В Україні створять національну мережу електричних зарядних станцій: чому це важливо

Попри повномасштабну війну, Україна впевнено крокує до євроінтеграції, планує своє відновлення після перемоги та майбутній розвиток. На цьому шляху нашій державі допомагають, зокрема, українські компанії та банки.

Вуглецева нейтральність економіки України є важливою складовою зближення нашої держави з країнами вільного світу та захисту навколишнього середовища. Тому в Україні розвивають низку «зелених» ініціатив, зокрема планують створити національну мережу електричних зарядних станцій. Це сприятиме розвитку інфраструктури електротранспорту, а також енергетичній та паливній безпеці нашої країни, що критично важливо в умовах війни.

Що відомо про ініціативу

Державне підприємство «Енергоатом» та «Укргазбанк» 17 червня 2022 року підписали Меморандум про партнерство та взаємодію. Сторони, зокрема, домовились спільно реалізовувати проєкт створення національної мережі електричних зарядних станцій.

Для цього «Енергоатом» використовуватиме свій виробничо-технічний потенціал найбільшого в Україні виробника електроенергії, а «Укргазбанк», як один із найбільших українських банків та кредиторів економіки нашої держави, – власні фінансові можливості.

«Зроблений ще один крок розвитку інфраструктури електричного транспорту та створення національної мережі зарядних станцій в Україні, визначені джерела фінансування для розбудови цієї мережі на території всієї країни», – прокоментував підписання Меморандуму міністр енергетики Герман Галущенко.

Президент «Енергоатому» Петро Котін зауважив, що сьогодні державне енергетичне підприємство має значні резервні потужності для виробництва дешевої та чистої електроенергії, яку можна буде постачати зокрема й на нові сегменти внутрішнього ринку, задовольняти зростаючі потреби автомобільних перевізників у доступній електроенергії.

Представник другої сторони-підписанта меморандуму, заступник голови правління «Укргазбанку» Денис Чернишов підкреслив, що проєкт є справді вкрай важливим не лише з огляду на розвиток інфраструктури електротранспорту, але й у контексті забезпечення паливної безпеки України.

«Ми впроваджуємо справді масштабний проєкт, в якому вбачаємо одну з перших ластівок на шляху інноваційної трансформації транспортної інфраструктури України до європейських екологічних стандартів. Особливо зважаючи на те, що атомна енергія – це низьковуглецеве джерело енергії, що відіграє важливу роль у запобіганні викидам CO2», – наголосив Чернишов.

Чому це важливо

Україна разом з усіма відповідальними демократичними державами взяла на себе зобов’язання до 2030 року скоротити рівень викидів парникових газів на 40% проти 1990 року.

Крім того, росія почала використовувати паливо та енергоресурси, як зброю – про це свідчать її відкритий шантаж енергоносіями країн Європи та масовані цілеспрямовані ракетні удари по українських нафтопереробних заводах і сховищах з паливом.

«Я вважаю, що підписання Меморандуму між «Енергоатомом» та «Укргазбанком» стане першим дієвим кроком стимулювання електромобільності в Україні. І не лише для приватного транспорту, а й для комерційного – це один з китів загального розвитку цієї сфери»,
– прокоментувала радниця заступника міністра інфраструктури та авторка програми Green Mobility news Марина Китіна.

Попит і паливна безпека

Зростання попиту та активний перехід на електрокари спричинений не лише розвитком екосвідомості людства, але й зрозумілими економічними та безпековими чинниками. В Україні ці фактори посилили зокрема й наслідки повномасштабного вторгнення росії.

До слова, ще до початку активної фази війни, у вересні 2021 року, в Україні було придбано 145 нових електромобілів, що у 2,5 раза більше у порівнянні з вереснем 2020 року. А вже у квітні 2022 року українці почали цікавитись електрокарами у 15 разів частіше, коли на гібридні авто попит зріс у 11 разів.

«За темпами розвитку зарядної інфраструктури Україна посідає місце серед лідерів у Європі. Але це стосується так званих “повільних” зарядних станцій, потужністю до 22 кВт. А от швидких зарядних пристроїв, потужністю більше 50 кВт в нас не вистачає, а сучасних станцій, на які поступово переходить Європа, на 150-350 кВт – взагалі одиниці. Тож швидкий розвиток електромобільності в Україні як ніколи на часі», – зазначив заступник голови правління Української електромобільної асоціації Вадим Ігнатов.

Перспектива розвитку мережі електричних зарядних станцій та інші «зелені» ініціативи в Україні

«Ми досить активно включились у спільну роботу – створили робочу групу, залучаємо до неї профільних професійних експертів, наших внутрішніх спеціалістів. Зараз одночасно розробляємо одразу декілька концепцій впровадження, які, швидше за все, також одночасно будемо реалізовувати. Це буде і встановлення власних зарядних станцій, і колаборація з діючими мережами та українськими виробниками, розробка спеціальних тарифів», – пояснив заступник голови правління «Укргазбанку» Денис Чернишов.

Додамо, що фінансування проєктів, пов’язаних з ефективним використанням енергоресурсів та зниженням негативного впливу на навколишнє середовище, є одним із пріоритетних напрямів роботи «Укргазбанку», який є лідером «зелених» інвестицій в Україні – обсяг інвестицій у такі проєкти банком вже досяг понад 32 мільярди гривень. І попри повномасштабну війну, банк продовжує активно кредитувати українську економіку.

Оригінал читайте на 24tv.ua


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті:

Коментарі (0)