Сергій Макаренко, Керівник напрямку торгового еквайрингу ПриватБанку: «Головний пріоритет для нас на сьогодні – зробити клієнтський шлях для підприємців та бізнесу ще простішим, щоб керувати сервісами практично одним дотиком»

14 Жовтня 2024

Banker.ua цьогоріч уперше презентує свою авторську премію Banker Awards 2024, в рамках якої відзначає найкращі українські банки і компанії за їхні досягнення протягом року. Ці бізнеси стали рушіями розвитку країни, фінсектору й економіки, тож відзнака їхніх зусиль стимулюватиме їх до подальшого покращення власних продуктів та сервісів, автоматизації процесів і цифровізації. Отже, представляємо вам переможців премії та їхні номінації, і публікуємо ексклюзивні інтервʼю з ними.

ПриватБанк  — переможець у номінації «Найкращий еквайринг»

ПриватБанк є одним із найтехнологічніших банків України, який фактично з нуля побудував у країні сучасну систему безготівкової оплати в торгівлі та продовжує працювати над удосконаленням своїх сервісів, впроваджуючи інноваційні рішення, які підтримують, навчають та стимулюють платити безготівково. Фактично, ПриватБанк станом на сьогодні — це екосистема продуктів еквайрингу та сервісів, які допомагають як малим, так і великим підприємцям вести бізнес максимально прозоро, зручно та безпечно. До цієї екосистеми входять застосунок «Термінал», ПРРО «Каса», «Оплата частинами» та сервіс LiqPay.

На нові виклики воєнного часу — блекаути та дефіцит електрики — ПриватБанк відповідає розвитком технологій прийому платежів зі смартфона. Так, наприкінці минулого року банк надав можливість використовувати в якості POS-терміналу не лише смартфони на Android (застосунок «Термінал» для таких пристроїв успішно працює з кінця 2021 року), а й на iOS. Завдяки запуску технології Tap to Pay підприємці можуть використовувати власний iPhone для прийому платежів за товари та послуги.

Зі зміною державної фіскальної політики щодо підприємців ПриватБанк запропонував клієнтам безоплатне рішення ПРРО «Каса», яке інтегровано у застосунок «Термінал», звичайні POS-термінали та інтернет-еквайринг LiqPay, чим значно спростив для підприємців ведення бізнесу в рамках законодавства.

Інтернет-еквайринг LiqPay є лідером ринку з прийому платежів онлайн. За допомогою цього сервісу оплатити товар чи послугу можна буквально за кілька кліків. Для бізнесу розроблений мобільний додаток LiqPay, де можна перевірити історію платежів та створювати інвойси коли завгодно. А ПРРО — абсолютно безоплатно.

Оплата частинами — це сучасний сервіс, що значно спрощує життя як бізнесу, так і споживачам. Завдяки варіативності способів підключення, серед яких наземний POS, інтернет-магазин, виставлення інвойсу чи рахунку в Приват24 покупця або ж через Телеграм-бот, підприємці можуть легко інтегрувати цей інструмент у свою діяльність, а клієнти —  оформлювати покупки без зайвих турбот.

Це реальний приклад того, як сервіси ПриватБанку допомагають бізнесу зростати і зручно й доступно обслуговувати клієнтів в умовах сьогодення.

Повну версію тексту читайте на сторінках журналу, який можна придбати тут. Нижче представляємо ексклюзивне інтервʼю переможців.

Сьогодні нікого не здивує те, що навіть чашка кави може бути оплачена одним дотиком смартфона. Безготівкові платежі стали невід’ємною частиною щоденного життя. Але за кожною швидкою транзакцією стоять складні процеси та кроки, які допомагають бізнесам залишатися в тренді та відповідати вимогам сучасних споживачів. Сергій Макаренко, керівник напряму торгового еквайрингу ПриватБанку, розказав Banker.ua, як їхні інноваційні рішення еквайрингу не просто спрощують бізнес-процеси, а й відкривають нові можливості для розвитку підприємництва в Україні.

Головний Telegram-канал банкірів

— Сергію, які зміни ви спостерігаєте на ринку еквайрингових послуг, і як вони впливають на стратегію розвитку ПриватБанку?

— Серед ключових тенденцій еквайрингу можу виділити такі, як смартфонізація, інтернет-продажі, розбудова екосистеми та інтеграція з програмами лояльності, простота керування функціоналом та цільові сегментні пропозиції.

Сьогодні, щоб приймати від клієнта оплату товару, вже зовсім необов’язково мати POS-термінал. Щоб працювати легально, не треба витрачати кошти на касовий апарат. Для збільшення продажів варто просто підключитися до сервісу кредитування. Щоб знаходити нових клієнтів чи заохочувати існуючих, треба лише визначити аудиторію для цікавих пропозицій у програмі лояльності «Привіт». Все це вшито в еквайринг ПриватБанку і доступно кожному клієнту, який продає товари офлайн чи онлайн.

Головний пріоритет для нас на сьогодні — зробити клієнтський шлях для підприємців та бізнесу ще простішим, щоб керувати сервісами практично одним дотиком.

— Наскільки популярним є еквайринг від ПриватБанку? Чи спостерігаєте ви збільшення попиту на цю послугу, і що сприяє цьому?

— Сьогодні, якщо бізнес не використовує еквайринг для прийому платежів, він втрачає більше, ніж сплачує за ці сервіси. Завдяки останнім розробкам ПриватБанку ми допомагаємо підприємцям почати приймати безготівкові платежі буквально за пару кліків, без зайвої бюрократії, а ринку — виходити з «тіні».

Навіть маленькі підприємці сьогодні обирають еквайринг та додаткові сервіси, що дозволяють їм без зайвих витрат та «заліза» бути сучасними, залучати диджитальних покупців та працювати «по-білому», як у випадку підключення сервісу фіскалізації ПРРО «Каса» через застосунок «Термінал». Це важливе для підприємців, просте та доступне кожному рішення. І головне — банк не тарифікує цей сервіс, оскільки це наша підтримка розвитку підприємництва.

— Хто є вашими основними клієнтами? Це переважно великі корпорації чи середній і малий бізнес? Як ви співпрацюєте з різними сегментами і чи маєте спеціальні рішення для них?

— Наші сервіси є базою для розвитку бізнесу будь-якого клієнта та інструментами для збільшення продажів, як-от «Оплата частинами», «Миттєва розстрочка», власний безоплатний сервіс фіскалізації ПРРО «Каса», застосунок «Термінал», інтернет-еквайринг LiqPay, бонусна програма «Привіт» тощо.

Основними клієнтами, якщо рахувати кількість угод еквайрингу, є малий та мікробізнес, який складає більше 65%. Але найбільші обіги, звісно, у наших великих клієнтів — провідних торгових мереж. Для них ми пропонуємо відповідні цікаві сервіси та послуги, а саме «Готівка на касі», «Поповнення карток на касі», поповнення рахунків мобільного телефону через сервіс «Поповни тут» у POS-терміналах. Все це дає додаткові доходи нашим партнерам та зручний сервіс їхнім клієнтам.

Якщо бізнес не використовує еквайринг для прийому платежів, він втрачає більше, ніж сплачує за ці сервіси

— Які механізми зворотного зв’язку ви використовуєте, щоб поліпшувати свої послуги еквайрингу?

— Ми щомісця вимірюємо рівень NPS як загалом по еквайрингу, так і окремо по додатковим сервісам. Цілодобово працює гаряча лінія, на якій клієнти можуть залишити зворотній зв’язок та пропозиції. Ми постійно проводимо дослідження клієнтського досвіду, що дозволяє нам поліпшувати сервіс.

— А як ви залучаєте нових клієнтів до користування вашим еквайрингом? Які маркетингові стратегії або інструменти просування використовуються для залучення нових бізнесів?

— Найкращий маркетинг — це безперебійна робота мережі, сучасні інноваційні рішення та клієнтоорієнтованість банку. Звісно, ми маємо в арсеналі всі наявні інструменти маркетингу — від диджитал-просування до прямої реклами. Також дуже важливими є прямі комунікації з нашими бізнес-клієнтами, яким ми розповідаємо про наші інновації, досягнення, пропозиції та лайфхаки.

— Чи співпрацюєте ви з платіжними системами для покращення еквайрингових послуг? Можливо, цьогоріч реалізували певні партнерські проєкти?

— Партнерські проєкти та акції з платіжними системами, що спрямовані на залучення нових клієнтів і популяризацію безготівкових розрахунків, є постійними й вже традиційними для ринку та споживачів. Але така співпраця цікава нам не лише у маркетингових проєктах і програмах. Разом ми впроваджуємо великі інновації, наприклад, такі, як застосунок «Термінал» у партнерстві з Visa, який ми наприкінці 2023 року запустили на iOS.

І головне — досвід роботи платіжних систем у всьому світі є безцінним та надихаючим. Саме тому ми активно проводимо спільні воркшопи, щоб вивчати досвід роботи найкращих банків Європи та світу.

— Які плани має ПриватБанк щодо розвитку сервісу у найближчій перспективі та в майбутньому? Як плануєте підтримувати планку першості?

— У ПриватБанку дуже багато видів еквайрингу та додаткових сервісів, тому ми плануємо найближчим часом спростити онбординг та зробити його в одній точці входу для зручності клієнтів.  Також плануємо далі розвивати застосунок «Термінал» та додаткові методи прийому оплат (інвойс, QR-код).

— На початку листопада чинний Голова правління ПриватБанку Герхард Бьош залишить свою посаду. Як це може вплинути на подальшу стратегію розвитку? Можливо, змістить акцент на нові напрями та послуги?

— Стратегічні напрями роботи ПриватБанку під час війни — це безперебійне надання послуг та сервісів по всій території країни, розвиток сучасного клієнтоорієнтованого цифрового банкінгу, кредитна підтримка економіки та українців, а також ефективна прибуткова робота. Все це визначено нашим власником — Державою, та є пріоритетним для банку та його лідерської команди.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: