Заправляй та заряджай. Огляд плагін-гібридних кросоверів українського ринку

12 Липня 2024

Плагін­гібридні авто являють собою мікс технологій — машини переважну більшість часу приводяться у рух бензиновими або дизельними моторами, але можуть кількадесят кілометрів проїжджати і на електротязі, ще й підтримують зарядку від зовнішніх джерел струму, а не лише від ДВЗ. Останніми місяцями PHEV­гібриди переживають ренесанс — на ключових світових ринках на фоні певних розчарувань електромобілями попит на них суттєво зріс. До вашої уваги — огляд найцікавіших плагін­гібридних кросоверів українського ринку.

Головний Telegram-канал банкірів

Костянтин Широкун, спеціально для Banker.ua

Mercedes-Benz GLE 350de

Плагін-гібридний кросовер від Mercedes-Benz побачив світ ще у 2019 році. Ключова особливість GLE 350de полягає в тому, що під його капотом схований турбодизельний мотор. Мова йде про 2,0-літровий двигун потужністю 194 к.с., який поєднується з електромотором на 136 к.с. Комбінована віддача силової установки складає 320 к.с і 700 Нм. Тяговий акумулятор ємністю 31,2 кВт*год забезпечує гібриду пробіг на електротязі на рівні 90-99 км. Відтепер від станції зарядки постійного струму тягова батарея може зарядитись від 10 до 80% лише за 20 хвилин. «Максималка» авто обмежена електронікою на рівні 210 км/год, а розгін від нуля до першої «сотні» займає 6,8 секунди.

Тяговий електродвигун інтегрований в «автомат» 9G-Tronic. При цьому муфта між ДВЗ та електромотором дозволяє їздити суто на електротязі, із зупиненим бензиновим або дизельним двигуном. Високовольтна система, що живить електромотор, також може запускати компресор кондиціонера або додатковий обігрівач, так що на стоянці можна охолодити або прогріти салон, не запускаючи дизельний двигун.

Оскільки авто спочатку проектувалося у розрахунку на інтеграцію тягового акумулятора, він не надто скоротив корисний простір багажника — з 2055 до 1915 л у порівнянні з бензиновим GLE.

Придбати Mercedes-Benz GLE 350de в українських автосалонах марки можна за початковою ціною від 92 759 доларів.

Volvo XC90 Recharge

Шведський автовиробник називає Volvo XC90 Recharge своїм флагманом. Кросовер приводиться у рух гібридною силовою установкою сумарною потужністю 455 к.с. та максимальним крутним моментом у 709 Нм, встановлений на авто електромотор розвиває 145 сил. Від нуля до 100 км/год авто розганяється за 5,4 секунди. Цікаво, що у цілях безпеки максимальна швидкість кросовера обмежена на позначці у 180 км/год. У комбінованому режимі з зарядженою батареєю авто витрачає усього лише 1,3 л/100 км.

На машині встановлено тяговий акумулятор ємністю 14,7 кВт*год, який забезпечує кросоверу запас ходу до 69 км на електротязі. «Наповнити» батарею можна від зарядного пристрою потужністю до 6,4 кВт, середній час заряджання акумулятора від 0 до 100% займає близько п’яти годин.

У Volvo хваляться, що гібридний XC90 не жертвує вільним простором для пасажирів та вантажів заради розміщення гібридної силової установки. Але зазначимо, що у порівнянні з суто бензиновими та дизельними версіями ємність паливного бака було зменшено до 50 літрів, також у XC90 Recharge відсутнє запасне колесо. Ціни на шведський кросовер стартують приблизно з 91 тисячі доларів.

BMW XM

Найбільший та найрозкішніший кросовер баварської марки має цікаву особливість — усі три модифікації авто є плагін-гібридами. Так, «молодший» має індекс 50e. Він приводиться у рух рядною «турбошісткою» об’ємом 3,0 літри. Сукупна віддача ДВЗ та електромотора — 476 к.с. та 700 Нм. У компанії пишаються комбінованою витратою палива авто на рівні 1,7 л/100 км та електричним пробігом 77 км.

Наступна за потужністю версія розвиває 489 к.с. та 650 Нм. Електромотор потужністю 197 к.с. традиційно для плагін-гібридів встановили у АКП. Сумарно гібридна система може видати 653 к.с. і 800 Нм. Тягової батареї ємністю 29,5 кВт*год після повної зарядки має вистачити на 82-88 км пробігу в електричному режимі. Зарядити акумулятор можна від розетки: зарядний пристрій має потужність 7,4 кВт. Розгін від 0 до 100 км/год у PHEV-гібрида займає 4,3 секунди, а максимальна швидкість обмежена на 250 км/год за замовчуванням або на 270 км/год із пакетом M Driver’s Package.

Флагманська версія під назвою BMW XM Label Red оснащена гібридною установкою потужністю 748 сил, завдяки чому великий кросовер здатний розігнатися з місця до першої «сотні» за вражаючі 3,8 секунди, і при цьому може проїжджати до 83 км на електротязі.

Ціни на BMW XM в Україні розпочинаються з 6 352 500 грн, флагманську версію можна придбати за 8,3 млн гривень.

Range Rover Sport PHEV

У гамі Range Rover Sport запропоновано одразу два варіанти з силовою установкою, яку можна підзарядити від розетки. Порівняно з попередньою моделлю, тягова батарея переїхала з багажника під підлогу салону, її ємність збільшилась майже утричі — з 13,1 до 38,2 кВт*год, а зарядний роз’єм тепер розташовується у задньому крилі (раніше він був вбудований в решітку радіатора).

У суто електричному режимі британський кросовер може подолати до 123 км за циклом WLTP. Обидві модифікації оснащені 3,0-літровою рядною бензиновою «шісткою» родини Ingenium. Новий тяговий електромотор вбудований у восьмиступінчастий «автомат». Його максимальна потужність становить 218 к.с. Модифікація Range Rover Sport P460e відповідно має потужність 460 к.с. та максимальний крутний момент у 660 Нм, а варіант P550e має у своєму арсеналі 550 к.с. і 800 Нм.

Обидві модифікації мають восьмиступінчастий «автомат» ZF та двоступінчасту роздатку. За замовчуванням тяга передається на задню вісь, а за потреби через багатодискову муфту підключається і передня вісь. Електронна система Terrain Response 2 вперше отримала позашляховий адаптивний круїз-контроль із чотирма режимами роботи. Заявлено, що британський PHEV-гібрид може подолати брід глибиною до 900 мм.

Ціни на менш потужну версію починаються з 4 829 277 грн, а за 550-сильний варіант доведеться заплатити щонайменше 6 302 121 грн.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Плагін-гібридний спортивний кросовер Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid, що побачив світ у серпні 2023 року, став найпотужнішим авто у модельній лінійці. Під капотом машини встановили бензиновий V8 об’ємом 4,0 літри потужністю 599 к.с. Електромотор потужністю 176 к.с. вбудований у восьмиступінчастий «автомат». Пікова віддача гібридної силової установки становить 739 к.с. та 950 Нм.

У порівнянні з попередником, суттєво зросла ємність тягової батареї — з 14,1 до 25,9 кВт*год. Завдяки цьому тепер повнорозмірний кросовер може проїжджати на електротязі до 73 км. При цьому при зарядженому акумуляторі авто здатне розганятись з місця до першої «сотні» за 3,7 секунди, а «максималка» становить 295 км/год.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid штатно оснащений пневматичною підвіскою та електроннокерованим заднім диференціалом PTV Plus, при цьому активні стабілізатори поперечної стійкості PDCC, карбон-керамічні гальма та повнокероване шасі — у списку опцій.

Цінники у офіційних дилерських центрах німецького автовиробника на плагін-гібридний кросовер починаються з позначки у 7 956 360 грн.

Усі плагін-гібриди з нашої добірки є доволі універсальними машинами — вони одночасно здатні і проїжджати на електротязі близько 70-100 км, і забезпечувати водію та пасажирам яскраві емоції від водіння. Саме від останнього параметру,  більшою мірою, і залежить ціна авто — чим менше PHEV-кросоверу треба секунд для розгону від 0 до 100 км/год, відповідно, тим і дорожча автівка.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: