Секрети джентльменів від Антона Федотова

05 Липня 2021

Про особливості індивідуального пошиття, силу класичного костюма і головні помилки в діловому образі розповідає Антон Федотов, засновник та ідейний натхненник бренду індивідуального пошиття чоловічого одягу CREATORE.

Про casual і демократичний гардероб під час ділових зустрічей

Діловій людині важливо правильно встановлювати контакти. Перше враження про нас створюється в перші 10 секунд, зазвичай ще до початку розмови. На це дуже впливає те, як ви одягнені.

Якщо людина працює у банківській сфері,  де керує капіталами, вирішує міжнародні питання й обговорює контракти, то для неї важливо викликати довіру, випромінювати надійність, демонструвати компетентність і професіоналізм. І якщо вона приходить на зустріч у джинсах та футболці, це виглядає дивно. Для того, щоб нас сприймали так, як ми цього хочемо, ми повинні бути одягнені належним чином.

Як «працює» діловий костюм

Науково доведено, що людський мозок досить ледачий, і всі ми мислимо асоціаціями. У процесі соціалізації події прив’язуються до певних образів із нашого досвіду, мас-медіа, кіно тощо. І якщо запитати будь-яку людину, з чим асоціюється діловий костюм, вона скаже про професіоналізм, діловитість, авторитет. Костюм викликає довіру, його можна розглянути з різних ракурсів.

У першу чергу, це вплив на оточення. Коли ви приходите в джинсах і футболці або в костюмі, вас зустрічають по-різному. Ні, люди — не сноби, але підсвідомо спрацьовує асоціація, що людина в діловому одязі зі статусом, з нею потрібно поводитися належно.

У США проводили цікавий експеримент. Ситуація описана в книзі Роберта Чалдіні «Психологія впливу». Людину в джинсах і сорочці попросили пройти на червоне світло світлофора і відслідкували, скільки за нею піде людей. Пізніше та ж людина пройшла на червоне в костюмі і краватці. За нею пішло в 3,5 рази більше людей! Я в жодному разі не закликаю ходити на червоне світло світлофора, але це наочно показує: люди, які пішли за людиною в костюмі, думали, що раз вона в костюмі, їй можна довіряти.

Наша місія — прищеплювати культуру стилю співвітчизникам, робити людей щасливими за рахунок правильно підібраного одягу, який добре сидить

Про силу образу

Спроби «розслабити» діловий стиль у таких сферах, як банківська або юридична, часто виглядають комічно. Багато хто намагався це зробити, в тому числі і швейцарські банки, але все одно все повертається до класики.

Я, наприклад, проти того, щоб існував стиль  Casual Friday для банківських закладів. Якщо я прийшов у відділення Private banking віддати свої активи на управління, то не хочу, щоб мене зустрічав співробітник у футболці. Він може бути прекрасною людиною з багатим внутрішнім світом, татуюваннями і аксесуарами, але в даному контексті це недоречно. Я прийшов у банк побачити професіонала, дуже уважного до деталей. Весь його зовнішній вигляд відображає для мене його внутрішній зміст.

Думаю, коли людина одягнена в хороший костюм, який точно сидить по фігурі, вона навіть як особистість починає відчувати себе більш упевнено.

Як неправильно носити піджак

Робити помилки — це нормально. У нас немає спадщини, як у багатьох європейських країн. Після революції 1917 року всю спадщину було втрачено, і з 90-х років ми намагаємося чогось навчитися самотужки. Позначу кілька ключових помилок при носінні піджаків.

Посадка. Оскільки орієнтирів немає, то люди женуться просто за брендом. Але навіть найдорожчий костюм, якщо він сидить наперекіс, буде виглядати набагато гірше, ніж дешевий, але який сидить по фігурі. Проблема в тому, що створюється стандартний одяг, а стандартних людей не буває. Природа не терпить симетрії, й у переважної більшості людей праве плече нижче за ліве, тому правий бік піджака завжди просідатиме. В індивідуальному пошитті це все враховується від самого початку. Але якщо ви купуєте готовий одяг, не шкодуйте грошей на те, щоб підігнати його в ательє. Найскладніше — підігнати поставу. Якщо людина сутулиться або у неї армійська виправка, ці речі в готовому костюмі складно виправити.

Об’єми. Це річ суб’єктивна, кому як подобається, але зараз модним є приталений стиль. Ми прихильники того, щоб створювався елегантний силует, що повторює лінії тіла, приховує недоліки і підкреслює переваги. Класичні помилки: неправильний об’єм, піджак натягнутий, ледве застебнутий. До речі, деякі до сих пір застібають однобортний піджак на два ґудзики. Ми постійно повторюємо: забудьте про нижній ґудзик, його для вас не існує. Коли ви сідаєте, піджак варто завжди розстібати. Виключенням може бути ситуація, коли ви сидите десь у президії на заході дуже високого рівня. А двобортний піджак, навпаки, ніколи не розстібається.

Довжина. Останнім часом пішла якась незрозуміла мода на короткі піджаки. Класичне правило говорить: довжина піджака повинна бути такою, щоб повністю перекривати сідниці. Спортивні кежуальні піджаки можуть відходити від цього правила і бути на пару сантиметрів коротше. Крім того, багато клієнтів старого гарту просять шити їм довгі рукава. Ніде у світі немає такого. Рукав повинен бути трохи коротшим за сорочку, щоб виглядала манжета сорочки.

Штани: ключові помилки

Найбільша помилка під час носіння класичних брюк— це «гармошка»: якщо штани надто довгі, внизу збирається зайва тканина. Можливо, це пов’язано з морозами в наших широтах. Але часто люди просто носять занадто довгі штани. Правильно, щоб ззаду була пряма лінія, а спереду — один залом.

Останнім часом з’явилася мода завужувати штани, але дуже важливо не робити з них легінси. Зрозуміло, що широкі штани багатьом не подобаються. Але деякі завужують надто сильно. У таких штанах навіть сісти незручно і виглядає це дивно.

Крім того, коли людина сіла, поклала ногу на ногу, важливо пам’ятати, що шкарпетки повинні бути досить довгими, щоб не було видно оголеної частини ноги. Якщо ви працюєте в банку, займаєтеся міжнародними відносинами, керуєте приватним капіталом, нікому не потрібні яскраві шкарпетки, потрібен певний ступінь стриманості.

Ви неправильно носите сорочку…

Я часто бачу людей, у яких розстебнутий верхній ґудзик на сорочці і зверху затягнута краватка. Це неприпустимо. У наш час можна досить недорого зшити сорочку з правильним охопленням шиї, довжиною рукавів тощо, котрі відповідатимуть пропорціям вашого тіла.

Зараз всі хочуть приталені сорочки і намагаються зробити з них обтягуючу футболку. Це виглядає жахливо. На грудях натягуються ґудзики і формуються горизонтальні складки. Такого робити точно не потрібно. Спочатку сорочка взагалі була натільною білизною, потрібні додаткові невеликі запаси об’єму для комфорту рухів.

Моя мета — робити наших клієнтів щасливими, допомагаючи їм приймати правильні рішення в області ділового стилю. У свою чергу, вони впливають на своє оточення, і ми робимо цей світ трішки гарнішим. А коли я бачу клієнтів у наших піджаках, костюмах, то просто серце співає.
img
Антон Федотов, засновник та ідейний натхненник бренду CREATORE

Не носіть під сорочкою футболку з високим коміром. Американці так люблять робити, але це антистиль, якщо можна так сказати. Якщо ви хочете носити білизну під сорочкою, то вибирайте майку з глибоким вирізом.

Правильною є довжина сорочки, коли в застебнутому вигляді рукав впирається в зап’ястя, в розстебнутому — рукава повинні опускатися на 3-4 см нижче початку зап’ястя. Це робиться для того, щоб під час згинання рук манжети сорочки залишалися на місці і з’їжджали під піджак.

Аксесуари. Що говорить про поганий смак?

Краватка. Часто її зав’язують, не затягуючи. Розстебнутий ґудзик, розхлябана краватка — це неприпустимо. Правильна довжина — кінчик краватки повинен доходити до середини ременя. Якщо він буде нижче, то виглядатиме з-під піджака. Актуальна ширина краватки – 7-8 см. «Оселедці» носити не треба. За допомогою ширини вузла і розміру коміра можна впливати на візуальне сприйняття. Ми зазвичай рекомендуємо нашим клієнтам шити сорочки з класичним або зрізаним коміром (акулячий плавник).

Запонки. Вони доречні завжди і всюди. Це красиво, офіційно. Головне — не переборщувати з діамантами та дорогоцінними металами. Важливо, щоб колір запонок збігався з кольором годинника. Годинник повинен бути в тонкому корпусі, якщо ви в діловому костюмі. Бажано, щоб колір ремінця збігався з кольором взуття, яке, до речі, завжди повинно збігатися з кольором ременя на брюках. Рекомендую взуття темно-коричневого або чорного кольору.

Нагрудна хустка. Це дуже красиво, робить образ закінченим. Важливо підбирати її правильно. Біла хустка з бавовни актуальна завжди.

Підтяжки. Дуже крутий елемент. Проти чого ми виступаємо — це підтяжки на кліпсах. Підтяжки повинні застібатися на вшиті в штани ґудзики. Якщо навіть їх немає, то будь-який кравець зможе швидко їх вшити. І тоді це виглядає за канонами чоловічого стилю.

Що відрізняє джентльмена: про «шкідливі звички»

Помилка — надягати зверху костюма коротку куртку з якимось логотипом, залишати бірки, нашивки, значки. Хороший костюм говорить сам за себе. А ось недоглянуте взуття може зруйнувати весь образ. У банківській сфері я рекомендував би носити виключно туфлі-оксфорди або дербі.

З приводу Casual Friday. Допустимо, щоб по п’ятницях була якась розслабленість, але не можна при цьому втрачати свій стиль. Тому я за ідеальне поєднання піджака з брюками і, наприклад, водолазкою, якщо людина втомилася за тиждень в сорочці, і ідеально підібрану хустку.

Секрет успіху в діловому стилі:

костюм, зшитий з гарної тканини, по вашій фігурі, принесе вам успіх у будь-якій ситуації (зробимо вас найстильнішим у будь-якій ситуації/вигідно виділимо вас).

Принципи нашої роботи

Наша місія — прищеплювати культуру стилю співвітчизникам, робити людей щасливими за рахунок правильно підібраного одягу, який добре сидить. Ми бачимо, що наш одяг, зшитий за індивідуальними мірками, робить людей стильними і більш упевненими у собі. Ми шиємо для лідерів у своїх сферах діяльності, і вони приносять цей стиль у свої компанії та заряджають своїх співробітників ідеєю створення власного стилю. Крім цього, вони замовляють у нас майстер-класи з ділового стилю, на яких ми в дуже стислій формі навчаємо їхніх співробітників.

Ми займаємося індивідуальним пошиттям в його сучасному розумінні. Ми взяли кравецькі традиції і поєднали з сучасними технологіями, прибравши ті проблеми, про які я говорив. Наші вироби відшиваються в міжнародних ательє з тканин провідних виробників: Loro Piana, Ermenegildo Zegna, Vitale Barberis Canonico та інших. Всі переваги індивідуального пошиття зберігаються — ми спочатку знайомимося з людиною, хто вона і чим займається, і потім створюємо одяг відповідно до її характеру та способу життя. Потім ми вибираємо тканину, дизайн і знімаємо мірки. Під час другого візиту людина приміряє готовий виріб, проміжні примірки відсутні. Ми економимо час клієнтів. І все це за цінами готового одягу преміального сегмента. Найголовніше, що людина отримує саме те, що вона хоче, і одяг, який ідеально сидить по фігурі, приносить їй радість.

Про професійне щастя

Моя мета — робити наших клієнтів щасливими, допомагаючи їм приймати правильні рішення в області ділового стилю. У свою чергу, вони впливають на своє оточення, і ми робимо цей світ трішки гарнішим. А коли я бачу клієнтів у наших піджаках, костюмах, то просто серце співає.

Creatore по-італійськи означає «творець». Всі наші клієнти є творцями у своїй сфері і створюють свій власний світ. Ми, у свою чергу, створюємо для них унікальний одяг. Простіше кажучи, творимо для творців.

Факти про Антона Федотова

Я все свідоме життя працював в міжнародних компаніях і різних країнах. Відповідно, постійно знаходився в корпоративному світі — зустрічі, переговори, постійні відрядження. Завжди треба бути в костюмі, і у мене все життя була проблема з одягом, який би добре сидів. У підсумку, коли я спробував індивідуальне пошиття, мені це здалося дуже складним: купа примірок и висока вартість. Я продовжив свій пошук і знайшов ідеальне рішення, котре тепер пропоную нашим клієнтам: індивідуальне пошиття з мінімальною кількістю примірок і з адекватною вартістю.

Мені це настільки сподобалося, що я повністю вийшов з корпоративного світу і глибоко поринув у сферу індивідуального пошиття: пройшов навчання в Голландії, провів деякий час в Італії, побував на багатьох виставках і запустив свій бренд Creatore. Я в цій сфері близько п’яти років.

Нещодавно дивився фільм «Хороший рік» з Расселом Кроу.  Маєток у Франції, герой був маленьким хлопчиком і виховувався дядьком, який казав: «Запам’ятай, що темно-синій костюм — це найголовніше в чоловічому гардеробі. Але ще важливіше — знайти людину, яка добре посадить тобі цей костюм, і потім ні за яких умов нікому не розповідати про цю людину». Але ми за те, щоб про нас розповідали.

Топ-5 ідеально стильних ділових образів від антона федотова

Гордон Гекко (Майкл Дуглас) з «Волл-Стріт» (1987)  і «Волл-стріт 2: Гроші не сплять» (2010)

Харві Спектер (Гебріел Махт) з серіалу «Форс-Мажори»

Мікі Пірсон (Мет‘ю Макконахі) з «Джентльмени» (2019)

Джордан Белфорт (Леонардо Ді Капріо) з «Вовк з Волл-стріт» (2013)

Джеп Гамбарделла з «Велика краса» (2013)


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: