Ні, моделі СХ-90 та СХ-60 – це абсолютна нова лінійка і багато в чому нова ера в розвитку Mazda. Мова йде про nextgen платформу, яка, безумовно, спирається на успіх минулих поколінь кросоверів Mazda, які стали абсолютними бестселерами, зокрема і на українському ринку, але пропонує водіям принципово новий рівень технологій та комфорту. СХ-90 в цьому сенсі, як старша модель, є взірцем втілення всього арсеналу новацій японського бренду.
Модифіковані маздівські двигуни Skyactiv вже стали справжніми легендами автомобільного ринку. Вони поєднували в собі супернадійність з економністю, і при цьому давали водієві емоцію, демонструючи неабияку динаміку як для свого класу. Саме це багато в чому і визначило довголіття Skyactiv, який пережив декілька поколінь маздівських автівок, проходячи невелички апдейти та модифікації.
Але зараз Mazda робить справжній виклик самій собі: СХ-90 оснащена абсолютно новою турбовою рядною “шісткою” Skyactiv об’ємом в 3,3 л, яка працює в парі з м’яким гібридом та видає неймовірні 345 к.с. та 500 Нм крутного моменту. Mild hybrid дає необхідну тягу та економію, підхоплюючи двигун та даючи йому відпочити в потрібні моменти, а турбовий Skyactiv зі всім накопиченим досвідом Mazda доводить до ідеалу баланс динаміки та економічності.
І тепер шок – СХ-90 побудований на задньопривідній платформі з продольним розташуванням мотору під капотом. Цим Mazda “передає вітання” скептикам з німецького автоклубу. Як результат – розгін за 6,9 сек до 100 км/год при витратах палива в 10-11 л по місту і неймовірна керованість з новою філософією їзди. Для семимісного кросовера вагою в 2125 кг, погодьтесь, неймовірний результат.
А ось і ні, Mazda вирішили, що цього разу треба якщо і дивувати, то по повній. СХ-90 оснащена абсолютно новою 8-ступінчастою коробкою передач. І тепер мова йде не про “нудний” гідротрансформатор (хоча, як можна так казати про надійну легенду?!), а про автомат з багатодисковим зчепленням. На практиці Mazda зробила те, що всі і хотіли – миттєве та безшовне переключення передач. Тому, керуючи СХ-90, ви одразу відчуєте, що “відпрацьовує” нова коробка на відмінно. А працюючи в парі з м’яким гібридом, автомат балансує між ефективністю та економічністю, розподіляючи навантаження між електричним двигуном та ДВЗ в потрібний момент часу. СХ-90 вас здивую абсолютно електричною м’якістю при їзді накатом і при цьому моментально “вибухне” потужністю 3,3-літрового двигуна, як тільки ви натисните на педаль газу.
Ще з прем’єрою нового покоління CX-5 в 2017 році Mazda твердо заявила про свою амбіцію застрибнути у сегмент преміум за якістю матеріалів у салоні. Зараз із СХ-90 задана нова планка в цьому питанні. Ексклюзивна шкіра Nappa в чорному та медовому кольорах, дерев’яні та алюмінієві елементи, нереальна ергономічність, де все під рукою і нічого зайвого – все це про салон СХ-90. Цифрова приборка, лаконічний та сучасний селектор коробки передач, величезний 12,3-дюймовий основний монітор, абсолютно легче та інтуїтивно зроузміле управління всіма асистансами.
Разом із тим, інтер’єр СХ-90 – це про сучасний преміум, без нав’язливих елементів у стилі “дорого-багато”, та гаджетизація салону авто в гіршому сенсі цього слова.
Давайте почнемо з комфорту паркування, бо з таким велетнем, як СХ-90, може здаватися, що в сучасних міських умовах це може бути проблемою. Але тут ми маємо в комплектації систему See-Through View (є подальшою еволюцією функції 360° View Monitor), яка перетворює величезну “баржу” СХ-90 просто на іграшку, яку паркувати не складніше, ніж у комп’ютерній грі. Нова ітерація дозволяє водієві дивитися немов крізь машину, виявляючи навкруги об’єкти та перешкоди, яких не видно з салону.
Багажник – звісно, з технологією Hands Free, і місткістю 1163 л, які після складання задніх сидінь трансформуються в божевільні 2025 л.
Окрема тема – система інтелектуального гальмування. Завдяки цьому помічникові СХ-90 завжди розуміє момент потенційної небезпеки та готова ввімкнути за вас ектрене гальмування для запобігання ДТП. Проєкційний дисплей не просто інформує водія про поточну швидкість, але і оснащений дублюванням основних напрямків навігації та системою розпізнавання дорожніх знаків.
А ще Apple Car Play, Android Auto, безключовий доступ, адаптивний круїз-контроль – звісно, все це також на борту у СХ-90.
100%. Це найбільша і найкомфортніша Mazda в історії, і подорожувати на ній – одне задоволення. Почнемо з того, що це 7-місне авто з трьома повноцінними рядами. І третій ряд сидінь там не просто для статики – він комфортний, зі всіма “плюшками”, включаючи персональні підстаканники і повноцінну зону клімат-контролю. Третій ряд легко складається, адаптуючи об’єм багажника під необхідні задачі.
Комфортні сидіння, роз’єми USB та Type-C, зручні підлокітники та підголівники, шторки для другого ряду і крута панорама – виглядає як рецепт ідеальної сімейної подорожі.
CX-90 не позиціонує себе як позашляховик, але впевнено – як повнорозмірний кросовер із солідним кліренсом. Стихія авто – асфальт, але впевнено ви себе будете відчувати і на грунтовці, і на інших, хай і цивільниї, але складних ділянках українських доріг. Кліренс у авто – 205 мм, плюс є спеціальний позашляховий режим, який додає впевненості у складних умовах.
Підвіска СХ-90 збалансована, керованність, попри поважні розмірі, – на рівні. Окремо варто відмітити нову якість шумоізоляції, за яку раніше часто критикували японців.
Ні, переходячи на такий великий клас авто, дійсно, треба час на адаптацію, і повнорозмірні кросовери – це завжди про індивідуальні налаштування “під водія”, які не завжди легко зробити.
Але у СХ-90 є абсолютно крута фіча – система персоналізації Mazda Driver Personalization System автоматично розпізнає водія за обличчям і налаштує автомобіль відповідно до його особистих переваг. Врахує все — від положення сидіння, керма, дзеркал та проєкційного дисплея Active Driving до клімат-контролю та налаштувань аудіосистеми. Автівка сама створює ваші персональні налаштування, вам потрібно тільки вказати ваш зріст та скорегувати запропоновані параметри.
А ще не доведеться думати, як спіймати потрібний кут огляду – СХ-90 сама підкаже, які налаштування саме ваші.
Маздівський червоний – це, звісно, для багатьох one love, але японці не стоять на місці і для СХ-90 приготували також багато особливого та вишуканого в кольорових рішеннях.
Тож на нас чекає 8 кольорів, і окрім класично стриманих відтінків білого та сірого Machine Grey, Sonic Silver та Rhodium White варто виокремити неймовірний Platinum Quartz із глибоким цікавим переливом. Новим фірмовим кольором СХ-90 став глибокий бордовий Artisan Red, який максимально підкреслює екстер’єр авто з черговим втіленням фірмової маздівської філософії KODO. Не обійшлося і без легендарного червоного Soul Red Crystal, який так пасував багато років СХ-5 та іншим моделям. У лінійці кольорів СХ-90 є і класичний чорний Jet Black та цікавий глибокий синій Deep Crystal Blue, які також знайдуть своїх поціновувачів. І приємним бонусом у Mazda є те, що всі кольори, включаючи 4 фірмових, можна обирати без жодних доплат.
Новенька Mazda СХ-90 вже в Україні і готова до тест-драйву, аби перейти у володіння українських поціновувачів справжньої японської якості. Протестувати новенького флагмана нової лінійки ви можете в мережі офіційних дилерів Mazda в Україні.
Ознайомитися з повним переліком моделей та комплектацій Mazda, а також отримати консультацію та записатися на тест-драйв ви можете за посиланням.