Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Фінансова індустрія змінюється за останні роки й продовжує трансформуватися. Водночас, набирає обертів лояльність клієнтів до необанків та інших фінансових сервісів, які працюють онлайн без відділень. Практично 70% світових споживачів готові користуватися фінансовими сервісами компаній, які напряму не пов’язані з наданням фінансових послуг. За даними McKinsey, понад 25% американців готові використовувати карткові продукти Amazon і Google.
Banker.ua зібрав українські та світові компанії, які кинули виклик банкам і пропонують власні фінансові послуги.
Нова Пошта
У 2018 році компанія «Нова Пошта» запустила фінансовий сервіс NovaPay. Це платіжна система, яку розробила та впровадила компанія «Пост Фінанс», що входить до групи компаній «Нова Пошта».
Власна платіжна система дозволила компанії обслуговувати клієнтів швидше (майже в два рази) і автоматизувати велику частину операцій за рахунок застосування сучасних технологій.
Завдяки NovaPay клієнти компанії «Нова Пошта» можуть оплачувати посилки у відділенні після попереднього огляду.
Starbucks
Кілька років тому платіжний застосунок Starbucks визнали найбільш використовуваним додатком у США. Його аудиторія склала 23,4 млн людей, кожна з яких зробила хоча б одну покупку за півроку. Starbucks випередила Apple Pay (22 млн), Google Pay (11,1 млн) і Samsung Pay (9,9 млн). І це при тому, що застосунком Starbucks можна користуватися тільки всередині мережі, а Apple Pay — в безлічі різних магазинів.
Щоправда, Apple Pay з тих пір обійшла кав’ярню — зараз кількість їхніх користувачів понад 30 млн, однак Starbucks зі своїми 25,2 млн досі випереджає Google Pay і Samsung Pay (12,1 млн і 10,8 млн відповідно).
Завдяки платежам Starbucks можна вважати необанком, адже в обіг додатку надходить багато грошей: користувачі отримують вдвічі більше бонусів, якщо поповнюють внутрішній рахунок, а не тільки роблять покупки.
Ці призначені для користувача депозити нагадують безвідсоткові кредити. З них в останньому кварталі минулого року Starbucks накопичила $ 1,75 млрд. Крім того, клієнт може внести $100 і ніколи їх не витратити. Сума таких «вільних грошей» склала в 2020 році $145 млн.
OLX
Сервіс оголошень OLX запустив послугу Безпечна угода. Вона робить покупки й продаж безпечними: оформлення замовлення, перерахування грошей з картки на картку та доставка відбуваються в захищеному середовищі.
При купівлі товару користувачі, як і раніше, можуть перераховувати гроші на карту продавця, але з Безпечною угодою гроші з’являться на рахунку продавця тільки після того, як покупець підтвердить, що посилка успішно доставлена у відділення «Нової пошти», і товар його влаштовує. Якщо ж товар не влаштовує одержувача, то гроші повернуться йому на карту, а товар відправляється назад продавцеві.
Мета Безпечної угоди — виключити ризик шахрайства при використанні банківських карт для оплати товару. По-перше, у покупця немає ризику втратити гроші при перерахуванні передоплат недобросовісним продавцям. По-друге, користувачам не потрібно обмінюватися даними банківських карт: ця інформація вводиться онлайн і захищена фінансовим партнером OLX — компанією UAPAY.
Telegram
Telegram додав можливість здійснювати платежі у будь-якому чаті месенджера через платіжні системи та функцію чайових.
Продавці можуть приймати платежі кредитними картами за допомогою восьми вбудованих платіжних систем у будь-якому чаті, включаючи групи і канали.
Платформа для платежів відкрита та безкоштовна — Telegram не бере комісії та не зберігає платіжні дані. Реквізити відправляються безпосередньо платіжній системі, а адреса для доставки — продавцю, щоб він міг відправити товар.