Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Зв’язки вирішують: хто такий Рід Хоффман і для чого він заснував Linkedin
Він є одним із найвпливовіших людей Кремнієвої долини. Входить до кількох некомерційних рад директорів, у тому числі Kiva.org, Endeavour, Second Harvest Food Bank, Стенфордського університету, Оксфордського університету, Mozilla Corporation та багатьох інших. А ще він інвестував значну суму та був у складі ради директорів PayPal Mafia – групи, до якої входять колишні засновники та співробітники PayPal, які заснували та розвинули інші успішні компанії. Проте широкому загалу добре знайомий інший його проєкт – соцмережа для пошуку та налагодження ділових контактів LinkedIn.
Banker.ua розкаже, які труднощі поставали перед «батьком» соцмережі для професіоналів Рідом Хоффманом на шляху до успіху.
Матеріал підготовлений для друкованої версії журналу Banker.
Дорослий у дванадцять
У 1967 році в містечку Пало-Альто, що знаходиться в штаті Каліфорнія, побачив світ Рід Хоффман — майбутній інвестор та успішний бізнесмен. Жага до незалежності та самостійності допомогла хлопцеві вмовити батьків відправити його до школи-інтернату Путні у Вермонті, де він вивчав ковальську справу, деревообробку та агротехніку.
Першим місцем роботи Ріда стала посада консультанта з настільних ігор у компанії Chaosium, куди він прийшов усього в 12 років і працював достатньо тривалий час. Великим досягненням для юнака стало те, що його ім’я врешті надрукували на коробці з грою, що вважалося успіхом для працівника.
Згодом Хоффман вступив до коледжу, навчаючися в якому зрозумів, що хоче зробити щось у житті, що допомогло би йому впливати на стан світу у найширшому масштабі. Він знав, що зможе вирішити багато світових проблем, і хотів зайняти таке місце, звідки його було б добре чути майже всім та можна було б керувати ситуацією.
Спочатку він вважав академію можливістю, яка допоможе йому створити цей «вплив». Ідея полягала в тому, щоб стати професором та публічним інтелектуалом. Але згодом він зрозумів, що вчені пишуть книги, які читають дуже мало людей, і підприємницька кар’єра надасть йому ширшу платформу, а також засоби та ресурси для реалізації поставлених задач.
Першою серйозною роботою Ріда стало стажування на виноробні. Після цього, 1994 року, він прийшов працювати в Apple продакт-менеджером проєкту eWorld, це була одна з перших спроб створення соціальної мережі на планеті. Пропрацювавши там близько двох років, він перейшов у Fujitsu, а потім став співзасновником проєкту SocialNet.com — соцмережі, яка підбирала та знайомила людей зі схожими інтересами, наприклад, гравців у гольф по сусідству.
Окрім палкої ідеї, Рід розумів, що створення дійсно відмінного продукту, звісно, важливе, але необхідно також мати гідну стратегію розповсюдження продукту, щоб охопити мільйони користувачів.
SocialNet не був надто успішним, і в 2000 році Хоффман вирішив стати частиною PayPal як операційний директор. У компанії знали, що Рід був експертом з ефективної конкуренції у надзвичайно конкурентному середовищі, тому на нього була покладена відповідальність за всі зовнішні відносини PayPal, включаючи платіжну інфраструктуру, розвиток бізнесу, урядоі та юридичні питання. На момент покупки PayPal компанією eBay Хоффман перебував на посаді виконавчого віце-президента.
Як створювалася мережа Linkedin
Залишивши PayPal, Рід Хоффман узявся за створення першої та найбільшої у світі професійної мережевої платформи.
У 2003 році разом із колегами із SocialNet, Fujitsu та колишнім однокурсником Хоффман запустив першу у світі ділову соціальну мережу — Linkedin. Ідея платформи полягала в тому, щоб пов’язати потенційних співробітників із роботодавцями: для цього користувачі створюють свій професійний профіль, можуть додавати, створювати та взаємодіяти один із одним, отримувати доступ до загальних знань та ідей, знаходити нові можливості для бізнесу тощо.
Крім того, LinkedIn також пропонує Преміум-підписки для спеціалістів загального профілю задля максимальної реалізації своєї кар’єри.
На додаток до цього можна також отримати доступ до багатьох інших бізнес-фішок, таких як:
- Talent Solutions: дозволяє компаніям знаходити, зв’язуватися та наймати кваліфікованих кандидатів.
- LinkedIn Jobs: допомагає компаніям, зареєстрованим у мережі, рекламувати вакансії.
- Підписки: дозволяє рекрутерам та менеджерам із найму знаходити, зв’язуватися та керувати потенційними кандидатами.
- LinkedIn Ads: це платформа самообслуговування, яка допомагає рекламодавцям створювати та орієнтувати рекламу на свою цільову аудиторію на більш широкому та точному рівні.
LinkedIn отримує основний дохід від цих потоків. Платформа також має кілька інших елементів, наприклад, InMail, які оплачуються за фактом використання.
В 2010 році LinkedIn стала всесвітньо відомою організацією з декількома міжнародними офісами, а її вартість оцінювалася приблизно у 2 мільярди доларів.
А у 2011 році компанія виставила першу публічну пропозицію на Нью-Йоркській фондовій біржі — тоді акції злетіли з $45 до $99 на початку торгів. Після цього частка Ріда в Linkedin зросла до 2,34 млрд доларів. У 2016 році Linkedin викупила компанія Microsoft, а сам Хоффман приєднався до компанії як член ради директорів.
Про венчурні інвестиції
Геній нетворкінгу — так можна назвати Ріда Хоффмана. Проте одним із найбільш важливих факторів для успіху він завжди вважав наявність гарних зв’язків. Про їхню важливість він наголошує і в книзі «Життя як стартап», яку написав у співавторстві з Беном Касноча. Хоффман заявляє, що абсолютно все одно, наскільки ви розумні і наскільки змогли продумати стратегію, стати переможцем у грі власного бізнесу наодинці неможливо — для цього потрібна команда.
Із самого початку своєї кар’єри Ріду вдалося опрацювати всю екосистему технологічних стартапів, після чого він вирішив стати інвестором, щоб дати талановитим людям законні можливості, яких вони прагнули.
Таким чином, після продажу PayPal компанії eBay він став одним із найбільш плідних та успішних інвесторів у Кремнієвій долині. На старті збору коштів Рід вклався в геймдев-компанію Zynga та став членом ради директорів.
Зараз деякі з його поточних інвестицій включають компанії Airbnb, One Kings Lane, Swipely, Viki, Coupons.com, Edmodo, Wrapp, TrialPay, Xapo та Talko — кожній із них Рід допомагав розпочати свою справу та знайомив із потрібними людьми.
Загалом як «ангел-інвестор» Рід на сьогодні інвестував у більш ніж 70 компаній.
Рід Хоффман є керуючим партнером фонду Greylock Partners, який у свою чергу інвестує у Figma, Dropbox, Сlockwise та інші. Також входить до ради директорів кількох некомерційних організацій: Mozilla, Do Something, Kiva, Exploratorium.
Цікавим є факт, що саме Рід організував першу зустріч між Марком Цукербергом та Пітером Тілем. Хоффман був дуже вражений проєктом створення Facebook і погодився вкласти туди значні кошти, але оскільки у нього вже був LinkedIn, він відчував, що обіймання більш помітної посади у Facebook буде конфліктом інтересів із його керівною посадою в LinkedIn.
Таким чином, він познайомив Марка Цукерберга зі своїм другом Пітером Тілем, що зрештою призвело до початкових «ангельських» інвестицій Тіля у Facebook у розмірі 500 000 доларів. Цей проект також включав невеликі інвестиції Ріда.
Дейв Голдберг, колишній директор SurveyMonkey, описав Хоффмана так: «Це людина, з якою ти хочеш поговорити, коли відкриваєш компанію».
Інвестиції допомогли Хоффману створити дуже велику сітку підприємців та керівників технологічних стартапів. Саме тому на сьогодні Рід займає одне з головних місць у Кремнієвій долині з питань інвестицій.
Цікаві факти про підприємця
- Рід відомий як засновник мережі LinkedIn та є її виконавчим головою.
Він має власний капітал у розмірі 1,9 млрд доларів станом на початок 2023 року (за даними Forbes). - Хоффман навчався у Стенфордському університеті, де отримав у 1990 році ступінь бакалавра з природничих наук за спеціалізацією в галузі когнітивістики, а також отримав ступінь магістра філософії у Коледжі Вольфсона Оксфордського університету у 1993 році.
Рід дотримується певної стратегії, яку визначає як «бліц-масштабування», тобто пріоритет швидкості зростання над ефективністю.Ключова відмінність від традиційних стратегій зростання, які він називає «швидким масштабуванням», полягає в тому, що «бліц-масштабування» передбачає значні ризики в гонитві за масштабуванням.