Електронне бронювання від мобілізації на порталі “Дія” – це нова функція, запроваджена в Україні для автоматизації та спрощення процесу бронювання громадян від мобілізації. Сервіс пришвидшує процедуру бронювання та дозволяє отримати результат протягом доби.
Ключова мета запровадження бронювання через “Дію” — максимально пришвидшити процес, зробивши його автоматизованим і, наскільки це можливо, скоротити час очікування.
Вся необхідна інформація буде доступною в керівника в його електронному кабінеті. Для працівника, який отримав бронювання, інформація оновиться в його застосунку Резерв+. Ті, хто хочуть отримати паперову версію підтвердження бронювання, також матимуть таку можливість.
Як показало тестування Міністерства цифрової трансформації України, забронювати працівника через “Дію” можна приблизно за годину. Сервіс усуває людський фактор та зменшує навантаження на працівників міністерств. Раніше інформація щодо бронювання військовозобовʼязаних українців перевірялась вручну, іноді це тривало тижнями.
Спочатку керівник компанії на порталі “Дія” подає списки військовозобов’язаних співробітників на бронювання та засвідчує заяву електронним підписом.
Далі система автоматично перевірить, чи людина працевлаштована офіційно і, чи є дані в реєстрі Оберіг.
Згодом “Дія” надішле сповіщення керівнику про результат розгляду протягом доби.
Якщо рішення позитивне, інформація про бронювання співробітника зʼявляється в застосунку Резерв+. З цього моменту він вважається заброньованим. Згодом витяг про бронювання можна буде завантажити на порталі “Дія” й за потреби роздрукувати.
Завдяки порталу “Дія” громадяни можуть подати заявку на бронювання, не виходячи з дому. Це значно спрощує процес, оскільки відпадає потреба в паперових документах та особистих візитах до військкоматів. Система автоматично обробляє заявки, перевіряє відповідність критеріям та надає статус заявки. Це підвищує прозорість та оперативність у прийнятті рішень.
Крім того, “Дія” забезпечує високий рівень захисту даних користувачів, що гарантує конфіденційність інформації про громадян, які подають заявки на бронювання.
Система інтегрована з базами даних інших державних установ, що дозволяє автоматично перевіряти дані про заявників та їхню відповідність критеріям бронювання.
Сервісом нині користуються критично важливі підприємства та ті, які забезпечують потреби Сил оборони України. З часом перелік категорій компаній планують розширити.
Послугу електронного бронювання не зможуть отримати ФОПи та фізичні особи (самостійно не оформлюється бронювання), а також юридична особа, яку не включено до Єдиного переліку або в якої закінчився термін дії підстави внесення до Єдиного переліку, чи юрособа, що припинила свою діяльність.
На сайті “Дія” детально описано етапи процесу бронювання та як скористатися цією послугою. Для цього ви можете подивитися відео.
Крім вищезаначених критерів, не зможе бути заброньований працівник, який не підлягає бронюванню (призовник, виключений / не перебуває / знятий з військового обліку, резервіст, має відстрочку, вже має бронювання); молодший або старший за 18-60 років; не працевлаштований в компанії; про якого немає даних у Реєстрі військовозобовʼязаних.