Юрій Бабаєв (РАДАБАНК): «Навіть у найкращі часи потрібно працювати»

19 Жовтня 2020

Ексклюзивно для Banker.ua заступник голови правління АТ «АКЦІОНЕРНИЙ БАНК« РАДАБАНК» розповів про розвиток рітейлу, діджіталізаціі, соціальних проектах і планах банку на майбутнє.

— Юрію Володимировичу, Ви в РАДАБАНКу займаєтеся роздрібним і VIP-бізнесом. Розкажіть, як реагує банк на труднощі в ритейлі та інших напрямках бізнесу?

— Наша стратегія спрямована на розвиток бізнесу з урахуванням зовнішніх змін, споживчих звичок і попиту. Основне завдання – передбачити потреби клієнтів в майбутньому і максимально оперативно вирішувати виникаючі поточні питання сьогодні. Упевнений, що банк, який підтримує клієнтів зараз, стане для них постійним фінансовим партнером надалі.

Тому ми скасували штрафи за прострочення кредитів, автоматично лонгували термін дії платіжних карток, а також перестали стягувати абонплату з користування POS-терміналів для непрацюючого бізнесу.

Незважаючи на те, що попит на кредитні продукти змінився в зв'язку із загальним падінням ділової активності, ми не зупинили кредитування під час карантину.

І спостерігали попит на кредитування під заставу нерухомості, коли клієнти, скориставшись паузою в звичній для них повній зайнятості, оформляли кредит на ремонт житла.

При кожній кризі попит населення на готівкові кошти зростає, і роздрібний сегмент клієнтів гроші з вкладів знімає. Щоб забезпечити різко зрослий попит, ми доклали максимум своїх зусиль, щоб проблем з готівкою в РАДАБАНК не було. Зараз ситуація стабілізується, і люди поступово повертаються зі своїми коштами в банк для розміщення їх на депозит.

— Чи зуміє Ваш банк перейти на цифрове обслуговування клієнтів? Або Ви вважаєте, що частина послуг неможлива в онлайн-форматі, і якісь продукти клієнти простіше сприймають наживо?

— Ми йдемо в ногу з часом. РАДАБАНК – один з перших в Україні, хто запровадив BankID як банк-ідентифікатор. Банк є учасником проекту USAID «Трансформація фінансового сектора» зі створення фінансової платформи, яку ми використовуємо для контактів з клієнтами.

У нас є цифровий канал обслуговування клієнтів, і для більш оперативного вирішення фінансових питань клієнтів дистанційно ми розширили його можливості. Щоб мінімізувати використання клієнтами готівкових коштів, ми зняли кілька навчальних роликів і навчали своїх клієнтів користуватися інтернет-банкінгом, транслюючи відео на своїх каналах комунікації. Це дало свій результат – кількість безготівкових операцій значно збільшилася.

Але так само як важливий для нас сучасний сервіс високого рівня, так і особливо цінні надійні партнерські відносини. Наприклад, менеджерів VIP-банкінгу можна замінити комп’ютером або смартфоном. Наші фахівці у відділеннях створюють клієнту таку атмосферу, в якій він може вирішити всі свої фінансові питання, контактуючи тільки з одним фінансовим консультантом. Це незамінне. Адже емоції, з якими клієнт асоціює банк, важать не менше, ніж якість обслуговування.

— Ви говорили про свій канал дистанційного обслуговування. Як плануєте його розвивати або, може бути, плануєте додати якісь функції?

— Нашому каналу дистанційного обслуговування RB24 вже 5 років, і, звичайно ж, ми його розвиваємо. Одна з найпопулярніших функцій – онлайн-обмін валют, адже курс обміну вигідніше, ніж в касах банку. До того ж, електронний сервіс має велику перевагу – він працює цілодобово і без вихідних. І що ще дуже зручно: мінімальна сума обміну становить 10 дол. США, що дозволяє клієнту регулярно купувати валюту і поповнювати свій вклад, тим самим накопичуючи швидше. Зазначу, що зараз спостерігаємо зміщення акценту на більш короткі терміни, і попит на онлайн-розміщення вкладів підвищився.

За останні кілька місяців ми також розширили функціонал RB24. Для користувачів програми «Електронний гаманець» і «IT Card», пакету послуг «RADAcard» стала можлива активація нарахування відсотків на залишок. Досить натиснути кнопку «Активувати» на карті в головному меню RB24.

Також в нашому додатку доступний вже звичний набір послуг – оформлення овердрафту на зарплатну карту, оплата комунальних послуг, поповнення мобільного рахунку і інші.

— А чи є в Вашому банку такі унікальні послуги, які доступні тільки у Вас, або ж вони значно відрізняються від пропозицій конкурентів?

— Ми завжди працюємо для клієнта, і в період карантину для власників елітних карт РАДАБАНК зробили доступним страхування на лікування коронавірусу. Разом з оформленням преміальної картки РАДАБАНК, крім всіх інших переваг користування карткою, клієнт отримує страховий поліс для виїжджаючих за кордон, в якому вже передбачено страхування від CОVID-19. Що дає поліс? Перше: якщо у клієнта є підозра на захворювання, він може пройти тестування на CОVID-19; друге: при позитивному результаті клієнт отримує лікування протягом 14 днів; третє: ми відшкодовуємо витрати на дострокове повернення в Україну з дозволу лікарів; четверте: поліс передбачає компенсацію на проїзд будь-яким транспортом або літаком, якщо клієнт не зміг повернутися в термін за станом здоров’я. Піклуючись про клієнтів, ми все ж вважаємо за краще, щоб вони були здорові.

— Чи є попит на монети, які ви продаєте у відділеннях?

— Так, монети користуються попитом – як у колекціонерів, так і звичайних людей, які хочуть зробити своїм друзям і близьким незвичайний подарунок. А все тому, що у нас величезний вибір монет: ми є першими в Україні офіційними постачальниками ексклюзивних пам’ятних монет і банківських металів Австралійського монетного двору в місті Перт, також продаємо оригінальні монети Польського монетного двору, маємо партнерські відносини з найбільшими монетними дворами світу. А ще РАДАБАНК входить в трійку офіційних дистриб’юторів НБУ і є першим комерційним банком, в якому представлений найширший асортимент пам’ятних монет і сувенірної продукції Національного банку України. Всі монети, які сподобалися клієнту, можна замовити прямо на нашому сайті.

До речі, у нас в банку працює виставка «Історія грошового обігу на території України», яку можна відвідати безкоштовно, заздалегідь зареєструвавшись на сайті РАДАБАНК. Це авторська виставка від колекціонера-нумізмата Ігоря Зіновійовича Городницького, яку він збирав понад 30 років. Експозиція налічує близько 1300 монет і 150 грошових знаків.

— Відомо, що Україна входить до числа країн з найнижчим рівнем фінансової грамотності населення. Ви як фінансова установа щось робите для того, щоб виправити ситуацію?

— РАДАБАНК є інформаційним партнером студентського гранту на навчання в рамках соціального проекту «Scholarship в Україні» з січня 2020 року, і ось зовсім недавно – у вересні, коли стартував VI Конкурс для студентів вищих навчальних закладів в рамках цього соціального проекту, банк знову до нього приєднався. Минулого місяця ми уклали договір з Університетом митної справи та фінансів про виконання науково-дослідних робіт по валідації моделей оцінки ризиків.

Ми вважаємо своїм обов'язком підтримувати заходи щодо підвищення фінансової грамотності населення, у дітей і молоді зокрема.
img
Юрий Бабаев, заместитель председателя правления Радабанк

У березні РАДАБАНК брав участь у Тижні кар’єри Дніпровського державного аграрно-економічного університету, в травні – у вебінарі «Тенденції кредитування 2020» на запрошення Media Scientific HUB, і інших заходах.

Також ми дуже сподіваємося, що в квітні 2021 року в Дніпрі відбудеться очікуване дітьми свято «Місто професій». У минулому році на такому заході ми зібрали величезну дитячу аудиторію, якій в ігровій формі розповідали про послуги банку та переваги користування банківськими продуктами. Ми докладаємо зусиль, щоб наші майбутні клієнти були фінансово грамотними.

— Судячи з того, що останнім часом ви активно берете участь в інформаційній кампанії #ШахрайГудбай, проблема фінансового шахрайства стоїть гостро?

— Так, ми зіткнулися з тим, що значно зросла кількість випадків, коли клієнти самі передають конфіденційну інформацію шахраям і, в результаті, стають їх жертвами. Ми приєдналися до всеукраїнської інформаційної кампанії з підвищення знань про безпечні платежі, ініційованої НБУ – # ШахрайГудбай, тому що вважаємо, що попастися на вудку шахрая може недостатньо фінансово обізнана людина, і наша місія – забезпечити нашого клієнта.

В рамках кампанії ми розповідаємо про основні правила безпеки при використанні карт. Наші клієнти дізнаються, як визначити телефонних шахраїв, чому ні в якому разі нікому не можна повідомляти SMS-паролі, пін-коди своїх карт, тризначний номер на звороті картки.

Ми намагаємося донести клієнтам основні правила: будьте гранично уважні і повідомляйте банк про всі підозрілі дзвінки й повідомлення, зателефонувавши за телефоном, вказаним на зворотному боці платіжної картки, а не по номеру, який, скажімо, прийшов в SMS.

Тільки разом ми попередимо спроби онлайн-шахрайства, захистимо особисту інформацію та гроші.

— Наостанок хочеться поговорити про перспективи розвитку. Які напрямки діяльності стануть пріоритетними для РАДАБАНК в наступному році? Або не всі ще реалізовано в нинішньому?

— Хоч цей рік і додав ряд завдань, щоб банк продовжував функціонувати безпечно, ми зуміли оперативно перебудувати бізнес-процеси і забезпечили максимально безпечну роботу персоналу при збереженні рівня сервісу для клієнтів.

Найближчим часом одним з ключових пріоритетів РАДАБАНК буде робота з кредитним портфелем і клієнтами, зокрема, з тими позичальниками, які користується кредитними канікулами. Також ми очікуємо відновлення попиту на депозити і закликаємо клієнтів відкривати їх уже сьогодні.

Фахівці РАДАБАНК здійснять ряд доробок в RB24, які допоможуть клієнтам вирішувати фінансові питання дистанційно. Також ми трансформуємо мережу, концентруємося на поліпшенні сервісу, розробці та впровадженні нових продуктів.

РАДАБАНК продовжує розвивати напрямки роздрібного обслуговування, VIP-banking і корпоративний бізнес, розширюючи компетенцію персональних менеджерів. У нас сильна команда однодумців, і ми бачимо можливості для розвитку.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: