Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Вже близько року українці можуть здійснювати касові операції в банках з використанням цифрового паспорта, який доступний в державному додатку «Дія». В серпні 2021-го електронні документи офіційно прирівняли до паперових. Banker.ua запитав у самих банкірів, як вони використовують сервіс «Дія», та які послуги доступні клієнтам із цим застосунком.
Сергій Міщенко, директор департаменту розвитку продуктів Ідея Банку:
Банк надає можливість громадянам скористатися послугами кас мережі відділень за допомогою ID-карти і зарубіжного біометричного паспорта в мобільному додатку «Дія» з липня 2021. Стали доступні верифікація та ідентифікація людини з електронним паспортом для здійснення касових операцій в банку. Для операцій можна використовувати як ID-карту, так і зарубіжний біометричний паспорт громадянина в «Дії».
Банк ввів обслуговування клієнтів за такими операціями:
- прийом платежів;
- видача коштів з POS-терміналу;
- погашення кредитів;
- здійснення переказів.
З 23 вересня 2021 року банк ввів обслуговування по ідентифікації ID-картами у всіх своїх 82 відділеннях для всіх операцій. Всі менеджери у відділеннях мають індивідуальні сканери для зчитування штрих-кодів.
Тепер, маючи ID-карту в смартфоні, громадяни зможуть в Ідея Банку здійснити розрахунково-касові операції, отримати кредит (готівкою й оформити карту), виконати поповнення депозитів / отримати виплату відсотків за депозитами.
Не потрібно більше носити з собою документи. Оплатити стає значно простіше та швидше і головне — так само безпечно. Для банку переваги такого рішення також очевидні:
- прискорення обслуговування;
- діджиталізація процесів і виконання касових операцій;
- простота використання як для банку, так і для клієнта.
Наступним кроком Ідея Банк планує ввести таку ідентифікацію онлайн при отриманні послуг або відкритті рахунку.
Андрій Прусов, заступник голови правління Forward Bank:
За допомогою е-документів (ID картка/е-паспорт для виїзду за кордон/дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП)) у застосунку «Дія», клієнти Forward Bank мають можливість відкривати рахунки, здійснювати операції та отримувати повний спектр банківських послуг, аналогічно тим, що отримують клієнти з пред’явленими паперовими документами. Адже тепер е-документи в «Дії» мають таку саму юридичну силу, що й паперові документи клієнтів.
Для ідентифікації за допомогою цифрових документів у застосунку «Дія» клієнту необхідно:
- згенерувати штрихкод цифрового документа, натиснувши на нього;
- продиктувати 13-значний код, який розташований під штрихкодом;
- підтвердити запит на передачу копії цифрового документа у застосунку;
- цифрова копія потрапляє до системи банку, що відкидає необхідність отримання цих документів у паперовому вигляді.
Інна Демченко, керівниця проєктів та програм Головного управління роздрібного бізнесу ПРАВЕКС БАНКУ:
Електронні документи клієнта із додатку «Дія» можна використати у всіх процесах банку, де передбачено надання їхніх паперових аналогів. Таким чином, при встановленні ділових відносин чи здійсненні операцій, які передбачають ідентифікацію, банк може приймати е-документи клієнта замість паперових копій (ID картку, закордонний паспорт, ІПН).
Документи, отримані із додатку «Дія», не потрібно роздруковувати для того, аби додатково завірити у клієнта, оскільки згоду на їхню передачу банку він надає у додатку.
Е-документи у вигляді файлу можна зберегти безпосередньо у програмні комплекси банку, що спрощує процедуру здійснення операцій та скорочує час обслуговування.
Андрій Гриценюк, IT-директор Альфа-Банку Україна:
На початку 2021 року Альфа-Банк Україна запустив можливість віддаленого відкриття рахунку для нових клієнтів у цифровому банку Sense SuperApp через застосунок «Дія». Загалом в Sense SuperApp клієнти можуть авторизуватися двома шляхами: через «Дію» або через повноцінну відеоідентифікацію, яку Альфа-Банк Україна запустив першим серед українських банків у листопаді 2020 року.
З 23 серпня клієнти Альфа-Банку із цифровими паспортами у «Дії» можуть отримувати всі банківські послуги у майже 200 відділеннях по всій країні. Клієнти можуть верифікувати та ідентифікувати свою особу завдяки електронним паспортам. Це може бути як ID-картка, так і закордонний біометричний паспорт громадянина. З е-паспортами клієнтам доступні всі стандартні банківські сервіси: відкриття рахунків, карток, оформлення депозитів та отримання кредитів, здійснення платежів та переказів у касах банку.
Також завдяки ідентифікації через Дію користувачі можуть за 5 хвилин отримати унікальну для українського ринку картку Cameleon. Вона може бути кредитною або дебетовою, за бажанням власника, і має нескінченний пільговий період під 0,01% річних на покупки.
Віктор Гальчинський, директор департаменту комунікацій Кредобанку:
Кредобанк використовує сервіс «Дія» та приймає цифрові документи громадян України в застосунку для ідентифікації клієнтів у відділеннях, а також отримує копії цифрових документів через сервіс.
За допомогою цифрового паспорта з «Дії» можна відкривати та закривати рахунки фізичним особам, замовляти банківські послуги, а також проводити банківські операції у відділеннях. Винятком є оформлення кредитів – для цього ми наразі приймаємо виключно паперові документи.
Також наразі недоступна віддалена ідентифікація клієнта за допомогою «Дії», але ми працюємо над її впровадженням.
Дмитро Коваленко, директор з маркетингу Банку Креді Агріколь:
Зараз банк є партнером «Дія», та згідно зі змінами до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», надає послугу ідентифікації та верифікації фізичних осіб при зверненні у відділення банку. Така процедура дозволяє відкривати рахунки фізичних осіб, видавати кошти у касі банку, оформлювати платіжні картки, погашати кредити, оформлювати угоди на користування банківським сейфом, встановлювати фінансовий номер телефону. Ідентифікація за допомогою додатку «Дія» доступна як клієнтам банку, так і всім бажаючим.
За допомогою верифікації через додаток в майбутньому будь-який наш клієнт зможе формувати і передавати банку електронну копію свого паспорта. Всього в кілька кліків, без особистого відвідування відділень банку. Це знадобиться для залучення клієнтів та відкриття нових продуктів.
Наступним етапом передбачається залучення та ідентифікація клієнтів у мобільному додатку СА+.
Дмитро Замотаєв, начальник Департаменту роздрібного бізнесу Глобус Банку:
Сервіс «Дія» хоч і є відносно молодим сервісом, але він уже завойовував своїх прихильників серед клієнтів, особливо молодшого віку, які швидко оцінили його переваги у повсякденному житті, в тому числі і при виконанні базових банківських операцій.
Глобус Банк, орієнтуючись насамперед на запити клієнтів щодо можливості проведення банківських операцій за допомогою сервісу «Дія», а також беручи до уваги законодавчі ініціативи, які прирівняли електронний паспорт клієнта до паперового, адаптував власні бізнес-процеси до нових стандартів ринку.
На сьогодні наш банк використовує сервіс «Дія» в першу чергу для проведення ідентифікації клієнта при його зверненні як у відділення банку, так і дистанційних каналах обслуговування для отримання будь-яких послуг та продуктів — від відкриття рахунків та проведення касових операцій до подання заявки на отримання кредиту.
Також сервіс «Дія» вже використовується банком для моментальної реєстрації клієнта у мобільному додатку GlobusPlus та при підписанні клієнтом документів онлайн.
Глобус Банк уже зараз готовий запропонувати всім своїм клієнтам обслуговування без паперової бюрократії та процедури із копіювання паспорту та ідентифікаційного коду клієнта, замінивши все це кількома кліками у мобільному застосунку «Дія».
Михайло Сергієнко, директор Департаменту розвитку digital бізнесу та дистанційних каналів ПУМБ:
Наш банк з вересня впроваджує відкриття рахунків у «ПУМБ Online» через застосунок «Дія». Основна мета — зробити роботу із банком простою, зручною і без зайвих паперів.
Відтепер реєстрація нових клієнтів банку займає лише декілька хвилин. З вересня відкрити рахунок у «ПУМБ Онлайн» та пройти процедуру ідентифікації можна швидко та просто завдяки застосунку «Дія». Усе, що необхідно зробити, – встановити на смартфон додаток «ПУМБ Online» (Android або іOS) та зареєструватися за допомогою цифрових документів у застосунку «Дія». Після цього користувач може відкрити та активувати дебетову віртуальну карту всеКАРТА. Після активації карти, клієнт банку зможе 24/7, без черг, перерви на обід та карантинних обмежень вирішувати щоденні фінансові питання: відкривати депозит у мобільному додатку, без обмежень та комісій переказувати кошти з картки на картку будь-якого банку, сплачувати комунальні послуги, оплачувати кредити та інші банківські послуги.
Для багатьох наших клієнтів мобільний додаток вже давно став зручним та комфортним фінансовим інструментом, який щоденно допомагає користувачам. Відсьогодні завдяки «Дії» фінансові послуги від ПУМБ стають ще доступнішими. Аби відкрити дебетову віртуальну карту всеКАРТА, не треба окремо планувати свій час. Усе доступно швидко, онлайн та у будь-який зручний для клієнта час. Це зробить нас ще ближчими до клієнтів та, впевнений, прискорить розвиток фінсектору.
Процес реєстрації у ПУМБ через застосунок «Дія» не вимагає жодних паперів, а відкриття та обслуговування дебетової карти всеКАРТА — безкоштовні.
Пресслужба Райффайзен Банку:
Наразі у відділеннях Райффайзен Банку наші існуючі клієнти можуть пройти верифікацію через застосунок «Дія» та отримати будь-яку послугу банку (крім кредитування). Нові клієнти можуть із цим застосунком здійснювати касові операції.
Повноцінно стати новим клієнтом банку з передачею цифрових документів через «Дія» можна буде вже зовсім скоро.
Застосунок «Дія» використовуємо і для віддаленого обслуговування у Райффайзен Банку. Digital onboarding наразі працює в нашому банку в пілотному режимі.