Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Banker.ua запитав в українських банків, як вони організували бізнес-процеси в умовах відсутності електроенергії, як саме і де працюють відділення під час блекауту, про захист клієнтів та даних тощо.
Пресслужба Укргазбанку:
Пункти незламності від Укргазбанку вже функціонують. Енергетичний терор нашої країни та її цивільної критичної інфраструктури продовжується, втім команда Укргазбанку зберігає стабільність.
Відтепер наші опорні відділення – це пункти незламності, де українці можуть зігрітись, зарядити гаджети та підключитись до WI-FI.
Банк продовжує вживати всіх належних заходів для стабільного та надійного функціонування та роботи у штатному режимі: платіжні картки обслуговуються, безготівкові розрахунки функціонують.
Українців не злякати блекаутами, наша сила у тотальному єднанні, навіть у найтемніші часи. Тож для ще більшої народної зґуртованості ми підготували перелік наших пунктів незламності, котрі працюють навіть коли відсутні електрика та зв’язок.
Наразі їх 45, але ми активно працюємо над тим, щоб у найближчий час відкрити всі 230 пунктів. Перелік тут.
Пресслужба ТАСКОМБАНКУ:
Попри періодичні відключення енергопостачання наразі всі ключові служби та електронні системи ТАСКОМБАНКУ працюють в штатному режимі. Мережа відділень, банкоматна та термінальна системи по всій території України продовжують надавати послуги з урахуванням поточної ситуації. Клієнтів обслуговують у відділеннях відповідно до встановлених графіків роботи, каси та банкомати забезпечені готівковими коштами в достатньому обсязі.
Також ТАСКОМБАНК визначив 26 чергових відділень, які працюватимуть у випадку тривалої відсутності енергопостачання. З повним переліком можна ознайомитись на веб-сайті ТАСКОМБАНКУ (посилання знаходиться тут). Водночас це не всі відділення банку, які мають альтернативні джерела енергопостачання, і відтак можуть працювати в умовах відсутності центрального. Чергові відділення – це саме ті, які надаватимуть послуги навіть з урахуванням вірогідного тимчасового обмеження постачання електроенергії строком від семи діб. Такі умови системно важливі банки мають забезпечити відповідно до листа НБУ №20-0006/78284 від 10.11.2022.
Відповідно до власного BCP-плану (плану забезпечення безперервності бізнесу) та нормативів Національного банку України ключова інфраструктура ТАСКОМБАНКУ теж має засоби безперебійного і резервного живлення. Завдяки їм забезпечується безперервна діяльність навіть в умовах надзвичайної ситуації. В тому числі систем автоматизації, телекомунікаційних систем, центру сертифікації ключів тощо. Банк має незалежні вводи електроживлення, а резервне джерело вмикається автоматично. Без прив’язки до поточних відключень щоквартально проводилося відповідне тестування.
У будь-яких умовах банк надаватиме необхідні послуги і через дистанційні канали: фізичним особам – через мобільний застосунок TAS2U, підприємцям – через сервіс ТАС24, бізнесу і корпоративним клієнтам – через Клієнт-Банк. Безперервному доступу до послуг допомогло впровадження у робочий процес хмарних сервісів, яке завершили ще на початку липня поточного року.
Хмарні сервіси (public cloud services) працюють на серверах хмарних провайдерів, обладнання яких знаходиться на території країн ЄС, Великої Британії, США та Канади. Це дає повну незалежність не тільки від відключень електроенергії, але навіть від теоретичної відсутності доступу фахівців до обладнання. Перебудована архітектура каналів зв’язку забезпечує доступ працівників банку до всіх необхідних систем без прив’язки до їхнього місцезнаходження через незалежний зарезервований вихід до «хмари».
Тож навіть тривалі відключення електроенергії не позначаться на користуванні банківськими сервісами – безперебійна робота інформаційних систем дозволить клієнтам виконувати операції в звичайному режимі.
Пресслужба Ощадбанку:
Ощадбанк як системно важливий банк готовий до можливого функціонування в умовах кризових ситуацій, пов’язаних з нестабільним забезпеченням електричною енергією. Ощад заздалегідь вжив всіх необхідних заходів для забезпечення безперервності роботи своєї інфраструктури, для безперебійного здійснення фінансової діяльності та підтримки безготівкових розрахунків, готівкового обігу тощо в умовах тимчасового обмеження постачання електроенергії.
У центрах обробки даних використовуються джерела безперебійного живлення, а також функціонують дизельні електростанції. Банк забезпечує постійне резервування даних критичних інформаційних систем у хмарні сховища, що дасть можливість оперативно відновити дані з резервних копій за необхідності.
Інфраструктуру контакт-центру Ощадбанк формують 6 майданчиків у різних регіонах України, що нівелює ризик повного відключення його від живлення. Всі майданчики контакт-центру забезпечено резервним безперебійним живленням від акумуляторів та дизель-генераторів.
Проводяться роботи з вітчизняними операторами та надавачами послуг щодо забезпечення стабільної роботи систем та підтримки каналів передачі даних у разі настання умов тимчасового обмеження постачання електроенергії.
Інформуємо, що Ощадбанк вже розробив план заходів щодо забезпечення підтримки безготівкових розрахунків та готівкового обігу у разі настання обставин, що призведуть до переходу банківської системи до режиму роботи в умовах неможливості відновлення стабільного електроживлення протягом трьох діб і більше.
Банком визначено розширений орієнтовний перелік чергових відділень, що продовжать працювати під час кризових ситуацій. Проводиться технічна оцінка забезпечення відділень необхідним обладнанням та визначена пріоритетність у їх забезпеченні технікою, дизель-генераторами та паливом. Також щодо чергових відділень проводиться робота з забезпечення їх терміналами Starlink. Перелік чергових відділень буде доступний на сайті Ощадбанку та в Контакт-центрі.
Ощадбанк на постійній основі здійснює моніторинг доступності АТМ та ПТКС, їх технічного стану і вчасної інкасації та готовий у разі необхідності забезпечити встановлення додаткового обладнання в чергових відділеннях з відповідного резервного фонду.
Ощадбанк проводить підготовчі роботи для забезпечення підтримки безготівкових розрахунків та готівкового обігу в разі настання обставин, що призведуть до переходу банківської системи на режим роботи в умовах неможливості відновлення стабільного електроживлення протягом трьох діб і більше.
Тетяна Шевчук, директор департаменту загальних послуг Креді Агріколь Банк
У Credit Agricole передбачена чітка схема заходів на випадок загострення ситуації. Ці дії спрямовані на забезпечення безпеки наших клієнтів, співробітників, активів тощо. Ми проводимо стрес-тестування, маємо чіткий план взаємодії та відповідальних осіб у всіх напрямах, що дає нам змогу швидко реагувати на відключення, в короткі терміни відновлювати працездатність систем та бути готовими до непередбачуваних ситуацій. Тривалий час у банку відпрацьовуються дії персоналу у випадку настання критичних ситуацій (ВСР, business continuity plan). Працівники банку моделюють та тренуються виконувати дії, направлені на мінімізацію спливу негативних чинників, службові обв’язки у критичній ситуації тощо. Все це мінімізує наслідки впливу як на функціонування банку в цілому, так і на клієнтів банку.
Належний рівень управління ІТ та інформаційною безпекою підтверджується внутрішніми та зовнішніми аудитами відповідності нормативним вимогам та вимогам Credit Agricole Group. У випадку відключення електроенергії. Банк може забезпечити роботу критичних систем, в т.ч. і онлайн-банкінгу.
Зокрема, Credit Agricole створив 3-й центр обробки даних у хмарі з повним резервним копіюванням своїх даних. Це забезпечить постійний доступ до фінансових послуг у разі серйозних наслідків війни. Це стало можливим після того, як НБУ дозволив банкам зберігати та обробляти дані «в хмарах» (рішення від 8 березня 2022 року).
Стратегічно важлива інфраструктура банку має резервні джерела електроживлення, а саме: головний офіс, центр обробки даних, контакт-центр та деякі відділення банку. В планах збільшити кількість відділень, які будуть забезпечені генераторами та матимуть змогу надавати всі необхідні послуги під час відключень електропостачання. Ми враховуємо потреби в потужності та можливість встановлення з дотриманням необхідних норм.
Олександр Куркін, директор з роздрібного бізнесу та мережі Креді Агріколь Банку
Відділення працюють у звичному режимі, проте за відсутності електроенергії у відділенні Креді Агріколь, менеджери працюють виключно в режимі консультацій та не проводять платіжних та жодних інших операцій. Для щоденного банкінгу ми радимо клієнтам користуватися мобільним додатком СА+ та інтернет-банком. Вони працюють 24/7.
Наталія Косенко, Заступник Голови Правління ПУМБ
Попри постійні обстріли та віялові відключення, ПУМБ продовжує стабільно обслуговувати клієнтів. Всі дистанційні канали обслуговування працюють у звичному режимі, операції проводяться 24/7. Рекомендуємо більшість фінансових питань вирішувати в ПУМБ Online та ПУМБ Digital Business.
Щоб відділення ПУМБ мали змогу обслуговувати клієнтів в періодах відключення постачання електроенергії, ми закуповуємо генератори та джерела безперебійного живлення. Попит на них зараз шалений, тому є затримка в постачанні. Договори на постачання генераторів підписані, очікуємо їх постачання. Ми вже встановили генератори у 35 відділеннях. В залежності від потужності вони надають змогу працювати співробітникам каси та обслуговувати клієнтів по іншім напрямах банківських послуг. У відділеннях, де генераторів ще немає, під час відключень електрики співробітники надають лише консультаційні послуги.
Подивитися перелік чергових відділень можна за лінком – ця інформація постійно оновлюється.
Тетяна Путінцева, Голова Правління COMINBANK
Війна — це завжди територія невідомого. Ми не знаємо, чи станеться знов повне відключення електропостачання і якщо так, то як довго воно триватиме. За даними експертів це може бути період від декількох годин до 10 днів. Наразі, суто із завбачливих міркувань, готуємося до blackout щонайменше від 2-3 діб. Хоча особисто я вірю в те, що керівництво держави, ЗСУ, енергетики роблять все можливе, щоб захистити енергетичні об’єкти по всій країні.
Зараз перебоїв у обслуговуванні фізосіб та компаній ми не допускаємо, тобто зі стабілізаційними відключеннями вправляємося добре. Однак інтенсивно працюємо над тим, щоб забезпечити як стабільну роботу головного офісу, так і створити офіс резервний.
Серед першочергових задач я б виділила дві: забезпечення роботи банкінгу відділень та забезпечення роботи цифрового банкінгу.
Одразу скажу, що навіть за повного знеструмлення мобільний додаток COMINBANKу буде працювати. Також зараз ми масштабуємо і покращуємо систему CRM, що пришвидшить процес обслуговування, оформлення продуктів для клієнтів і зробить цей процес ще комфортнішим.
Знову стає актуальним смс-інформування клієнтів. В наш час такі інструменти можуть здатися архаїчними, однак поточна ситуація така, що чим більше варіантів ми надамо клієнту, тим більше шансів, що він зможе задовольнити свої потреби.
Банки можуть підготуватися максимально. Та нажаль, при кризовому знеструмленні якийсь відсоток людей передбачувано матиме труднощі із доступом до цифрового банкінгу, через ймовірні проблеми з мобільним інтернетом і зв’язком, це вже не залежить від ступеня нашої готовності.
Наші основні заходи для забезпечення безперебійної роботи наступні:
1. Визначено перелік пріоритетних відділень, де встановлено джерела безперебійного живлення.
2. Контакт-центр та центри опрацювання даних забезпечено резервними джерелами безперебійного живлення (ДБЖ), що вже періодично застосовуються.
3. Забезпечено використання декількох альтернативних каналів зв’язку для критичних напрямків роботи.
4. Впроваджено додатковий резервний офіс банку за межами столиці.
5. Здійснюється копіювання даних на сервери кількох основних ЦОД на території України та у ЦОД однієї з європейських країн. Наразі триває робота щодо впровадження віртуального офісу на базі закордонного резервного серверу.
6. Впроваджено пролонгацію терміну дії платіжних карток.
Ми віримо у ЗСУ, наші сили протиповітряної оборони і водночас маємо тримати власний фінансовий фронт. Якщо ти готовий до найгіршого, то це найгірше, як правило, не відбувається. Тому, працюємо, підтримуємо економіку і разом обов’язково переможемо.
Пресслужба IBOX BANK:
Обстріли та блекаут не вплинули на роботу Головного офісу та відділень IBOX BANK. У першому транзакційному банку заздалегідь подбали про безпеку операцій та автономну роботу. Начальник Управління публічних комунікацій IBOX BANK Костянтин Тонкопряд повідомив, що відключення світла змушують банкірів, як і весь український бізнес, адаптувати роботу під обставини сьогодення.
Ми сильні, бо гнучкі. Адаптивність бізнес-процесів та впровадження інновацій і змін є культурою управління в IBOX BANK. Тому будь-які перепони на шляху викликають у нас лише азарт для того, щоб ці перепони подолати. Моделювання різних варіантів розвитку події та їхніх наслідків дозволило АТ «АЙБОКС БАНК» заздалегідь підготувались до блекауту і забезпечити впровадження таких необхідних дій, як адаптація матеріально-технічної бази офісів та відділень, згідно з можливими викликами. IT-фахівці завчасно провели міграцію інфраструктури в «хмару», налагодили використання супутникового інтернету та генераторів. Тому ми не відчули тотальних змін через відключення електроенергії. Якими б не були виклики перед банком, ми зробимо все для комфорту наших клієнтів і безпеки коштів клієнтів банку.
Пресслужба РАДАБАНКУ:
Ми розмістили на головній сторінці сайту РАДАБАНКу інформацію щодо роботи в умовах кризових ситуацій. А саме – це перелік відділень (чергові відділення банку), які навіть в умовах блекауту надаватимуть клієнтам максимальний перелік банківських послуг.
На даний момент це відділення:
Відділення №17, працює Пн-Пт 08:30-17:00 Каса: Пн-Пт 08:30-16:45 за адресою м. Дніпро, просп. О. Поля, 46
Дніпровське відділення, працює Пн-Пт 08:30-17:00 Каса: Пн-Пт 08:30-16:45 за адресою м. Дніпро, вул. В. Мономаха 5
Відділення №37, працює Пн-Пт 12:00-17:00 Каса: 12:00-16:45 Обслуговування здійснюється за попередньою домовленістю через контакт-центр або персонального менеджера за адресою м. Харків, вул. Греківська, 1
Відділення №8, працює Пн-Пт 08:30-17:00 Каса: Пн-Пт 08:30-16:45 за адресою м. Київ, вул. Митрополита В. Липківського, 16
Відділення №27, працює Пн-Пт 08:30-17:00 Каса: Пн-Пт 08:30-16:45 за адресою м. Київ, просп. В. Лобановського, 123
Відділення №15, працює Пн-Пт 08:30-17:00 Перерва: 12:30-13:00 Каса: Пн-Пт 08:30-16:45 за адресою м. Львів, вул. Пасічна, 33
Чергові відділення забезпечені електрогенераторами із запасом палива мінімум на 2-3 доби. У разі обставин, що призведуть до потреби в переході банківської системи на режим роботи нестабільного електроживлення протягом 3-х діб і більше, Банк проінформує про адреси найближчих відділень Банку, що працюють навіть у разі тривалої відсутності енергопостачання. Цей перелік чергових відділень буде доступним:
- на сайті Банку;
- через Контакт-центр Банку за телефоном – 0800500999;
на вхідних дверях решти відділень у місті (перелік чергових відділень може змінюватися в залежності від поточних обставин у певному місті).
Михайло Медко, куратор роздрібного бізнесу, член Правління Укрексімбанку:
Блекаут не залишить українців без готівки! Принаймні, клієнтів Укрексімбанку. Застереження, що через перебої з електроенергією та зв’язком громадяни стали знімати більше готівки та створили її дефіцит у касах банків та банкоматах, не варті хвилювань.
У відділеннях Укрексімбанку по всіх регіонах попит на готівку суттєво не збільшився, черг до банкоматів також немає. Наразі каси філій та банкомати підкріплюються за звичайним графіком, готівки достатньо і понаднормово виїжджати до банку в інкасаторів немає потреби.
Щодо обсягів видачі коштів на одного клієнта, банк керується відповідними рішеннями НБУ. Зокрема, видача готівки з поточного рахунка клієнта сягає 100 тис. грн в день. Якщо клієнт планує знімати значні суми, ми рекомендуємо заздалегідь уточнювати актуальну інформацію на сайті Національного банку або безпосередньо у відділеннях банку. Інших обмежень та лімітів ми не встановлюємо.
Також треба брати до уваги, що процес видачі готівки залежить від фактичного номіналу купюр в АТМ, і для зняття великих сум краще користуватися касами банку. Як з огляду зручності, так і з міркувань безпеки проведення операції.
У всіх банкоматах Укрексімбанку за картками українських банків можна отримати до 10 тис. грн за одну операцію без будь-яких обмежень за кількістю таких операцій. Жодних комісій за цими операціями Укрексімбанк не стягує, однак клієнтам інших банків доречно з’ясувати тарифи від свого банку.
Дійсно, за останні дні попит на наші банкомати серед клієнтів інших українських банків збільшився і за обсяги операцій дещо зросли. Одна з причин – безперебійна робота більшості банкоматів, розташованих у філіях та окремих відділеннях Укрексімбанку.
Тож зараз ситуація з готівкою контрольована, відділення банку працюють, клієнти можуть без перешкод отримати кошти в касах або банкоматах, а також скористатись послугою зняття готівки у мережах великих ритейлерів, аптек та АЗС.
Звичайно ж, настання повного блекауту ускладнить ситуацію, але і на цей випадок Укрексімбанк має оперативний план. Банком забезпечено перелік чергових відділень, які працюють за відсутності електроенергії та зв’язку і безперебійно обслуговують клієнтів. Також у цих відділеннях працюють банкомати. Слідкуйте за нашими новинами і будьте впевнені, що ваші гроші надійно збережені.
Вікторія Руда, Голова Правління АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ»:
Після початку повномасштабного вторгнення російської федерації на територію нашої країни, банківська система зазнала суттєвих змін, постало питання про безперервне забезпечення її функціонування в непростих умовах. АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ» не став виключенням в цьому процесі.
Вже сьогодні, за результатами спільної роботи команди в середині Банку, ми можемо сказати з впевненістю, що готові до подолання подальших викликів та зміни зовнішнього середовища функціонування. Варто відзначити, що наш Банк активно приймає участь в обслуговуванні суб’єктів енергетичного та паливного комплексу країни.
З початком масивних терактів з боку країни – агресора, ми відчули не тільки необхідність фізичної адаптації нашої роботи до умов дефіциту енергетики, а й підтримки власною стабільною діяльністю наших клієнтів, що забезпечують в т.ч. енергетичну безпеку країни.
Розуміючи можливість ескалації військового конфлікту, ми намагалися передбачити вразливі місця функціонування та захистити їх ще до моменту реалізації можливих сценаріїв розвитку подій.
По-перше, ми переглянули власні внутрішні процеси з метою зменшення навантаження на персонал, завдяки чому, виявили необхідність їх оптимізації, в т.ч. шляхом часткової, або повної автоматизації. Тим самим, зменшили необхідність фізичної присутності персоналу на місцях .
По – друге, з першого дня війни, нами створена постійно діюча Комісія по забезпеченню безперервної діяльності Банку, яка включає в себе працівників основних підрозділів. Головною метою комісії є розробка, впровадження та постійна модифікація заходів підтримки безперервної діяльності, з урахуванням реалій та можливих викликів часу.
Комісія працює цілодобово, щоб забезпечити координацію та організацію дій підрозділів, ключових осіб, та інших працівників та для злагодженої роботи в даний час. Розуміючи власну відповідальність перед клієнтами робимо все можливе для безперервного функціонування всіх банківських процесів.
Зокрема, ми визначили перелік критично важливих відділень, що забезпечують географічну та функціональну диверсифікацію, та завдяки запровадженню системи наскрізного обслуговування, в повному обсязі гарантуватимуть обслуговування клієнтів навіть під час найгіршого сценарію розвитку подій. Їхню автономну роботу забезпечують генератори та навчений взаємозамінний штат працівників.
Крім цього, ми переглянули пріоритети існуючих проектів розвитку Банку. Для гарантування безпеки електронних даних наших клієнтів, ми розпочали проект по міграції сховища даних на сервера за межі нашої країни з максимальним використанням хмарних технологій, що відповідають всім вимогам інформаційної безпеки Банку. Також, розуміючи необхідність забезпечення цієї вимоги надали найвищий пріоритет проектам дистанційного обслуговування клієнтів, як на території нашої країни, так і за кордоном.
Вкрай важливо зазначити, що ми постійно проводимо роботи по відслідковуванню та прогнозуванню можливих сценаріїв розвитку подій та розробку заходів по налагодженню стабільної та безперервної роботи Банку, направлену на підтримку безпечного та високого рівня сервісу для наших клієнтів.
Юрій Задоя, Голова правління ConcordBank (фінтех-екосистема Concord Fintech Solutions)
Забезпечувати безперебійність сервісів під час блекаутів в Україні нам допомогла завчасна орієнтованість на цифрові продукти для клієнтів та максимальний перехід на цифрові бізнес-процеси всередині нашої фінтех-екосистеми. Ще до початку війни ми готувалися до впровадження та використання хмарних рішень. На той час НБУ до цього ставився доволі стримано, та згодом Нацбанк переглянув цю позицію стосовно банків та фінустанов. Після оприлюднення відповідних дозволів регулятора ми почали використовувати хмарні рішення для роботи в Україні та за її межами.
Від початку війни і до тепер ConcordBank вже продубльовав ядро банку в хмарному сховищі, максимально усе, що можливо, було резервовано за межами України. Щодо процесингу – залучено також технічні можливості на заході України. До речі, завдяки Стратегії, яку акціонери ConcordBank затвердили сім років тому, ми маємо власну процесингову компанію Procard, яка наразі забезпечує процесинг не лише нашого банку, а й має й інших клієнтів, в тому числі за межами України.
Коли стало зрозуміло, що військові дії триватимуть довше, ніж усі ми очікували, ми почали будувати довгострокову стратегію розвитку не лише бекапів (резервних копій) в хмарних рішеннях, а й вибудови моделі ведення бізнесу, навіть після військових дій, у вигляді «хмарного банку. Також зараз важливим завданням банків є максимальне спрощення процесу знайомства з клієнтом та віддалена первинна ідентифікація, тому в Україні ми також активно розвиваємо наш цифровий банк — Neobank. Класичний ConcordBank разом із digital NEOBANK є юнітами однієї фінтех-екосистеми, тож це розширює коло переваг для клієнтів і створює додаткову стійкість усьому процесу обслуговування.
Зрозуміло, що випробування роботи під час блекауту найбільше відчувають на собі офіси та відділення. Ми пережили вже кілька етапів «адаптації» роботи у воєнних умовах. Змогли швидко організувати евакуаційні процеси навесні, навчилися динамічно працювати командами, частини яких знаходяться у різних куточках світу.
Всі 13 відділень ConcordBank в Україні продовжують роботу. Як і всі, ми зіткнулися з проблемою захисту персоналу, з необхідністю формування додаткового персоналу відділень через виїзд співробітників за межі країни. Проте ми надзвичайно пишаємось нашими командами – приміром, у Харкові наше відділення продовжувало роботу у найважчі часи завдяки мужності персоналу. Відділення в Запоріжжі, яке опинилося в епіцентрі обстрілів та вибухів, теж продовжує свою роботу, але закривалося на деякий час через посилення атак на місто. Безумовно, безпека співробітників та клієнтів – надважлива. Відпрацьовані алгоритми дій під час повітряної тривоги – відділення припиняє роботу, визначені маршрути до найближчих укриттів. Під час відключення електроенергії відділення працює у форматі консультаційного пункту і залишається відчиненим для клієнтів. Також у відділеннях постійно поповнюється запас води, формуємо також резерви продуктів тривалого зберігання. До речі, наші співробітники зазначають, що психологічно під час випробувань їм легше переживати їх в колективі.
23-24 листопада під час блекауту завдяки завчасній передбачливості ми змогли максимально просто втримати бізнес, керувати бізнес-процесами, зберегти клієнтську базу, забезпечити усі процеси з обслуговування клієнтів – від call-центру до процесу проведення платежів, збереження усіх платіжних даних, виписок тощо. Проте, звісно, блек-аут показав і ті речі, над якими ще потрібно працювати, робити частину процесів ще більш простими та менш трудомісткими.
Ми визначили «чергові віділення», які продовжать працювати під час кризових ситаацій – вони розташовані в Криєві, Дніпрі, Одесі та у грудні розпочнемо роботу у Львові. Наш головний Контакт-центр у м. Дніпро забезпечений двома незалежними вводами живлення, наявністю дизельгенератора із запасом палива мінімум на декілька днів та надійними джерелами їх поповнення. Оператори, що забезпечують зв’язок на чергових відділенях, забезпеченні джерелами безперебійного живлення та дизельгенераторами з запасом палива на 23 години. В тому числі компанії зв’язку мають алгоритм поповнення запасів пального.
Також блекаут показав важливість диверсифікації інструментів взаємодії із клієнтами. Тому ми робимо додатковий акцент на онлайн-рішеннях для фізичних осіб, які реалізуємо через наш цифровий NEOBANK. Він інтегрований з сервісами «Дії» – тобто через «Дію» можна легко і швидко пройти верифікацію для віддаленої реєстрації та онлайн відкриття карток. Тобто, стати нашим клієнтом можливо у будь-якій точці світу, це дає можливість покрити потреби клієнтів як в Україні, так і за її межами.
Інформація щодо роботи відділень завжди оновлюється на нашому сайті www.concord.ua, у соцмережах, доводиться до відома через служби клієнтської підтримки банку. В умовах віддаленості банківських відділень закликаємо громадян доєднуватись до цифрових сервісів NEOBANK https://all.neobank.one/
Пресцентр Sense Bank:
Для зручності клієнтів Sense Bank на постійній основі оновлює дані щодо роботи відділень тут. Окремо зазначаємо, де в цих відділень наявні генератори, які забезпечують роботу навіть під час блекауту. Відповідно до рекомендацій НБУ банк визначив 73 критично важливих відділення (з них 51 опорних відділень та 22 мінівідділення банку у мережі партнера Епіцентр). Тобто в кожному місті присутності є хоча би одне відділення фінустанови, яке забезпечено альтернативними джерелами енергії та резервними каналами зв’язку. Вони повністю автономні – там можна оформити послуги, зняти готівку як у касі, так й у банкоматі.
Крім того, клієнти завжди можуть скористатися цифровим банком Sense SupperApp. Там доступно максимум необхідних операцій, тож йти до відділення не обов’язково.