Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Не секрет, що класичні автомобілі вже не один десяток років є високоліквідним і одночасно доволі гарним об’єктом для інвестицій. Banker.ua зібрав сімку ретроавтівок, які можна знайти в Україні і які в останні роки додають у ціні, що робить їх вигідними і перспективними для фінансових вкладень.
Костянтин Широкун, спеціально для Banker.ua
Porsche 911
Porsche 911 – це класичний німецький суперкар із заднім розташуванням двигуна, перше покоління якого дебютувало у 1965 році. Загальними для всіх семи поколінь моделі є незмінні типи кузовів: дводверне, двомісне купе та кабріолет, які невід’ємно присутні у модельній лінійці Porsche з 1967 року до теперішнього часу. Починаючи з другого покоління, кожна генерація автомобілів випускається із власним тризначним індексом.
Відмінною особливістю конструкції авто є задньомоторна компоновка та шестициліндровий опозитний двигун. З 1960-х років усі «911-ті» оснащувались моторами повітряного охолодження, але з 1996 року використовуються двигуни вже з водяним охолодженням. Серед прихильників швидкісних авто Porsche 911 носить звання найбільш надійного, неодноразово підтверджуючи цей статус багатьма рейтингами.
Матеріал підготовлено для новорічного номера журналу Banker, який можна придбати тут.
Загалом, усі покоління німецьких суперкарів користуються стабільним попитом на вторинному ринку. Особливою увагою у колекціонерів користуються лімітовані та більш спортивні модифікації авто з індексами GT2, GT3, RS та інші.
Nissan Skyline GT-R
Мало хто знає, що Nissan Skyline зародився не як високотехнологічне спортивне авто, а як місткий та надійний сімейний седан. Також у перших поколіннях існували варіанти з кузовом «універсал» та навіть «кабріолет». Але у 1969 році японський автовиробник представив найбільш спортивну версію GT-R.
GT-R першого покоління здобув кілька десятків перемог у автоспорті і став одним із найбільш відомих авто японської культури.
З того часу седани та купе з фірмовою абревіатурою користувались особливим попитом у колекціонерів та прихильників спортивних авто через притаманну технологічність та експлуатаційні якості. А через їхню масовість сотні компаній з усього світу пропонували для «японців» різні пакети для модернізації, в результаті чого оригінальних машин майже не лишилось. Саме тому незалежно від покоління Nissan Skyline GT-R користуються найбільшим попитом без сторонніх модифікацій.
Нова хвиля популярності на модель чекала після виходу першого фільму з серії «Форсаж», в якій авто із заводським індексом R34 зіграло одну з головних ролей. В Україні на вторинному ринку представлені моделі різних поколінь, але знайти машину у «стоці» буде складною задачею.
Mitsubishi Lancer Evolution
Mitsubishi Lancer Evolution — один із двох легендарних спортивних седанів на рівні з Subaru Impreza WRX STI. З 1992 до 2015 року світ побачили десять генерацій відомого авто. При створенні машини японські інженери робили ставку на автоспорт та одночасно з цим намагались мінімально видозмінювати зовнішність авто, щоб спортивні седани покупцям «простих» Lancer якомога більше нагадували їхні доступні авто.
Традиційно від стандартних моделей Lancer Evolution відрізнялись модернізованими бамперами, капотом із великим повітрозабірником, масивним антикрилом, розширеними колісними арками. Цікаво, що всі покоління, з першого до дев’ятого, оснащувались 2,0-літровим бензиновим двигуном 4G63 потужністю від 250 до 340 к.с. Останнє, десяте, покоління моделі має новий двигун 4B11T такого ж об’єму, який залежно від версії розвивав 276-400 к.с. Всі без виключення авто мали систему повного приводу та механічні, автоматичні або роботизовані КПП залежно від модифікації.
За свою майже чвертьвікову історію Mitsubishi Lancer Evolution неодноразово перемагав у Чемпіонатах світу з ралі, на честь чого дорожні версії авто мали численні лімітовані серії.
Chevrolet Corvette
Chevrolet Corvette — це перший масовий американський спорткар. Про популярність та культовість машини кажуть цифри: з 1953 по 2024 рік випущено усього лише 8 поколінь авто, тобто кожна генерація через велику любов прихильників до моделі у середньому випускалась майже по 10 років.
Характерна особливість усіх восьми поколінь Corvette, які послідовно позначаються від C1 до C8, це легкий кузов зі скловолокна, або композитних матеріалів. Перші три покоління Corvette (1953-1983р.р.) мали рамну конструкцію, а з покоління C4, представленого в 1983 році, машини отримали несучу конструкцію кузова, і до 2019 року всі авто мали класичну компоновку — розташований спереду двигун та привід на задню вісь. Але остання генерація моделі наблизилась до класичних європейських спорткарів, отримавши двигун у колісній базі — за спинками крісел водія та пасажирів.
Цікаво, що Corvette завжди мали широку лінійку силових агрегатів, щоб задовольнити покупців із різними статками, на вершині яких стояли мотори об’ємом понад 7,0 літрів.
BMW Z8
Класичний задньопривідний родстер BMW Z8 дебютував у 1999 році та випускався до 2003‑го. На думку багатьох колекціонерів і шанувальників баварського автовиробника, класичний родстер BMW 507 є одним із найкрасивіших автомобілів у світі. Проєктуючи Z8, дизайнери хотіли показати, як виглядала би модель 507, якби вона випускалася до сьогодні.
Як і на 507-й, кузов зробили повністю алюмінієвим. В основі родстера лежить просторова рама. При цьому кузовні панелі з’єднані заклепками та зварюванням. Основними несучими елементами є центральний тунель, пороги та передні лонжерони.
На BMW Z8 встановлювався бензиновий V8 об’ємом 4,9 літри потужністю 400 к.с. та механічна трансмісія на шість передач. Свого часу «вісімка» була основним автомобілем Джеймса Бонда, а саме у фільмі «І цілого світу замало», який вийшов у 1999 році. В Україні є декілька екземплярів класичного родстера. Аналіз європейського ринку моделі показує, що ціни безпосередньо залежать від пробігу машини – чим менше авто проїхало, тим більше за неї просять.
Mercedes-Benz SLS AMG
Німецький суперкар Mercedes-Benz SLS AMG випускався з 2010 до 2014 року у двох версіях — купе та родстер. Авто вважається наступником Mercedes-Benz SLR McLaren і ідейним спадкоємцем класичного Benz 300SL. Спорткар оснащений 6,2-літровим двигуном, що розвиває потужність 571 к.с. Як і у предка — 300SL — у SLS встановлені доволі екзотичні двері типу «крило чайки».
Цікаво, що складання автомобіля здійснювалося вручну, шасі та алюмінієвий корпус вироблялися фірмою Magna Steyr у Граці, Австрія, з подальшою доставкою для завершення процесу збірки у Німеччину. У 2012 році компанія Mercedes-Benz представила електричну версію автомобіля під назвою SLS AMG Electric Drive, яких виготовили усього лише 9 екземплярів.
Загалом за чотири роки було виготовлено 2 734 купе та родстерів. Ціни на авто у 2010 році починалися з позначки у 175 000 євро. Станом на 2024 рік знайти авто без серйозних технічних вад дешевше цієї позначки буде вкрай важко.
Audi Quattro
Audi Quattro — це родина класичних дорожніх і ралійних авто, які вперше побачили світ на Женевському автосалоні 1980 року. Як випливає з назви, саме лаконічне купе Audi Quattro з 2,1-літровим 5-циліндровим мотором на 200 к.с. вперше отримало фірмову систему постійного повного приводу. Також Audi Quattro був першим ралійним автомобілем, який скористався перевагами нещодавно змінених правил у Чемпіонаті світу з ралі, що дозволяли використовувати повний привід у змаганнях. Саме своїми успіхами у цьому виді змагань автомобіль може завдячувати своєю популярністю у прихильників бренду.
У 1984 році побачив світ новий варіант під назвою Sport quattro. Від свого попередника автомобіль відрізнявся як новим зовнішнім виглядом, так і технічним оснащенням. Насамперед він став коротшим на 30 см, було змінено оформлення передка та нахил вітрового скла. Що ж до технічної частини, то потужність 5-циліндрового двигуна тепер становила 450 к.с. У конструкції були враховані недоліки більш довгої Quattro та побажання ралійних пілотів.
Перші модернізовані машини були випущені восени 1983 року. Дрібносерійне виробництво приблизно по 100 машин на рік було розпочато з 1984 року, продовжено у 1985 та закінчено невеликою партією у перші місяці 1986 року. Всього за 4 роки було випущено 224 машини, 164 з яких надійшли у продаж через дилерську мережу Audi, а 60 — залишили для заводської спортивної команди, для випробувань та для топ-менеджменту компанії.