Сплачуйте одразу: як компанії нав’язують конкуренцію банкам

04 Серпня 2021

Фінансова індустрія змінюється за останні роки й продовжує трансформуватися. Водночас, набирає обертів лояльність клієнтів до необанків та інших фінансових сервісів, які працюють онлайн без відділень. Практично 70% світових споживачів готові користуватися фінансовими сервісами компаній, які напряму не пов’язані з наданням фінансових послуг. За даними McKinsey, понад 25% американців готові використовувати карткові продукти Amazon і Google.

Banker.ua зібрав українські та світові компанії, які кинули виклик банкам і пропонують власні фінансові послуги.

Нова Пошта

У 2018 році компанія «Нова Пошта» запустила фінансовий сервіс NovaPay. Це платіжна система, яку розробила та впровадила компанія «Пост Фінанс», що входить до групи компаній «Нова Пошта».

Головний Telegram-канал банкірів

Власна платіжна система дозволила компанії обслуговувати клієнтів швидше (майже в два рази) і автоматизувати велику частину операцій за рахунок застосування сучасних технологій.

Завдяки NovaPay клієнти компанії «Нова Пошта» можуть оплачувати посилки у відділенні після попереднього огляду. 

Starbucks

Кілька років тому платіжний застосунок Starbucks визнали найбільш використовуваним додатком у США. Його аудиторія склала 23,4 млн людей, кожна з яких зробила хоча б одну покупку за півроку. Starbucks випередила Apple Pay (22 млн), Google Pay (11,1 млн) і Samsung Pay (9,9 млн). І це при тому, що застосунком Starbucks можна користуватися тільки всередині мережі, а Apple Pay — в безлічі різних магазинів.

Щоправда, Apple Pay з тих пір обійшла кав’ярню — зараз кількість їхніх користувачів понад 30 млн, однак Starbucks зі своїми 25,2 млн досі випереджає Google Pay і Samsung Pay (12,1 млн і 10,8 млн відповідно).

Завдяки платежам Starbucks можна вважати необанком, адже в обіг додатку надходить багато грошей: користувачі отримують вдвічі більше бонусів, якщо поповнюють внутрішній рахунок, а не тільки роблять покупки.

Ці призначені для користувача депозити нагадують безвідсоткові кредити. З них в останньому кварталі минулого року Starbucks накопичила $ 1,75 млрд. Крім того, клієнт може внести $100 і ніколи їх не витратити. Сума таких «вільних грошей» склала в 2020 році $145 млн.

OLX

Сервіс оголошень OLX запустив послугу Безпечна угода.  Вона робить покупки й продаж безпечними: оформлення замовлення, перерахування грошей з картки на картку та доставка відбуваються в захищеному середовищі.

При купівлі товару користувачі, як і раніше, можуть перераховувати гроші на карту продавця, але з Безпечною угодою гроші з’являться на рахунку продавця тільки після того, як покупець підтвердить, що посилка успішно доставлена ​​у відділення «Нової пошти», і товар його влаштовує. Якщо ж товар не влаштовує одержувача, то гроші повернуться йому на карту, а товар відправляється назад продавцеві.

Мета Безпечної угоди — виключити ризик шахрайства при використанні банківських карт для оплати товару. По-перше, у покупця немає ризику втратити гроші при перерахуванні передоплат недобросовісним продавцям. По-друге, користувачам не потрібно обмінюватися даними банківських карт: ця інформація вводиться онлайн і захищена фінансовим партнером OLX — компанією UAPAY.

Telegram

Telegram додав можливість здійснювати платежі у будь-якому чаті месенджера через платіжні системи та функцію чайових.

Продавці можуть приймати платежі кредитними картами за допомогою восьми вбудованих платіжних систем у будь-якому чаті, включаючи групи і канали.

Платформа для платежів відкрита та безкоштовна — Telegram не бере комісії та не зберігає платіжні дані. Реквізити відправляються безпосередньо платіжній системі, а адреса для доставки — продавцю, щоб він міг відправити товар.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: