Андрій Кривошапко (СЕО «ПОСТ ФІНАНС»): «Для нас важливо, щоб банк був високотехнологічним і йшов в ногу з часом»

18 Травня 2020

У 2018 році “Нова пошта” силами компанії “ПОСТ ФІНАНС” запустила власну платіжну систему NovaPay, яка стала фінансовою платформою для всіх поштових відділень. Як розвивається проект, які плани на майбутнє і як відбувається взаємодія з банками, виданню Banker.ua розповів СЕО «ПОСТ ФІНАНС» Андрій Кривошапко.

一 Давайте почнемо з платіжної системи NovaPay. Скільки часу витрачено на розробку програмного забезпечення для системи?

一 Ми почали роботу над власною платіжною системою 2 роки тому, коли побачили, що попит на фінансові послуги у відділеннях Нової пошти постійно зростав – приблизно на 40% у рік. Тоді компанія «Пост Фінанс» працювала за допомогою ресурсів сторонніх платіжних систем. Іноді система «лягала» на годину, і ми не могли приймати оплату в відділеннях, що призводило до повільного обслуговування, невдоволення клієнтів, появи черг і тд. А нам важлива швидкість обслуговування й для цього система повинна працювати безвідмовно, як годинник.

До того ж, коли працюєш на сторонній системі, дуже складно швидко реагувати на виникаючі неполадки й усувати їх. Регулярно з’являлися помилки в оновленнях, які вимагали оперативних доопрацювань, і ми ніяк не могли вплинути на швидкість їх усунення, або стикалися з внутрішніми труднощами в системі на стороні розробника. Звичайно, це не влаштовувало, ні клієнтів, ні нас.

Ми витратили 9 місяців на написання коду, а потім ще 6 місяців на тестування і доопрацювання програмного забезпечення. Ми почали переходити на NovaPay у серпні 2018 року і вже взимку 2019 го побачили перші відчутні результати. Продукт наша компанія створювала власними силами і над цим працювали близько 50 осіб. Від зовнішніх розробників ми відмовилися, тому що не могли ризикувати термінами й якістю.

Андрей Кривошапко

Андрій Кривошапко, СЕО «ПОСТ ФІНАНС»

一 Яка кількість операцій пропускає платформа на сьогодні? Як це відчуває на собі клієнт?

一 Щодня за допомогою NovaPay проводиться півтора мільйона платежів – як у великому банку або торговій мережі. В середньому в секунду проходить 40-65 транзакцій. При цьому допустима пропускна здатність системи в рази вище. Упевнений, що зможе впоратися з навантаженням і в 10 разів більше. При цьому, пропускну здатність ми можемо при необхідності збільшувати.

Якщо говорити про те, як це впливає на клієнтів, то нам вдалося збільшити швидкість обслуговування в 2,5 рази. Якщо раніше відправка грошей при отриманні посилки займала в середньому більше хвилини, то зараз на це – 30 секунд. Якщо людина платить карткою – 40 секунд, додатковий час витрачається на те, щоб банківський POS-термінал провів платіж.

Буквально 2 тижні тому компанія «Пост Фінанс» отримала сертифікат PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) про відповідність міжнародному стандарту безпеки даних індустрії платіжних карт. Це тільки підтверджує, що наша компанія відповідає вимогам IT-безпеки, що всі банківські дані користувачів надійно захищені при платежах через систему NovaPay. Для нас ця сертифікація – це не тільки визнання з безпеки, а й можливість працювати з банками безпосередньо, виключаючи перехід платника на сайт третьої сторони, а значить ми можемо бути більш гнучкими і швидко адаптуватися під нові виклики ринку.

一 Розкажіть, як працює послуга післяплати?

一 Післяплата дає можливість покупцеві попередньо переглянути товар, який він замовив онлайн. Коли клієнт приходить до до відділення, він дивиться товар і, якщо не підходить, він може від нього відмовитися. Таким чином, він не ризикує своїми грошима, купуючи в інтернеті. Якщо товар йому підійшов, то він оплачує його у відділенні або через мобільний додаток, а ми перераховуємо відправнику кошти готівкою або на його рахунок. Цей параметр залежить від того, хто відправник. Грошовий переказ на користь юридичної особи – це одна історія, якщо одержувач переказу фізична особа – інша історія.

Послугу ми запустили, щоб українці могли комфортніше і безпечніше купувати товари в інтернеті. Наприклад, в 2019-му кожну третю посилку оплачували таким чином.

Від збільшення швидкості обслуговування клієнтів виграють всі: банки, ми, як клієнт, і наші клієнти. Тому що вони витрачають менше часу у відділеннях на проведення тієї чи іншої фінансової операції

一 Які ще фінансові сервіси, крім післяплати, розвиває компанія?

一 Торік ми помітили попит на поповнення мобільних телефонів, банківських карт, на оплату кредитів і комуналки. Тому влітку почали розвивати власні сервіси для здійснення платежів. При цьому ми можемо робити це швидко, комфортно і надати всі послуги в одному місці. Більш ніж 3400 відділень Нової пошти приймають платежі, в тому числі в маленьких містах і селах. У той же час мережа відділень банків в регіонах набагато менша.

Крім цього, ми пропонуємо й інші фінансові послуги. Наприклад, зняття готівки через POS-термінали. Цей сервіс зручний там, де мало банкоматів і зовсім не розвинена банківська інфраструктура. Людям тепер не потрібно їздити до районних центрів і витрачати додатковий час і гроші на проїзд, це можливо зробити у відділенні в своєму селищі або невеликому містечку.

За запитом бізнесу ми ввели послуги кредитування юридичних осіб, а також зараз пропонуємо бізнесу, який розвиває онлайн-продажу, сервіс інтернет-еквайрінгу – можливість оплачувати товар на їх сайтах.

一 Яка кількість операцій здійснюється готівкою, а яка безготівковими коштами?

一 Ми почали приймати оплату картами 3,5 роки тому, коли побачили запит на цю послугу і пішли назустріч клієнтам. Зараз 75% операцій здійснюються готівкою. Я вважаю, це успіх, тому що кілька років тому ми починали з 95% готівкових оплат.

一 Якщо говорити про банки-партнери, як обираєте такі?

一Ми працюємо з багатьма банками. Для нас важливо, щоб банк був високотехнологічним, йшов в «ногу з часом», слідував загальносвітовим трендам. Щоб надавав високу якість сервісу, а його система була відмовостійкою. Тобто, якщо є якась проблема в роботі сервісу – банки-партнери повинні її вирішити «день в день». По іншому ніяк. Адже ми зі свого боку надаємо послугу клієнтові, а клієнт для нас найголовніше.

Кожен день за допомогою NovaPay проводиться півтора мільйона платежів - як у великому банку або торговій мережі. В середньому в секунду проходить 40-65 транзакцій. При цьому допустима пропускна здатність системи в рази вище

В цілому, наші постачальники послуг – це найбільші українські банки, але також у нас є спільні проекти і з невеликими банками. Головна вимога до них – можливість впоратися з обсягами і викликами такої великої компанії як наша.

一 В якому випадку ви відмовитеся від співпраці з банками-партнерами?

一 Припинити роботу ми можемо з двох причин. Перша – якщо банк почав відставати в технологічному розвитку. І друга – якщо істотно зросла вартість послуг, ставши вище середньоринкової.

一 Якби компанія шукала новий банк-партнер, на що б звернули увагу?

一 В першу чергу, подивилися б на надійність, а, в другу – на технологічність, тому що ми дуже технологічна компанія. І хочемо такого ж партнера.

В цілому, наші постачальники послуг - це найбільші українські банки, але також у нас є спільні проекти і з невеликими банками. Головна вимога до них - можливість впоратися з обсягами і викликами такої великої компанії як наша
img
Андрій Кривошапко, СЕО «ПОСТ ФІНАНС»

Ви вже говорили про технології. Що вдалося поліпшити в процесах, в тому числі з банками?

一Прискорення обслуговування клієнтів і поліпшення сервісу – наші регулярні завдання. Ми постійно працюємо в цьому напрямку. Національний банк України послідовно впроваджує політику дерегуляції, це дозволяє нам вдосконалити напрямки, де раніше ми не мали такої можливості через обмеження.

Від збільшення швидкості обслуговування клієнтів виграють всі: банки, ми, як клієнт, і наші клієнти. Тому що вони витрачають менше часу у відділеннях на проведення тієї чи іншої фінансової операції.

一 Які ваші плани щодо розвитку?

一 Ми плануємо і надалі розвивати фінансові послуги, виводити на ринок нові продукти і сервіси. Це і кредитування населення, і отримання переказів з-за кордону. Плануємо покращувати мобільні сервіси і надавати клієнтам нові можливості для здійснення онлайн-оплат. Також будемо збільшувати кількість платежів, нарощувати частку безготівкових оплат – ми бачимо в цьому потенціал і маюємо намір і далі популяризувати серед населення можливості онлайн-сервісів. Попереду багато чого цікавого.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: