Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
«Європейські стандарти були з нами всі 30 років в Україні», – Олександр Куркін, Креді Агріколь Банк
У житті люди зазвичай цінують стабільність. Креді Агріколь Банк працює на українському ринку вже 30 років, тобто практично від початку становлення незалежної України. Весь цей період банк завжди залишався прибутковим, будував свою роботу на прозорості, гарній репутації, пропонуючи європейські стандарти обслуговування клієнтам. Про те, чого Креді Агріколь досяг за цей тривалий період, про цінності команди, які плани фінансова Група має в Україні та яке бажання команда загадала на день народження банку, в ексклюзивному інтерв’ю Banker.ua розказав Олександр Куркін, директор Proximity бізнесу та мережі Креді Агріколь Банку.
Про трансформацію банку й європейський підхід
– Олександре, Креді Агріколь Банк на ринку України працює вже 30 років – у травні українська команда відзначає ювілей. На вашу думку, що сприяло успіху та стабільній довготривалій діяльності банку в країні?
– Український Креді Агріколь Банк – це частина фінансової Групи з європейськими цінностями. Тому саме комбінація європейських цінностей та амбітності українського банківського ринку дозволяє нам бути завжди стабільними і розвиватися.
Олександр Куркін, директор Proximity бізнесу та мережі Креді Агріколь Банку
– За довгі роки роботи банк зробив свій внесок у розвиток банківського сегменту країни, впливав на її фінансову культуру і трансформувався всередині. Які можливості для цього були тоді, коли Група зайшла в Україну на початку її самостійності, і протягом років? Які можливості для себе банк вбачає зараз?
– 30 років – це доволі тривалий час, я тоді ще не працював у Креді Агріколь. Але я добре знаю його історію і цінності, сильні сторони Групи, тому можу стверджувати, що банк заходив на ринок України, насамперед, підтримуючи своїх клієнтів із Групи, мультинаціональні корпорації, які вже працювали в країні в той час. Саме з цього почалася історія Креді Агріколь в Україні.
Ми почали з корпоративного бізнесу, використовуючи свою сильну сторону – агроекспертизу, адже історія Групи пішла з аграрного сегменту близько 130 років тому. Тому цю експертизу ми теж імплементували і на українському ринку.
Але прийшов час, коли ми вирішили, що будуватимемо в Україні універсальний банк. Тоді у 2006 році Група купила Індекс-Банк, і з того часу з’явився Креді Агріколь Україна як універсальний банкінг – «банк на кожен день» для фізичних осіб та бізнесу. Протягом цих років ми трансформувалися і будували процеси.
Наприклад, ми змогли побудувати чіткий процес роботи з автокредитами і вже 15 років є одними із лідерів ринку в цьому сегменті. Ми єдині серед банків маємо сертифікат ISO 9001, який гарантує якість сервісу для клієнтів та відповідність усіх процесів міжнародним стандартам.
Ми продовжуємо трансформуватися в універсальний банк, розвиваючи корпоративний бізнес та бізнес роздрібних клієнтів.
Філіп Брассак, генеральний директор групи Креді Агріколь, відвідав Київ та підтримав колектив банку, листопад 2022 р.
– Враховуючи відповідальний європейський підхід Креді Агріколь, як банк пройшов ці 15 місяців війни в Україні? Які кроки щодо підтримки країни та клієнтів були зроблені і що ви продовжуєте робити в цьому напрямку?
– Минулий рік був для всіх складний, і для нас також. Коли почалася повномасштабна війна, у багатьох було питання, що ж будуть робити європейські банки на українському ринку. Група зупинила діяльність в росії та створила фонд солідарності в розмірі 10 мільйонів євро для своїх співробітників і українців, які постраждали від війни. Співробітники Групи у Франції та за кордоном збирають кошти та передають їх для підтримки українських колег, а також на користь благодійних організацій.
Креді Агріколь Банк прагне зробити свій внесок у відбудову української економіки навіть під час війни. Зокрема, у нас є спільна з ЄБРР програма фінансування на суму 50 мільйонів євро для підтримки критично важливих галузей, зокрема агробізнесу.
Крім того, за минулий рік ми видали більше 2,5 млрд гривень в рамках державної програми «Доступні кредити 5-7-9%». Агробізнес – серед найактивніших позичальників, адже його підтримка – один із ключових пріоритетів для банку та України. Банк також бере участь в Урядовій програмі з надання державних гарантій, за якою протягом року видав 1,2 мільярда гривень. Звісно, ми дуже обачно кредитуємо: дивимось і на клієнта, і на ризики, і на території. Але там, де це можливо, фінансуємо і підтримуємо клієнтів.
Від початку війни ми призупинили автокредитування але вже влітку знову відновили його – наразі не так багато банків наважуються фінансувати авто в кредит. Наше завдання – підтримати і клієнта, який купує, і партнера, який продає, тому що для обох це дуже важливо.
Банк також інвестує в цифрові рішення, щоб зробити обслуговування клієнтів максимально зручним та безпечним. Ми запустили новий інтернет-банк для бізнесу – «CORPEX», та для підприємців – «CA+ Pro», які поєднують в собі сучасні рішення та найкращий досвід міжнародної Групи.
Про ключові принципи роботи та команду
– Стабільність, прибутковість, прозорість і гарна репутація – принципи, які Креді Агріколь Банк зробив для себе ключовими. З огляду на складнощі минулого і поточного років для країни, що дозволяє вам неухильно дотримуватися цих пунктів?
– Наш банк є частиною європейської Групи, і такі європейські стандарти, як прозорість, орієнтація на стабільність, гарна репутація були з нами завжди.
Ми виконуємо дуже багато нормативів і вимог, які є і ще тільки будуть з’являтися в українських банків на шляху країни до євроінтеграції. Тобто для нас це певна культура від самого початку.
Креді Агріколь працює в Україні 30 років та входить до переліку системних банків. Як і раніше, ми дотримуємося клієнтоорієнтованої моделі універсального банкінгу, яка зосереджена на побудові довготривалих відносин з клієнтами. Синергія між різними бізнес-напрямами Креді Агріколь забезпечує кожному нашому клієнту доступ до бази різноманітних продуктів та сервісів.
Команда Креді Агріколь. 30 років серцем з Україною
Ми на 100% діджитал і на 100% сповнені людського спілкування. У 2022 році ми значно пришвидшили розвиток цифрових сервісів, щоб надавати клієнтам максимально якісний та безпечний щоденний банкінг. Разом із тим, ми підтримуємо особистий контакт з клієнтами – для нас це надважливо. Наша мережа в Україні налічує 141 відділення. Ми там, де наші клієнти. До речі, нещодавно відкрили відділення в Бородянці, яке було майже повністю зруйноване внаслідок тривалої окупації міста та обстрілів.
– Креді Агріколь входить у топ-3 найстійкіших банків України. Такий результат можна досягнути в тому числі завдяки продуманій та ефективній роботі команди. Розкажіть про неї. Що завжди мотивує ваших співробітників, які особисті та корпоративні цінності?
– Команда – це одна з найголовніших інвестицій, яка може бути у будь-якої організації. Наші цінності – у серці корпоративної культури Креді Агріколь. Це відображення того, хто ми є, та чому клієнти обирають нас. Наш банк гідно переживає цей період, наші співробітники демонструють професіоналізм, наполегливість, взаємодопомогу, стійкість, а коли того вимагає ситуація – навіть героїзм, наприклад, працюючи з підвалів.
Ми в Креді Агріколь стали міцною опорою для своїх співробітників. Прагнемо забезпечити фінансову стійкість колегам: спрямували майже 71 млн гривень на додаткові виплати, а нещодавно вдруге підвищили зарплати команді. Один з найважливіших напрямів допомоги співробітникам — гарантія збереження робочих місць для всіх, хто змушений евакуюватися з небезпечних районів. Загалом війна – це дуже відчутний іспит для всієї компанії, і мені здається, що ми його проходимо достойно.
Співробітники Креді Агріколь Банку взяли участь у благодійному напівмарафоні, Київ, квітень 2023
Як людина, яка відповідає за мережу відділень банку, з гордістю можу сказати, що протягом війни жодного разу у мене не виникло потреби сказати своїм співробітникам, що вони мають виконувати свій функціонал, підтримувати клієнтів, виходити в офіси, тому що ми всі розуміємо, що у нас є відповідальність перед країною, клієнтами, перед банківською системою.
Наша команда продемонструвала неймовірний рівень свідомості в робочих процесах. Під час активних бойових дій моїм завданням було тільки бути впевненим, що немає прямих ризиків, і що люди виходять на роботу і розуміють, що якщо є відчуття ризикованості, то варто цінувати життя.
Про стратегічні напрями і розвиток продуктів
– Попри війну банк продовжує активно працювати на українському ринку, розвиваючи власні продукти і сервіси. Які точки зростання ви бачите та на розвитку яких банківських продуктів зараз зосереджені?
– Основним для нас є зростання економіки країни в цілому, адже це і є наше зростання як фінансової організації, як банку України. Звісно, ми плануємо підтримувати розвиток тих напрямів, де у нас є дуже гарна експертиза, де ми є лідером ринку. Це робота з мультинаціональними компаніями, агросектор, фінансування авто в кредит.
Команди Credit Agricole взяли участь у флешмобі до 30-річчя банку в Україні
Також ми бачимо для себе цікавим ІТ-сектор. Всі знають, що Україна має дуже великий потенціал до розвитку ІТ-бізнесу. Ми визначили для себе це як один зі стратегічних напрямів.
Ми інвестуємо в нашу діджиталізацію. Розуміємо, що ринок змінюється, і що потрібно нашим клієнтам, зокрема, ІТ-сектору. У минулому році ми запустили новий інтернет-банк для ІТ-підприємців «СА+ Pro». Він підходить для всіх підприємців, але більше сфокусований на потреби саме айтівців. Також ми впроваджуємо новий клієнт-банк для юросіб – там клієнти вже мають більше можливостей для цифрового документообігу.
І продовжуємо інвестувати в наш мобільний додаток для приватних клієнтів «СА+». Він в ТОП-3 лідерів ринку згідно з оцінкою користувачів в AppStore і Google Play. І навіть почали вже отримувати профільні нагороди за нього. Клієнти цінують те, що він дійсно корисний і класно працює. Але ми продовжуємо його вдосконалювати.
Загалом ми зараз дуже багато інвестуємо в діджитал-сервіси, які дозволяють нам обслуговувати клієнтів віддалено. Немає значення, чи клієнт знаходиться за кордоном, чи в Україні.
– Креді Агріколь – справді активний гравець на ринку агрокредитування в Україні. Враховуючи те, що ця галузь стала однією з провідних в українській економіці, які ваші подальші плани на цей сегмент?
– Це залишається нашим пріоритетним сегментом, маємо в цьому гарну експертизу. 50% портфелю кредитування припадає саме на агросектор. Ми підтримуємо наших клієнтів, тому що війна створила певні труднощі агропідприємцям, особливо в логістиці, транспортуванні агропродукції. Тому у кожного клієнта з’являються свої історії, кейси, і їм потрібна допомога.
Я впевнений, що агосегмент буде залишатися ключовою з наших експертиз, бо ми є дуже важливим гравцем на цьому ринку.
– Банк також був помітний в такому непростому продуктовому сегменті, як іпотека. Чи плануєте розвивати цей напрям і які перспективи бачите?
– По-перше, більшість державних експертів говорять, що іпотека буде основним напрямом для розвитку і відновлення економіки в цілому. По-друге, кожен розуміє, що зараз дуже багато житла зруйновано, і потрібно його відновлювати, будувати нове, фінансувати цей напрям.
Саме зараз іпотека не є основним продуктом, який ми хочемо розвивати. Але ще в 2021 році ми бачили, що наші процеси по іпотеці були трохи складними і тривалими у часі. І ми почали все перебудовувати, оскільки розуміли, що іпотека є важливим продуктом. З точки зору підтримки наших клієнтів, ми хочемо бути готовими фінансувати тих, для кого цей продукт буде потрібен.
А з війною, на мою думку, фокус і очікування на цей продукт збільшилися. Просто це питання часу, коли почнеться активна фаза фінансування іпотеки. Тому зараз наше основне завдання – це спростити процес по іпотеці, а також бути готовими підтримувати наших клієнтів.
Про КСВ та бажання на майбутнє
– Банк дуже багато уваги приділяє корпоративно-соціальній відповідальності. Ви прагнете приносити користь. Для цього ще у 2016 році запустили програму КСВ «We Care!». Що за ці роки встигли зробити в рамках неї та, зокрема, за останній рік?
– Ця програма діє ще з 2006 року, це постійний процес. Якщо ти вирішив бути соціально відповідальним і підтримувати якусь сферу, то ти маєш це робити не час від часу, а і системно. Тому ми цим займалися ще задовго до війни і, звісно, продовжуємо зараз.
В рамках програми з корпоративно-соціальної відповідальності «We Care!» від початку війни ми спрямували спрямовано 24 млн грн на підтримку лікарень, благодійних фондів, постраждалих від війни. Ми співпрацюємо разом із благодійним фондом «Твоя опора», щоб спрямовувати кошти і підтримувати тих, кому це потрібно.
Креді Агріколь придбав медичне обладнання для Запорізької обласної клінічної дитячої лікарні
І скажу, що на це дуже активно реагують наші колеги з інших країн, там, де є Креді Агріколь Банк. Вони знають, що ми допомагаємо, і також долучаються. Так, спільно з регіональними банками групи в період постійних блекаутів ми закуповували генератори для дитячих будинків та соціальних установ. В цілому від початку війни 40,6 млн грн група Креді Агріколь спрямувала на допомогу лікарням та постраждалим.
– Наскільки загалом змінилися ваші клієнти за роки діяльності банку? Як банк підлаштовується під нові запити українців?
– Клієнти змінюються разом із трансформацією країни. Наприклад, минулий рік швидко змінив усіх нас. З’явилася дуже велика потреба у віддалених сервісах. І наша діджитал-команда швидко пріоритизувала свої завдання зважаючи на це. А загалом ми рухаємося в тому напрямі, де в нас сильні експертизи, і ми можемо запропонувати якісний продукт ринку і клієнтам. Розвиваємо додаткові напрями, які є для нас новими і стратегічними.
Регіональний банк Групи – Credit Agricole Provence Cote d’Azur, подарував наркозний апарат вартістю майже 2,5 млн гривень для клініки «Сімейний лікар» Запорізької області
– Реалії сьогодення такі, що диктують короткострокове планування. Але в день народження заведено загадувати великі бажання і мрії. Крім завдань на найближче майбутнє, які плани Група Креді Агріколь і українська команда будує на наступні роки?
– Я більше, ніж упевнений, що в цей день народження у всіх співробітників одне на всіх бажання – якнайшвидше відсвяткувати нашу Перемогу. Це найголовніше, що є і залишається у кожного.
Якщо говорити про Креді Агріколь, то ми продовжуватимемо розвивати культуру довгострокового та надійного партнерства з нашими клієнтами. Як соціально відповідальний бізнес, ми є і залишатимемося активним учасником відновлення економіки та інфраструктури України після війни. Тому бажання – це якнайшвидше інтегруватися в європейське середовище з точки зору економіки і фінансів, аби залучити іноземні інвестиції та реалізувати проекти з відновлення країни. І для того, щоб всі хотіли приїхати й отримати громадянство України, аби працювати тут.