Для справжнього бездоріжжя: п’ять найцiкавiших позашляховикiв українського ринку

06 Червня 2025

З кожним роком  по всьому світу стає все менше місць, де можна вільно випробувати свою машину на бездоріжжі: приймаються нові закони, розширюється зона забудови тощо. Але серед світових автовиробників залишається кілька брендів, які вірні традиціям і випускають машини для серйозного бездоріжжя. У матеріалі ми зібрали «п`ятірку» найцікавіших авто, які офіційно представлені на українському ринку.

Костянтин Широкун, спеціально для Banker.ua

Головний Telegram-канал банкірів

Jeep Wrangler Rubicon

Jeep Wrangler Rubicon – це родоначальник класу позашляховиків у США, корені якого заховані у найпопулярнішому позашляховику часів Другої Світової Willys MB. Наразі випускається четверте покоління культової моделі. На світових ринках існує коротка версія з парою бокових дверей і подовжена – з чотирма повноцінними дверима. В Україні офіційно можна придбати лише другий варіант.

«Джип» оснащений 2,0-літровим 272-сильним бензиновим турбомотором та 8-ступінчастою автоматичною трансмісією 850RE Torqueflite і системою eTorque. Повний привід доповнений понижаючим рядом передач. Позашляхова версія Rubicon має міжвісьове та пару міжколісних блокувань. Система постійного повного приводу має п’ять режимів роботи роздавальної коробки передач – від задньопривідного 2WD до «найзлішого» 4WD Low.

З оновленням 2024 року для моделі доступна нова медіасистема Uconnect 5 із широкоформатним дисплеєм діагоналлю 12,3 дюйма. У штатній навігаційній системі з’явився розділ Trails Offroad, де прописані найпопулярніші позашляхові маршрути. В Україні американський позашляховик у єдиній доступній комплектації Rubicon Unlimited коштує 2 915 500 гривень.

Toyota Land Cruiser Prado

Бестселер ринку позашляховиків України наприкінці минулого року отримав нове покоління. Toyota Land Cruiser Prado з індексом J250 отримав дизайн у ретростилі у дусі авто 60-70-х років. Звісно, Prado J250 зберіг рамну конструкцію, але в основі машини лежить та ж платформа GA-F, що і у старшої моделі Toyota Land Cruiser 300. Нова рама на 50% жорсткіша за колишню, а загальна жорсткість усієї конструкції разом з кузовом зросла на 30%.

На новій платформі позашляховик помітно підріс у габаритах. Довжина зросла на 100 мм, ширина – на 95 мм. Відтепер п’яті двері підйомні, але збереглася можливість окремо відкрити заднє скло. Залежно від виконання Prado може мати два або три ряди сидінь й відповідно п’ять або сім місць.

Конструкція шасі добре знайома: незалежна двоважільна підвіска спереду, нерозрізний міст ззаду, але вертикальний хід коліс збільшений. Prado має пружинну підвіску з пасивними амортизаторами й передній стабілізатор поперечної стійкості, що розмикається.

Також збереглася трансмісія з постійним повним приводом, міжосьовим диференціалом, що самоблокується, і понижаючою передачею. Prado штатно має блокування «центру» та заднього міжколісного диференціалу. Нікуди не подівся і фірмовий позашляховий круїз-контроль під назвою Crawl Control.

Матеріал підготовлено для 16 номера журналу Banker, який можна придбати тут.

На українському ринку автомобіль доступний з турбодизелем на 2,8 літра моделі 1GD-FTV (204 к.с., 500 Нм), або ж з бензиновою турбочетвіркою об’ємом 2,4 літра серії T24A-FTS потужністю 281 к.с.. Ціни на позашляховик з дизелем починаються від 2 434 100 гривень, а за бензиновий варіант треба заплатити щонайменше 2 694 680 гривень.

Mercedes-Benz G-Class

Друге покоління легендарного Mercedes-Benz G-Class побачило світ сім років тому, а у 2024 році вже встигло злегка оновитись.

Діюче покоління на відміну від першої генерації не назвеш архаїчним: у салоні встановлена медіасистема MBUX із сенсорним екраном на 12,3 дюйми, машина отримала підтримку бездротових протоколів Android Auto та Apple CarPlay, а також роз’єми USB-C. Навігація набула режиму доповненої реальності, а голосовий помічник навчився вести діалоги.

За додаткову плату два екрани MBUX діагоналлю 11,6 дюйми кожен можуть розташовуватися і на другому ряду сидінь. Іншим опціональним обладнанням стали бездротова зарядка, підсклянники з клімат-контролем, штатний відеореєстратор та аудіосистема Burmester.

Базовим мотором для німецького позашляховика на українському ринку є рядний турбодизель на 3,0 літра потужністю 367 к.с. та крутним моментом у 750 Нм. Цікаво, що усі без виключення двигуни мають 48-вольтовий електромотор, що може додати 20 к.с. та 200 Нм у перші секунди розгону. Дев’ятиступінчастий «автомат» 9G-Tronic та постійний повний привід з трьома блокуваннями диференціалів та понижаючим рядом передач входить у штатне оснащення моделі.

Механічний центральний диференціал ділить момент між мостами асиметрично — у пропорції 40:60 на користь задньої осі. Кліренс під підлогою кузова становить 241 мм, а під передньою віссю – цілих 270 мм. Глибина броду, яку може підкорити Mercedes-Benz G-Class, становить 70 см.

Версія G500 оснащується 4,0-літровим V8 на 422 к.с. Бензиновий бітурбомотор V8 залишився й у топверсії Mercedes-AMG G 63. Його віддача становить 585 к.с. З 48-вольтовим електромотором час розгону з місця до 100 км/год рамного позашляховика становить 4,3 секунди, хоча максимальна швидкість обмежена на позначці 220 км/год.

Land Rover Defender

Land Rover Defender — це справжня британська класика, з якої почався світовий бренд позашляховиків. Як і у випадку з Mercedes, компанія вирішила відновити популярну модель. Але новий Land Rover Defender насправді вже не такий новий — прем’єру він відсвяткував ще 2019 року. Для моделі доступно три версії: коротка тридверна Defender 90, стандартна Defender 110 та довга Defender 130. В якості основи для моделі англійські інженери взяли алюмінієву платформу PLA (Premium Lightweight Architecture). Автомобіль отримав несучий кузов, незалежну підвіску всіх коліс, постійний повний привід з міжосьовим диференціалом та хорошу геометрію кузова.

Базовим можна вважати варіант D350. Потужність рядної турбодизельної «шістки» Ingenium 3.0 у топвиконанні становить 350 к.с. Для машини також доступні молодші шестициліндрові версії D200 та D250 відповідної потужності. Серед бензинових варіантів варто відзначити компресорний двигун V8 на 5,0 літрів, який видає 425 к.с. та 550 Нм.

Окрім того, минулого року додалась флагманська версія Defender Octa, що запропонована тільки з п’ятидверним кузовом у найпоширенішому варіанті 110. Під капотом встановлена та ж версія двигуна BMW V8 на 4,4 літри, що встановлюється на автомобіль Range Rover Sport SV. Мотор розвиває 635 к.с. і 750 Нм. У парі з восьмиступінчастим «автоматом» він дозволяє позашляховику спорядженою масою 2510 кг розігнатися до 100 км/год за 4 секунди.

Спецверсія «Окта» також отримала модернізовану підвіску з активними амортизаторами, що дозволяють боротися з кренами. Кліренс збільшений на 28 мм, а у верхньому положенні підвіски цей параметр становить 319 мм. Колію розширено на 68 мм, також встановлено гостріше кермо та посилену гальмівну систему Brembo.

Ціни на Land Rover Defender в українських автосалонах бренду стартують з позначки у 2 940 000 гривень.

Lexus GX

Lexus GX завжди вважався преміальною версією Toyota Land Cruiser Prado. Наприкінці минулого року на український ринок вийшло третє покоління японського позашляховика. Попри останні тенденції, автомобіль не втратив позашляхових можливостей — короткі звіси, система повного приводу.

Звісно, Lexus GX зберіг рамну конструкцію, але в основі тепер лежить та ж платформа GA-F, що у старших моделей Lexus LX і Toyota Land Cruiser 300. Підвіска у машини доволі традиційна — незалежна двоважільна спереду, нерозрізний міст ззаду. Дорогі версії мають адаптивні амортизатори. Також зберіглася трансмісія з постійним повним приводом і міжосьовим диференціалом Torsen.

На машині встановлено бензиновий бітурбомотор V6 на 3,4 літра, знайомий за старшими моделями Land Cruiser 300/Lexus LX, але його потужність знижена до 354 к.с., у парі з яким працює десятиступінчастий «автомат».

Цікаво, що у лінійці версій Lexus GX вперше з’явилася окрема версія підвищеної прохідності під назвою Overtrail. Для неї розробили підвіску з гідростабілізаторами E-KDSS, системою вибору режимів руху Multi-Terrain Select і круїз-контроль Crawl Control. Серед інших особливостей — розширена на 20 мм колія, позашляхові шини зовнішнім діаметром 33 дюйми, блокування заднього диференціала, додатковий алюмінієвий захист знизу та ін.

Lexus GX дебютував у дворядній п’ятимісній версії, але будуть і варіанти з третім рядом сидінь. Для таких машин будуть запропоновані два варіанти другого ряду — тримісний диван або два роздільні крісла. Ціни на японський позашляховик починаються з 3 989 498 гривень.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: