В Україні запровадили нові вимоги до надавачів фінансових платіжних послуг

Повний перехід до виконання нових вимог – з 1 січня 2025 року.

Національний банк України запровадив вимоги до систем корпоративного управління, внутрішнього контролю та управління ризиками надавачів фінансових платіжних послуг з метою забезпечення виконання Закону України “Про платіжні послуги”, передає Banker.ua з посиланням на пресслужбу регулятора.

Головний Telegram-канал банкірів

Зазначається, що положення про вимоги до системи управління надавача фінансових платіжних послуг поширюватиметься на платіжні установи, установи електронних грошей та операторів поштового зв’язку, які мають право надавати фінансові платіжні послуги, а також філії іноземних платіжних установ та іноземних установ електронних грошей.

Положення передбачає:

  • обов’язок небанківських надавачів платіжних послуг визначити відповідальними за виконання функцій внутрішнього аудиту, управління ризиками та контролю за дотриманням норм (комплаєнс) окремі підрозділи або покласти виконання відповідних функцій на внутрішнього аудитора / головного внутрішнього аудитора, головного ризик-менеджера, головного комплаєнс-менеджера;
  • право вето ризик-менеджера, комплаєнс-менеджера на рішення виконавчого органу з питань, які стосуються / впливають на: бізнес-модель небанківського надавача фінансових платіжних послуг; систему внутрішнього контролю, систему управління ризиками; тарифну політику надавача фінансових платіжних послуг; встановлений ризик-апетит та/або затверджені ліміти ризику;
  • перелік та вимоги до ключових внутрішніх документів із питань системи управління, зокрема положень про систему внутрішнього контролю, про контроль за дотриманням норм (комплаєнс), про внутрішній аудит, а також кодексу поведінки (етики) та запобігання конфліктам інтересів, стратегії управління ризиками, декларації схильності до ризиків, політик управління ризиками / окремими видами ризиків;
  • підходи до управління операційними ризиками, зокрема щодо їх виявлення, вимірювання, моніторингу, контролю, звітування та мінімізації.

Надавачі фінансових платіжних послуг матимуть час для приведення своєї діяльності у відповідність до нових вимог згідно з графіком, який передбачає такі етапи:

  1. Запровадження організаційних заходів та документів з питань системи внутрішнього контролю – до 15 листопада 2024 року;
  2. Запровадження стратегій, політики, методик і процедур – до 01 грудня 2024 року;
  3. Запровадження декларації схильності до ризиків та забезпечення відповідності іншим вимогам – до 31 грудня 2024 року.

Зазначені зміни набирають чинності з 29 жовтня 2024 року.

Читайте також: Олексій Руднєв, СЕО Акордбанку: «Зробити найкращий продукт на ринку – це 10% успіху. Основна задача – розповісти потенційним клієнтам про цей продукт»

Нагадаємо, раніше Banker.ua повідомляв про те, що з реєстру колекторських компаній виключено відомості про чотири установи.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті:

Коментарі (0)