В НБУ надійшло майже 17 тис. звернень громадян зі скаргами на роботу банків

У минулому році до Національного банку України надійшло майже 17 тис. звернень громадян зі скаргами на роботу банків, близько третини з них стосуються відносин у сфері кредитів. Про це повідомляє Banker.ua з посиланням на прес-службу НБУ.

Національний банк обробив 99% звернень громадян, решта – перебувають на розгляді. На більш як третину звернень – 35% – позитивно вирішені питання, підняті споживачами фінансових послуг. На майже половину звернень – 46% – Національний банк надав роз’яснення споживачам.

Близько 10% отриманих звернень не підлягали розгляду, оскільки містили неповну інформацію. 7% звернень Національний банк переадресував до інших державних органів за належністю.

До жовтня 2019 року розглядом звернень громадян займалися фахівці Управління діловодства Департаменту забезпечення діяльності Національного банку України. Однак після прийняття закону про захист прав споживачів фінансових послуг ця функція передана новому підрозділу – Управлінню захисту прав споживачів фінпослуг.

Більшість звернень споживачів, які опрацював новий підрозділ, стосуються відносин споживачів фінансових послуг та банків за кредитними договорами (33%), роботи платіжних систем та розрахунків (25%), обслуговування в банках (10%), відносин із небанківськими установами (7%).

Як зазначається, 67% звернень містили ознаки порушень прав споживачів. Серед них: оманлива реклама депозитів, різні процентні ставки в договорі і під час фактичного розрахунку, збільшення кредитного ліміту для погашення попереднього боргу, самовільне списання коштів із зарплати чи інших нарахувань в рахунок погашення боргу, продовження депозиту без узгодження зі споживачем і т.п.

В цілому НБУ отримав звернення, що стосуються 53 банків. Найбільша кількість звернень стосується роботи трьох банків.

Як повідомлялося, протягом 2018 року в Національний банк надійшло 13,3 тис. звернень громадян.

Нагадаємо, Національний банк в 2019 році направив правоохоронцям інформацію про підозрілі операції клієнтів 35 банків і 2 небанківських фінансових установ.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті:

Коментарі (0)