.
Окрім MyARX, компанія активно працює в різних каналах зв’язку: від класичних соцмереж (Facebook, Instagram, Telegram) до чат‑ботів і вбудованого чату в додатку. Техніка «клієнт обирає, ми відповідаємо будь-де» дозволяє нам реагувати на запити за лічені хвилини, а не години чи дні.
Такий підхід не лише підсилює клієнтський досвід, а й суттєво зміцнює бізнес‑ефективність компанії.
– Уже 16 років поспіль ARX очолює ринок КАСКО. У чому секрет такої тривалої переваги, і як ви оцінюєте зміни в автострахуванні за новим законом про ОСЦПВ?
– Новий закон про ОСЦПВ справді перезапускає автострахування в Україні: від прямого врегулювання й електронних полісів до виплат без амортизації й збільшених лімітів з автоматичним набранням чинності після внесення в базу МТСБУ. Головне нововведення – страхова виплачує безпосередньо своєму клієнту, що зрушує акцент із ціни на якість сервісу, швидкість і зручність врегулювання. ARX уже давно працює за такою моделлю у сегменті КАСКО, де ми є беззаперечним лідером: у нас відпрацьована система прямого врегулювання, прозорі тарифи та швидкі виплати. Ми не конкуруємо полісами «з мінімальною ціною», а пропонуємо справедливу вартість: водії з кращим профілем ризику отримують оптимальні тарифи – це чесно, прозоро і відповідає новим стандартам автоцивілки.
– Які ключові пріоритети ARX на найближчі роки?
– Ми розраховуємо на помірне зростання обсягів премій і надалі, концентруючись на прибуткових напрямах бізнесу. Водночас ARX продовжить вкладати в удосконалення сервісу, підтримку стабільності та впровадження інновацій – адже саме ці фактори формують довіру клієнтів і закладають нашу конкурентну перевагу. Наша незмінна стратегія полягає не в гонитві за рейтинговими позиціями, а в побудові стабільного, прибуткового бізнесу, який гарантує клієнтам надійний захист і високоякісне обслуговування.
Якщо підсумувати, то міцна історія – це наш фундамент, постійні інновації – наш двигун, а довіра клієнтів і партнерів – головний вектор руху вперед. Саме поєднання традицій надійності та сміливих змін робить ARX стійкою до будь‑яких викликів.