Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Залишається лише профіт. Олександр Бойко про те, як Sales Doubler трансформує ринок лідогенерації
Що спільного між онлайн-трафіком та пандемією чи війною? Здавалося б, речі, далекі одна від одної. Але, як показує практика, будь-які зміни у фізичному житті напряму впливають на інтереси людей, їхні першочергові потреби і запити в мережі. Тому прокачаний вебмайстер має вчасно помічати це, аби ефективно використовувати в роботі і пропонувати якісний трафік своїм клієнтам. Про стан ринку лідогенерації, трафік у фінсекторі, перспективні гео та плани на майбутнє ексклюзивно для Banker.ua розказав Олександр Бойко, СЕО SalesDoubler.
Про перспективні сегменти ринку лідогенерації
— Олександре, як би ви оцінили сьогоднішній стан ринку лідогенерації та афіліатного маркетингу в Україні? Які сегменти з тих, в яких працює Sales Doubler, вам здаються найбільш перспективними, на чому зараз фокусується ваша компанія?
— Наразі в Україні сфера лідогенерації та афілейт-маркетингу постійно розвивається. За останні кілька років спостерігається збільшення уваги до цих методів маркетингу. Все більше бізнесів, які мають онлайн-платформи або переходять на них, звертаються по допомогу до CPA-мереж. Цьому дуже посприяв COVID-19, а зараз і війна внесла свої корективи, тож ми можемо прогнозувати збільшення потреб у партнерському маркетингу.
У сфері лідогенерації акцент часто робиться на створенні та оптимізації воронок продажів, використанні різних інструментів збору баз клієнтів, а також на аналізі даних для поліпшення ефективності. Наприклад, SDSender, Конструктор вітрин та інші інструменти, які можна знайти на платформі SalesDoubler в особистому кабінеті вебмайстра.
— Який стан розвитку вертикалі E-commerce в умовах війни ви спостерігаєте? Чи з’явилися якісь нові особливості співпраці з партнерами — рекламодавцями та вебмайстрами?
— Ми повернулись у вертикаль E-commerce у 2022 році, і це був важкий час для відновлення як для рекламодавців, так і для нас — всім було потрібно оговтатись і зрозуміти, що треба рухатись вперед. Можу сказати, що стан вертикалі зараз активно розвивається, і партнери почали закріплювати свої стабільні щомісячні показники.
Дивлячись на нашу статистику, ми бачимо стабільне зростання рік до року. Саме завдяки щорічним зустрічам із рекламодавцями ми отримуємо відповідь, що не всі ще близькі до показників 2021 — початку 2022 років, але деякі вже наближаються, а також є партнери, що вже перейшли позначку цих показників і дуже активні в розширенні.
Звісно, ми всі розуміємо, що важко повернутись до довоєнних показників у кількості замовлень, адже людей стало суттєво менше, змінились товари першої необхідності. На рахунок нових особливостей, то так, вони є з кожним партнером.
Рекламодавці стали глибше вивчати деякі канали залучення трафіку, наймати спеціалістів, наприклад, РРС-спеціалістів та таргетологів. Узгоджують бюджети на дуже короткі терміни, тому що під час війни важко робити бюджетування чи планування одразу на рік.
Вебмайстри стали дозовано надавати трафік на нові офери для розуміння, чи буде рентабельна реклама; знайомляться з брендом, а вже після звірок збільшують оберти. Є партнери-вебмайстри, які змінили критерії щодо розміщення рекламодавців на своїх майданчиках — хтось у гірший бік, хтось у кращий, — пішовши назустріч бізнесу.
Взагалі спостерігається гарний потенціал у розвитку вертикалі, багато рекламодавців хочуть зараз почати роботу з СРА як додатковим каналом трафіку і бачать гарні результати. Також безліч рекламодавців надають перевагу саме українській СРА-мережі і працюють з нами на ексклюзиві.
Про трафік у сфері фінпослуг
— Банки вже давно є одними з найбільших покупців трафіку в онлайн-сегменті. Як змінюється цей ринок, які тренди ви б відмітили?
— В Україні люди звикли до мобільних додатків, через які можна зручно переказати певну суму чи навіть оформити позики. В Європі, до речі, такі послуги дуже обмежені, і майже кожну дію доводиться проводити через фізичну присутність у банку. Тож цей сегмент активно використовує онлайн-канали для залучення нових клієнтів. Саме тут в пригоді стають онлайн-маркетологи, які можуть дати банкам бажане. Особливо привести лідів, які завантажать додаток.
— Наскільки зберігає сьогодні свої позиції PDL? Як трансформувався цей напрям за останні роки?
— У 2020 році ніша PDL була на піку, і високий рівень тримався до початку війни. Це зрозуміло, бо нестабільність світової економіки через пандемію дала певний поштовх у сфері мікрокредитування. Люди втрачали роботу або частину зарплати у кращому випадку, тому потребували додаткових коштів на життя.
2022-й став ударом для України. Багато мікрокредитних організацій увійшли в ситуацію клієнтів та навіть припинили нарахування відсотків за кредити. Природно, що це вплинуло на дохідність та розвиток компаній. Але коли всі оговтались від шоку, то стало зрозуміло, що ця сфера знову потрібна споживачам, і вже у першому кварталі 2022-го ми вийшли майже на 60% довоєнних показників. У другому кварталі ми відчули різкий спад.
Але в першому кварталі 2023 року знову відбулося відновлення. Нещодавні зміни у законодавстві деяких країн трохи погіршили ці перспективи. Та все одно показники доволі непогані. Зараз ми спостерігаємо 70% порівняно з довоєнним рівнем.
— Sales Doubler активно працює не тільки з українськими оферами, але й із закордонними. Скільки зараз гео в розпорядженні SD? У чому специфіка роботи з іноземними рекламодавцями в порівнянні з українськими?
— Ми працюємо у більш ніж 20-ти країнах, що дає великі можливості та великий асортимент партнерських програм. Основні потужні ГЕО, які варто розглядати вебам, — це Європа (Україна, Молдова, Іспанія, Румунія, Польща); Центральна Азія (Казахстан, Азербайджан); Південно-Східна Азія (В’єтнам, Філіппіни, Шрі-Ланка, Індія); Латинська Америка (Мексика, Колумбія).
Цьогоріч ми сфокусувалися на Азії, бо бачимо там доволі непогану перспективу, та і за менталітетом ці країни схожі на Україну. Нещодавно провели масштабну акцію Islands of Treasures, спрямовану на ГЕО Філіппіни, яка підняла показники PDL у цьому ГЕО майже на 114%. На цьому не плануємо зупинятися.
Про нові інструменти та сервіси
— Окремий тренд в лідогенерації — робота з онлайн-сервісами, і Sales Doubler доволі активні в цьому напрямкі. Як оцінюєте перспективи та об’єми цього сегмента?
— За період повномасштабної війни популярність сегментів змінилась через зміну товарів, які тепер є першою необхідністю. А також не забуваємо про велику кількість людей, які покинули Україну з дітьми, і це вплинуло на сегмент «Дитячі товари», через що він взагалі зник із переліку сегментів, які ми розвиваємо.
Але є і позитивні зміни та сегменти, які і далі залишаються такими ж популярними, деякі навіть піднялись вище по сходинкам, ніж раніше. А є сервіси, на які впливає сезонність, вони завжди займають топ-позиції в цей період.
10 найпопулярніших сегментів мережі Sales Doubler (за статистикою компанії)
- Агротовари та товари для дому — класичний приклад сезонних товарів, вони користуються попитом з січня до травня.
- Подорожі — онлайн-замовлення квитків завжди користуються попитом, адже це просто та зручно.
- Маркетплейси — місця, де можна знайти все — від дрібниці для кухні чи одягу до великої техніки для дому.
- Книги — люди повертаються до читання. Зараз у книжкових офлайн та онлайн-магазинах велика кількість нових книжок та бажаючих їх придбати.
- Електроніка та побутова техніка — це для нас «новина», оскільки завжди попереду був сегмент «одяг та взуття», але другий рік поспіль спостерігаємо, що люди активно купують електроніку. Великі бренди відкривають у різних містах магазини, які стають ближче до клієнта.
- Одяг, взуття та аксесуари — завжди популярний сегмент, а з появою великої кількості українських брендів це взагалі як mainstream — купити для підтримки українського.
- Краса та здоров’я — в цьому сегменті багато товарів: ліки, косметика, парфуми. Підтримка свого психологічного та фізичного стану завжди важлива.
- Освіта та телекомунікаційні послуги — українці продовжують навчатись та розвиватись, тому купують курси для навчання.
- Автотовари — майже в кожній родині є автівка, яка з часом потребує ремонту або заміни запчастин, тому рейтинг цього сегмента залишається майже незмінним та стабільним.
- Їжа та напої — завдяки можливості замовити товари додому, не блукаючи магазинами, можна економити час на сім’ю чи роботу.
— Ринок лідогенерації з кожним роком стає все складнішим та потребує нових технічних рішень. Які інструменти та метрики ви б зараз описали як must have на ринку?
— Наші технічні спеціалісти постійно вдосконалюють інструменти для вебмайстрів. Нещодавно стали сертифікованим Google Click Tracker, що неабияк допомагає вебам проводити аналіз. Наразі в пулі інструментів у нас є:
- SD Sender — унікальний сервіс смс-розсилок;
- паркування домену — для мінімізації ризику блокування соцмережами;
- конструктор вітрин на платформі SD — для роботи без сайту/лендінгу;
- API-технології — для новачків та досвідчених вебмайстрів;
- SalesDoubler Click Tracker — для кращої аналітики кліків;
- Global Postback — передає дані шляхом Postback в будь-яку адмінку вебмайстра, навіть самописну.
Також ми робимо навчальні матеріали по різним вертикалям, щоб вебмайстри могли бути в курсі тенденцій та певних нюансів тієї чи іншої ніші.
Про внутрішні аспекти роботи та плани
— Як сьогодні організовані внутрішні процеси в Sales Doubler? Запит на яких фахівців є найбільшим?
— Війна внесла значні корективи в наше життя, що змусило бізнес адаптуватися до поточних умов. Ми чітко розмежували зони відповідальності співробітників, провели планування та перерозподіл бюджетів, сформували чіткий план диверсифікації бізнесу та почали рухатись відповідно до нього. Ситуація змушувала приймати швидкі та виважені рішення, тож ми зменшили витрати на експерименти та залишили лише профітні кампанії.
На даний момент найбільш затребуваними є фахівці по роботі з партнерами, IT-спеціалісти і маркетологи.
— Партнерська програма — це завжди «гарант та арбітр» між сторонами продажу та закупівлі трафіку. Але є багато кейсів двосторонніх відносин між рекламодавцями та вебмайстрами. Могли б ви навести ключові переваги партнерських програм, які є непохитними незалежно від тенденцій ринку?
— Найголовніше те, що ми є посередниками між рекламодавцем та вебом, а, отже, беремо на себе гарантії успіху співпраці, а також юридичні та спірні питання. На основі наших інструментів та сапорту вебмайстру легше лити трафік та слідкувати за успішністю рекламної кампанії. Рекламодавець, у свою чергу, отримує постійну підтримку та велику кількість вебмайстрів, що потенційно готові приносити йому профіт.
Загалом ми є зручним хабом, де вебмайстер може знайти будь-яку партнерську програму, яка йому підходить. Шукати такі офери самостійно — це втрата часу та сил, а тут веб може просто обирати з бази більш ніж 300 оферів з різних ГЕО та вертикалей. В свою чергу, рекламодавець має понад 1000 активних вебмайстрів, які вміють лити трафік та приводити зацікавлених клієнтів.
— Які стратегічні завдання ставить перед собою Sales Doubler до кінця року та в довготривалій перспективі 3-5 років?
— Сьогодні ми активно розвиваємо E-commerce та PDL, які є «флагманами» у пулі наших вертикалей. Крім цього, в наших планах — вийти на ринок Азії. Наразі ми сфокусувалися на Філіппінах у ніші PDL.
Також окремо слід зазначити, що з підвищенням зацікавленості у крипті ми вирішили активно розвиватися в ніші Crypto. Зараз активно досліджуємо та ведемо перемовини з великими криптобіржами. Також на 2024 рік по цій ніші планується масштабна акція, яка наразі на стадії розробки та пошуку спонсорів, тож рік обіцяє бути насиченим.
Щодо довгострокової перспективи, то, думаю, у стані війни доволі складно прогнозувати на такий тривалий час. Будемо дивитися на зміни в законодавстві та чекати на перемогу.