Я новачок за кермом і маю безліч автофобій. Розвінчуємо їх на прикладі cистем активної безпеки Mazda і-Activsense

15 карток, 05 Травня 2024
Матеріал підготовлений в партнерстві з Mazda Ukraine
logo
1. Я нещодавно сів за руль, але маю багато фобій. Це нормально? 2. Ок, з чого почати? 3. Що ж, давайте з найстрашнішого: я дуже боюсь потрапити в ДТП. Як авто може мене захистити? 4. А це вже цікаво. Можна детальніше про ці системи розказати? 5. Їх так багато! Що у підсумку вони дають? 6. Із цим зрозуміло, але ще я боюсь втратити керування і контроль над авто. 7. Це ніби авто саме допомагатиме мені керувати ним, чи як? 8. Буває страшно перелаштовуватися зі смугу у смугу. Раптом я неправильно оціню момент? 9. А якщо при перелаштовуванні авто починає “гуляти” у смузі? 10. Добре, з безпекою розібралися, а що зі страхом паркуватися? Я ж можу подряпати своє чи чуже авто. 11. Я чув багато історій, як водії загинули за кермом. Як цього уникнути? 12. Але я так розумію, що і на цей випадок є технологічні помічники? 13. Їхати на далекі відстані - це також лякає. Думаю, що не зможу довгий час контролювати дорогу. 14. А як саме це працює? 15. Дякую, стало набагато спокійніше. Можливо, дасте ще якісь поради початківцям?
1
Я нещодавно сів за руль, але маю багато фобій. Це нормально?

В Україні з кожним роком стає все більше авто, відповідно, зростає кількість зареєстрованих ДТП. Так, у 2022 році зареєстрували 18 625 дорожньо-транспортних пригод, і це тільки ті, що були належно оформлені. Звісно, така щільність руху, особливо у великих містах, формує неабиякий стрес, а часом навіть фобії перед керуванням авто у початківців. Психологи запевняють: це абсолютно нормальний стан здорової людини, викликаний інстинктом самозбереження і відчуттям великої відповідальності, адже кермо – це, перш за все, про свою і чужу безпеку, яка часто у руках водія. Тож, якщо ви водій-початківець або плануєте сісти за кермо, але хвилюєтесь, – це нормально. Головне, працювати над собою і step by step набувати впевненості.

2
Ок, з чого почати?

Подивитися страху в очі й опанувати його. Зробити це можливо тільки знаючи, як і завдяки чому можна впоратися з тією чи іншою ситуацією. Ми живемо в епоху розквіту автомобільної індустрії. Якщо раніше нашим батькам, дідусям і бабусям доводилося розраховувати тільки на водійські навички за кермом, то сьогодні технологічна оснащеність авто в рамках пакетів безпеки та допомоги водію досягла абсолютно іншого рівня. І ваше завдання як водія – знати та вміти використати весь арсенал вашого авто. Це значно полегшить досвід водіння та зробить вас більш упевненим у собі.

3
Що ж, давайте з найстрашнішого: я дуже боюсь потрапити в ДТП. Як авто може мене захистити?

Це найпоширеніший страх більшості водіїв, і він цілком нормальний. У щільному автопотоці стрімко зростаючого міста вірогідність аварійної ситуації стає все вищою. Саме тому сучасні виробники думають насамперед про безпеку своїх авто і, що найголовніше, про асистанси, які можуть попередити можливе ДТП. Наприклад, у Mazda є цілий ряд систем, націлений на виявлення перешкод на дорозі – як інших автомобілів, так і пішоходів та велосипедистів.

 

4
А це вже цікаво. Можна детальніше про ці системи розказати?

SBS (SMART BRAKE SUPPORT) –  вдосконалена система безпечного гальмування з функцією виявлення велосипедистів та функцією виявлення пішоходів у темний час доби; SBS R (SMART BRAKE SUPPORT REAR) – система гальмування при русі назад (при швидкості 2-8 км/год); SBS RC (SMART BRAKE SUPPORT REAR CROSSING) – система попередження та автоматичного гальмування при русі назад та при виявлення автомобілів, які рухаються у поперечному напрямку; FCTA (FRONT CROSS TRAFFIC ALERT) – система попередження при русі вперед про виявлення автомобілів, які рухаються у поперечному напрямку (швидкість не вище 10 км/год); RCTA (REAR CROSS TRAFFIC ALERT) – система попередження при русі назад про виявлення автомобілів, які рухаються в поперечному напрямку.

5
Їх так багато! Що у підсумку вони дають?

Якщо ваш автомобіль наближатиметься на небезпечну відстань до якогось об’єкта, завдяки цим системам ви отримаєте попередження, а в екстреній ситуації автомобіль автоматично застосовує гальма, щоб допомогти уникнути аварій та пом’якшити їхні наслідки. Як показує практика, багато недосвідчених водіїв потрапляють у ДТП саме через неуважність при контролі дорожньої обстановки, тому ці системи не дадуть вам ловити ґав у найвідповідальніший момент.

6
Із цим зрозуміло, але ще я боюсь втратити керування і контроль над авто.

Це також розповсюджена проблема багатьох новачків. Різні авто по-різному себе ведуть на дорозі за певних дорожніх обставин і погодних умов. Зрозуміти це можна лише з досвідом – в якій бік викручувати кермо, коли і як додати газу. Але автівка також здатна вам допомогти в подібних ситуаціях. У Mazda на такі випадки є оновлений комплекс інноваційних технологій SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, покликаний забезпечити максимальну керованість автомобілем у поєднанні з неперевершеними динамічними якостями.

7
Це ніби авто саме допомагатиме мені керувати ним, чи як?

Інноваційна система G-Vectoring Control Plus суттєво підвищує керованість автомобіля при русі в поворотах і на слизькій дорозі та робить рух набагато безпечнішим навіть для водіїв-початківців. Короткостроково регулюючи крутний момент двигуна у відповідь на рухи керма, вона забезпечує контроль над прискоренням та оптимізує навантаження на кожне колесо, отримуючи при цьому високі результати в керованості та стійкості автомобіля.

8
Буває страшно перелаштовуватися зі смугу у смугу. Раптом я неправильно оціню момент?

Так, упевнене маневрування – це надважлива складова безпечного руху, при якому комфортно і вам, й іншим у потоці. Тому варто це робити відповідально і уважно. Не забувайте додавати газ перед маневром – більшість новачків навпаки інтуїтивно гальмують, думаючи, що так безпечніше.

А полегшити цей процес і надати упевненості знову-таки здатні сучасні технології. Mazda пропонує систему моніторингу “сліпих зон” (BSM), яка сигналізуватимиме вам про наявінсть перешкоди в сусідній смузі, навіть якщо вона знаходиться у так званій “сліпій зоні”. Ви завжди зможете розрахувати не тільки на власні очі, але і на надійного японського помічника, який бачить трошки більше.

9
А якщо при перелаштовуванні авто починає “гуляти” у смузі?

У цьому випадку новачки мають оцінити технологічність опції утримання авто у смузі. Це коли автівка сигналізує вібрацією на кермо та повертає вас у смугу, якщо ви раптом перетинаєте розмітку без увімкненого поворотника, за допомогою систем LDWS+LKA – попередження про виїзд з полоси руху та контролю положення авто щодо дорожньої розмітки. У поєднанні ці технології мають повністю ліквідувати ваш страх перед маневруванням і нададуть максимальної впевненості.

10
Добре, з безпекою розібралися, а що зі страхом паркуватися? Я ж можу подряпати своє чи чуже авто.

І тут на допомогу приходять асистанси, які значно полегшують водійське життя. Всі комплектації кожної з моделей Mazda оснащені екраном мультимедійної системи MZD Connect для винятково легкого доступу до інформації, а також камерами заднього огляду зі статичними лініями. У топових комплектаціях доступна система огляду на 360 градусів, що робить паркування не складнішим, ніж у комп’ютерній грі. Безумовно, контроль і відповідальність повністю на плечах водія, але завдяки цим системам ви отримуєте більше “очей” для контролю ситуації.

11
Я чув багато історій, як водії загинули за кермом. Як цього уникнути?

У сучасному житті, на жаль, все більше присутні стрес та хронічна втома. Не оминають вони нас і за кермом авто. Дійсно, засинання водія є надзвичайно небезпечним і може призвести до страшних наслідків. Тому завжди треба контролювати свій стан, не сідати за кермо на межі своїх сил, заздалегідь готуватися до далеких подорожей та робити часті зупинки за необхідності.

12
Але я так розумію, що і на цей випадок є технологічні помічники?

Так, навіть на цей випадок у Mazda є рішення на основі інтелектуальної технології DAA, яка контролює стан втоми людини. Її принцип – отримання сигналів від водія. Якщо ви певний час не тримаєте кермо, автівка розуміє, що щось не так, і посилає звуковий сигнал, повертаючи вашу увагу. Після спрацювання цієї системи варто зупинитися та відпочити, і повернутися до руху тільки з новими силами.

13
Їхати на далекі відстані - це також лякає. Думаю, що не зможу довгий час контролювати дорогу.

Не варто переживати, це також питання досвіду. З часом навіть далекі подорожі на авто стануть для вас приємною пригодою зі своїми традиціями та ритуалами. Як ми вже розібралися, для контролю втоми є такі системи, як DAA, які здатні контролювати ваш стан. Але, якщо говорити про подорожі, це далеко не все. Топові комплектації Mazda оснащені системою адаптивного круїзу (MRCC), яка робить будь-яку подорож максимально комфортною з мінімальним навантаженнями на водія.

14
А як саме це працює?

Коли ви виїжджаєте на трасу, завдяки вбудованому радару можна активувати певну опцію і “присмикнутися” до авто попереду. Ваша Mazda їхатиме за нею самостійно з тією ж швидкістю і триматиме ту саму дистанцію. Авто саме гальмуватиме і розгонятиметься, надаючи вам спокій і час для відпочинку. І навіть дуже далека дорога пролетить як одна мить, даруючи вам тільки позитивні емоції.

15
Дякую, стало набагато спокійніше. Можливо, дасте ще якісь поради початківцям?

Супер! Як ми вже казали, головне, не замикатися в автофобіях і працювати над собою. Всі вони тимчасові, все приходить із досвідом, тому новачкам варто поступово набувати впевненості, не втрачаючи при цьому уваги. І що дуже важливо – обирати надійне та якісне авто від надійного виробника, яке здатне зберегти ваше здоров’я та нерви і подарувати неймовірне задоволення від водіння.

Ознайомитися з повним переліком моделей та комплектацій Mazda, а також отримати консультацію та записатися на тест-драйв ви можете за посиланням.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: