Жонглери емоціями: як банки використовують соцмережі та що креативного зробили минулого року

08 Лютого 2022

Соціальні мережі — вже обов’язкова частина розвитку бізнесу та просування будь­якого продукту. І банківський сектор не є виключенням. Українські банки використовують соцмережі для інформування про власні продукти, створюють креативний та освітній контент і тримають руку на пульсі, аби робити актуальні та трендові пости.

Banker.ua проаналізував соціальні мережі банків і розкаже, яким контентом вони тішили українських користувачів цьогоріч. До речі, усі приклади постів наведено мовою оригіналу зі збереженням авторської пунктуації.

Матеріал підготовлений для друкованої версії журналу Banker.

Головний Telegram-канал банкірів

Важливі люди про головні події

Про свої головні події та нововведення українські банки зазвичай розповідають на своїх офіційних сторінках у соцмережах. Проте не менше уваги заслуговують акаунти фаундерів і керівників фінустанов. Інколі вони роблять буквально сенсаційні заяви, першими анонсують старт нових проєктів, діляться думками щодо розвитку бізнесу, цікавими кейсами тощо. Ось деякі з них.

Безумовно, одним із головних ньюзмейкерів банківського ринку є співзасновник monobank Олег Гороховський.  Він має більше 100 тис. підписників у Facebook, де регулярно постить щось цікаве. Цього року у серпні банкір зробив заяву про те, що  monobank перетнув поріг вартості в один мільярд доларів.

«Украинский Монобанк уже стоит более одного миллиарда долларов и не продается. Единорог с нуля за три с половиной года. Когда мне говорят, что Украина плохая страна для ведения бизнеса, я примерно понимаю почему так говорят, но точно знаю, что если ты делаешь то, что нужно клиентам то не особо важно какая это страна», — написав Олег Гороховський.

Після цього ще тиждень медіа та представники фінансової сфери обговорювали цю заяву й розмірковували, чи дійсно банк може стільки коштувати, та чи буде його хтось купувати.

А от Голова правління Ощадбанку Сергій Наумов у червні повідомив у себе в Facebook, що ЄБРР обіцяє вкласти до 100 мільйонів євро в банк. Це була дуже позитивна новина для державної фінустанови, яку підписники підтрималі більш ніж півтисячею лайків.

«По-перше — це ще один суттєвий крок у бік приватизації Ощадбанку, що визначена урядом як стратегічна мета. По-друге — це майбутня інвестиція в Ощад, а отже — в українську економіку. Ці гроші банк планує спрямувати на підтримку вітчизняного бізнесу», — написав Сергій Наумов.

У травні цього року Голова правління Райффайзен Банку Олександр Писарук у своєму Facebook повідомив про створення ІТ Academy. Її мета — поєднання найбільш досвідчених і активних спеціалістів із банку для створення та генерації ідей.

«У першому потоці 24 учасники 4 місяці навчаються сучасним методикам та спільно працюють над розробкою інноваційних ідей для зовнішніх і внутрішніх клієнтів. Менеджмент банку поділився з учасниками власними мотиваційними історіями успіху та досвідом. Зі свого боку, я розказав про менеджерські уроки, які засвоїв за свою кар’єру», — розказав Олександр Писарук.

А також він поділився важливою новиною про перейменування банку та відповів на питання, які для нього існують виклики у банку: «Виклик — трансформувати таку велику та потужну компанію. Я впевнений в успіху, бо вже бачу ці зміни. Знаю, що ви їх теж відчуваєте».

Що постять банки  на офіційних сторінках

Практично всі українські банки мають офіційні сторінки у більшості соцмереж. У різній мірі всі вони намагаються створювати актуальну, корисну, сучасну та інформативну стрічку новин. Яким же чином банки збільшували кількість підписників упродовж цього року?

Освітній контент

Альфа-Банк Україна має свою постійну рубрику #історичний курс. Тут вони розповідають цікаві факти про валюти: гривню, долар, євро, фунт стерлінгів тощо. До того ж, ці пости супроводжуються креативними візуалами.

Наприклад, можна дізнатися, що на лицьовому боці всіх банкнот фунта, починаючи з 1960 року, зображена королева Великої Британії — Єлизавета II. На зворотному боці — портрети історичних постатей, таких як Вінстон Черчилль, Адам Сміт, Алан Тюрінг.  Або що монети долара США карбуються з 1792 року, і ними можна й досі розрахуватися. А за гривні (мідні монети) в Київській Русі можна було купити дорогі товари: землю, майно, худобу. До речі, кінь у середньовічному Києві коштував 2-3 гривні.

Кредобанк також у своїй комунікації з аудиторією використовує освітній контент. Наприклад, у своїх соцмережах розповідає про фінансову грамотність, дотримуючись правил якої можна придбати новий ґаджет. Серед порад — відстежувати власні витрати, ставити чіткі фінансові цілі, 10% з кожної зарплати відкладати собі на майбутнє, а також відкрити ощадний рахунок.

Для зображень використовується креативний підхід та яскраві контрастні кольори.

Також небанально освічує у фінансових питаннях й Ідея Банк. Наприклад, в чому різниця між кредитом і кредитною карткою? Головна відмінність полягає в тому, що кредит готівкою оформлюється  на більш довготривалий період та зобов’язує вас сплачувати щомісячний платіж.

Для ілюстрацій використовують формат повідомлень у месенджері та мальованих мемних персонажів.

Креатив

До окремої групи можна віднести супер-креативні та інтерактивні пости,  коли банки придумують незвичні акції, дуже нестандартно подають ту чи іншу інформацію.

Наприклад, Альфа-Банк зібрав 20+ плейлистів під будь-яку життєву ситуацію, щоб всі могли насолоджуватись моментом і кайфувати під музику. Для цього вони створили спеціальні стереолистівки: використали популярні меми та фото, а також створили власні зображення. Серед них Пітер Гріфін «обійняв та плаче», Джон Сноу зустрічає військо супротивників і «не здається без бою», а Будда «флексить в пандемійному заторі».

Monobank створив власного перекладача, який може пояснити, що означають конкретні фрази. Наприклад, «давай вже переходь на Mono, він же крутий!» перекладається як «Mono реально крутий, а ще я отримаю 50 грн, коли тебе запрошу». Так банк не просто називає себе крутим, а ще й демонструє власні фішки та переваги.

Візуально це нагадує виписку з мобільного застосунку мonobank.

Ощадбанк запустив кампанію у власних соцмережах, де персонажі на фото виглядають як митці або культові витвори мистецтва. Наприклад, дівчина з карткою Ощадбанку та NFC-кільцем стоїть в образі Сальвадора Далі.

Рука на пульсі. Анонси

Звичайно, банки не забувають про порядок денний. Адже їхні підписники читають новини, дивляться фільми та серіали, читають книжки й слухають музику. Тому команда «Альфи» тримає руку на пульсі й обігрує актуальні тренди у своїй комунікації.

Наприклад, після виходу трейлеру нової частини культової стрічки «Матриця» monobank зробив відео, де треба було обрати пігулку, одна з яких чорна, у кольорах банку.

Головні атрибути цьогорічного літа — іграшки сімпл-дімпл і поп-іт. Складно було пройти вулицею або ТРЦ і не побачити дітей із ними. Тож Укргазбанк використав іграшки для реклами власної дитячої картки.

«Тепер твоя дитина може самостійно придбати мегапопулярний поп-іт. Як? Дуже просто з Friendly card від ЕКО-банку», — запевнили в банку.

На початку року, в січні, в Україні був локдаун. Тому в Райффайзен Банку вирішили прибрати на цілий місяць плату за користування POS-терміналом.

Райф скасовує для представників малого та середнього бізнесу фіксовану плату за користування POS-терміналами. Ми знаємо, як складно під час карантину нашим клієнтам, саме тому стараємося робити все можливе і неможливе, аби допомогти вам», — повідомили у банку.

Для цієї новини вони розробили креативну рекламу із зображеннями багатьох терміналів.

ОТП Банк анонсував старт свого екологічного проєкту, розказавши, що приймає батарейки для їхньої переробки на спеціалізованому заводі. Адже всім відомо, що викидати їх просто так не можна, тому варто створювати якомога більше місць, де їх можна утилізувати.

Для цієї новини вони використали не лише кольорове та креативне зображення, а й небанальний заклик: «Батарейки, здавайтеся!»

А от ПриватБанк встигає за трендами у своєму TikTok. Наприклад, записує відео на основі мегапопулярного серіалу «Гра в кальмара». Так, двоє персонажів розігрують ситуацію з першої гри серіалу, нагадавши про те, що не треба йти оплачувати комуналку — можна завмерти на дивані і зробити все в додатку.

Власні новини

Все ж головна мета соціальних мереж для банків — не гнатися за трендами, а доносити до підписників власні новини та інформацію про продукти й акції. Але це теж можна робити креативно й небанально.

Наприклад, Ощадбанк, щоб розповісти про свою іпотеку, вирішив показати хлопця, який вже майже змінив свій діловий костюм на валізу й надувний круг, збираючись у відпустку попри сильну любов до власної квартири.

Forward Bank, щоб показати, наскільки швидко та просто можна отримати в банку  кеш-кредит, навіть запустив власного талісмана — курку — у космос. А оформити заявку через додаток можна з максимальною «КОКОрист­­ю».

ПУМБ у своїх соцмережах використовує мальованих персонажів. Наприклад, вони розповідають, як завдяки кредитній програмі банку придбали собі червоний Mini Cooper. Або як завдяки кредитній картці відвезли песика до ветеринара та купили йому лежанку. Чи показують важливість цієї ж картки у подорожах, яка також відіграє роль фінансової подушки.

А ПриватБанк вирішив розповісти, що з-за кордону можна переслати гроші на картку, підвищити кредитний ліміт, оплатити парковку тощо. Для цього вони зняли відео, де начебто українець, який живе у США, телефонує до служби підтримки банку й консультується, що може зробити за допомогою мобільного застосунку.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: