Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
LEGO — це більше, ніж просто набір маленьких пластикових деталей. Це цілий всесвіт можливостей, де кожен шматочок стає будівельним блоком для великих ідей. Від перших дитячих конструкторів до складних архітектурних шедеврів і роботів, LEGO надихає на творчість, розв’язання проблем та інновації. Ці маленькі деталі дозволяють втілювати в життя найсміливіші фантазії, перетворюючи абстрактні ідеї на реальні об’єкти. Banker.ua розкаже, як LEGO став потужним інструментом для розвитку уяви, навчання та навіть мистецтва, відкриваючи нові горизонти для людей будьякого віку.
Все почалося з дерев’яної качки
Коли Оле Кірк Крістіансен в 1932 році почав будувати іграшки у своїй майстерні в данському місті Біллунні, він ніколи не міг припустити, що його творіння стрімко підкорять індустрію, а його компанія стане однією з найулюбленіших у світі. Через понад дев’яносто років пластикові детальки LEGO залишаються справжньою іконою поп-культури, миттєво впізнаваною та, буквально, основою для всього — від перших досвідів будівництва малюків до художніх і дизайнерських шедеврів дорослих.
За останні дев’ять десятиліть LEGO Group виготовила понад 400 мільярдів «цеглинок» LEGO та 9,6 мільярдів мініфігурок, що робить її найбільшою популяцією на планеті. У світі наразі є 10 парків LEGOLAND, знято чотири повнометражні фільми, натхненні брендом, та один будинок LEGO, що поєднує в собі експонати, які обертаються навколо 25 мільйонів деталей LEGO.
Загалом є стільки вражаючих фактів про конструктори LEGO, тому не дивно, що вони були двічі названі іграшкою століття, обігнавши плюшевих ведмедиків і ляльку Барбі.
У 1934 році Крістіансен назвав свою компанію LEGO, за данською фразою «leg godt», що означає «грати добре». Він сам не знав, але це певне передвістя того, що мало статися — слово «lego» також означає «я зібрав» латинською мовою.
Один рік потому з’явилася перша іграшка LEGO — дерев’яна качка на колесах. Саме з неї розпочинається захоплива історія цієї легендарної марки.
Син Крістіансена, Годтфред (який пізніше очолить компанію), допомагав батькові у майстерні. Одного разу він схвильовано заявив, що щойно заощадив гроші компанії. Коли батько запитав його, як це зробити, він пояснив, що замість того, щоб нанести звичайні три шари лаку на партію дерев’яних качок, він просто наніс два шари. Його батько був розлючений і змусив його повернутися на залізничну станцію, забрати вантаж і самостійно нанести третій шар, сказавши, що йому не можна лягати спати, поки він не зробить усе правильно.
Згодом Годтфред зізнавався, що це стало для нього уроком щодо рівня якості. Він навіть вирізьбив девіз свого батька «Тільки найкраще є достатньо добрим» на дерев’яних табличках і повісив їх у майстерні, щоб нагадувати собі, своїм трьом братам і всім співробітникам, що так треба робити абсолютно все. Цей девіз і непохитна відданість якості залишаються наріжним каменем цінностей компанії протягом майже століття, оскільки, як вважав сам засновник бренду LEGO, діти заслуговують найкращого.
Качка й досі залишається цінним символом LEGO Group, яка часто використовує гру зі складання качок, щоб продемонструвати свою філософію «Навчання через гру». Кожній людині дають шість однакових жовтих і червоних детальок LEGO і просять побудувати качку за 30 секунд. Оскільки немає неправильного способу зробити качку, то ця вправа розширює можливості і заохочує відкритість розуму: всі діляться своїми творіннями і дивуються різноманіттю та творчим способам погляду на задачу.
LEGO: від дерева до пластику
У 1942 році сам Крістіансен був змушений по-новому глянути на речі, коли його фабрика згоріла. Фактично це була друга пожежа, яка загрожувала знищити його бізнес, і він вирішив, що настав час знайти альтернативу деревині. Він купив першу в Данії машину для лиття пластику під тиском і до 1949 року виробляв «цеглинки» для автоматичного з’єднання, схожі на деталі LEGO, які ми знаємо сьогодні.
Протягом наступного десятиліття було закладено основу для компанії. Годтфред розробив систему гри, гарантуючи, що кожна деталь з’єднується з іншою деталлю, надаючи дітям необмежені можливості для експериментів.
«Наша ідея полягала в тому, щоб створити іграшку, яка готує дитину до життя, звертаючись до її уяви та розвиваючи творчий потяг і радість від творчості, які є рушійною силою кожної людини», — писав він.
У міру індустріалізації Данії в 1950-х роках, коли на дорогах з’явилося більше автомобілів, був представлений LEGO Town Plan (тепер LEGO City), щоб допомогти дітям навчитися орієнтуватися в цьому новому міському середовищі. З його реалістичними та схожими елементами LEGO City залишається популярною темою всі ці роки.
У 1958 році компанія запропонувала формувати кожну деталь LEGO з точністю до ширини волоска (5 my/0,005 мм), щоб забезпечити ідеальну силу зчеплення, яка тримає конструкції разом. Цей процес взаємозв’язку був настільки інноваційним і новаторським, що LEGO Group негайно подала заявку на патент.
Хоча матеріал змінився, а методи виробництва еволюціонували, частинки LEGO з того часу не змінилися. Кожна деталь, виготовлена сьогодні, як і раніше, підійде до тієї, що була виготовлена понад 60 років тому. Ця послідовність і довговічність гарантують, що набори LEGO передаються з покоління в покоління, а ентузіазм не вгасає.
Тож врешті-решт LEGO Group вирішила повністю припинити виробництво дерев`яних іграшок та змінити фокус, щоб зосередитися виключно на пластикових деталях.
Перевинахід колеса
Протягом багатьох років Годтфред був зацікавлений у тому, щоб зробити кубики LEGO більш динамічними. У 1962 році команда нарешті розробила колесо LEGO, яке працювало так, як вони хотіли, розширюючи можливості дітей створювати всілякі транспортні засоби та додавати активності до їхньої гри.
Зі зростанням популярності бренд почав приймати понад 20 000 відвідувачів на рік, які приїжджали на фабрику в Біллунні, щоб побачити виставку готових моделей LEGO. Оскільки це стало неможливо контролювати, Годтфред відкрив перший LEGOLAND у 1968 році, центральним елементом якого став Miniland, що досі вважається серцем усіх парків. Компанія очікувала залучити близько 300 000 відвідувачів у перший сезон і була шокована, коли це число досягло 625 000.
Сьогодні парки LEGOLAND працюють по всьому світу, і їх відвідує понад 15 мільйонів туристів на рік.
У 1969 році LEGO Group досягла ще однієї довгострокової мети: створила цеглинки, які підходили б для дітей дошкільного віку, але водночас їх можна було поєднувати зі стандартними частинками LEGO. Нові деталі були вдвічі більші за стандартні за всіма розмірами та отримали назву DUPLO, що походить від латинського слова «подвійний».
Те, що вражає уяву
Коли син Годтфреда, К’єльд Кірк Крістіансен, став CEO LEGO Group наприкінці 1970-х років, він представив революційну «Систему в системі», запустивши перші тематичні набори про космос. Натхнені реальними космічними технологіями, набори включали захоплюючі нові елементи, такі як радарні антени, супутникові тарілки та прозорі жовті вікна. Оскільки мініфігурки LEGO також нещодавно дебютували, космічні набори включали астронавтів і навіть деяких лиходіїв, виводячи рольову гру на абсолютно новий рівень.
У той час дизайнерам не дозволялося створювати зброю, тому вони використовували цвяшки або інші маленькі круглі деталі для її зображення. Сьогодні на сайті компанії повідомляється, що LEGO Group визнає, що конфлікт між добром і злом часто є важливою частиною дитячої гри, оскільки він розповідає дітям про їхню власну та чужу агресію. Це допомагає розпізнавати та вирішувати суперечки в різних ситуаціях. Однак LEGO Group не має наміру прославляти війну чи заохочувати до насильства, а тому відмовляється виробляти реалістичну зброю та військову техніку, побоюючись, що діти впізнають ці типи зброї під час військових дій у всьому світі. Натомість LEGO Group підтримує дітей, стимулюючи їхню уяву, запускаючи лише історичну та фантастичну зброю. З метою пом’якшення елемента конфлікту в моделях та оповідях навколо ігрових тем використовується гумор.
Створення зв’язків
Протягом багатьох років бренд LEGO тримав руку на пульсі попкультури, співпрацюючи з деякими з найпопулярніших франшиз у світі, від «Зоряних війн» до «Гаррі Поттера». Завдяки цій співпраці вони продовжують залишатися актуальними та новими, постійно залучаючи нових користувачів і водночас зберігаючи старих.
Насправді існує величезна спільнота AFOL (дорослих шанувальників LEGO), яких прийняла компанія і для яких створено багато нових наборів.
Пріоритет на сталість
Споживання енергії LEGO Group збалансоване на 100% відновлюваною енергією, і компанія працює над тим, щоб до 2025 року все пакування було виготовлено з відновлюваних або перероблених матеріалів.
Однак їхня найважливіша і найскладніша мета – виробляти всі основні продукти LEGO, які наразі виготовляються з пластику, з екологічно чистих матеріалів до 2030 року без зміни дизайну чи шкоди для якості й безпеки. Це амбітна мета, але, враховуючи 90-річний успіх компанії в інноваціях і розв’язанні проблем, вона майже зі стовідсотковою вірогідністю буде досягнута.