Олег Серьга (“ПриватБанк”): “Наша мета – залишитися банком №1 в Україні”

22 Червня 2020

“ПриватБанк” продовжує лідирувати на ринку банківських послуг України. Швидко адаптуючись під сформовані умови, фінорганізація навіть в період карантину змогла збільшити число клієнтів і підвищити показники за безготівковими платежами. Як буде розвиватися банк далі і які продукти сьогодні доступні для клієнтів, розповів в ексклюзивному інтерв’ю для Banker.ua прес-секретар “Приватбанку” Олег Серьга.

Про роботу банку в карантин

Ми дуже технологічний банк і, чесно кажучи, після введення карантину в роботі самого банку, менеджменту всіх рівнів практично нічого не змінилося. Найважливіше в такій ситуації – це забезпечити безперебійну роботу банку. З одного боку – введення гнучких графіків роботи мережі, щоб убезпечити людей і мати резерв на випадок непередбачених ситуацій. З іншого – робота комплексів. Всі критичні співробітники на місці, їм забезпечена абсолютно безпечна робота в офісі, надано транспорт і т. д.

Майже 80% співробітників бек-офісу і зараз працюють віддалено, правління банку в основному знаходиться в офісі. Також в офісі персонал, який відповідає за критично важливі системи, до яких потрібен фізичний доступ. За ситуацією у відділеннях, банкоматах та інших важливих системах банку стежимо онлайн, тому можемо відреагувати на можливі проблеми в будь-який момент.

Всі співробітники банку, хто працює в офісі, відділеннях або віддалено, отримують звичайну зарплату, включаючи бонуси. Крім того, всі співробітники, які працюють з клієнтами у відділеннях, включаючи охорону і клінінг, а також забезпечують оборот готівки, отримують спеціальні надбавки.

Якщо говорити про тенденції за час карантину, то за цей період загальний трафік обслуговування у відділеннях впав на 60%. У той же час трафік платежів в Приват24 виріс на 30%, обсяги оплат покупок картами на 34%.

Про захист співробітників в карантин

Антикризовий штаб у ПриватБанку був сформований і почав працювати за два тижні до оголошення карантину в країні. Банку знадобився буквально один робочий тиждень, щоб перейти на віддалений режим роботи. Не скажу, що це було легко, все-таки масштаби банку величезні. Ми оперативно організували додатковий клінінг, закупили більше 3-х мільйонів масок і 2-х мільйонів одноразових рукавичок, тисячі літрів дезінфікуючих засобів і багато іншого. Банк закупив для співробітників більше тисячі ПЛР-тестів. Ми пропонуємо пройти тестування за рахунок банку в першу чергу тим, хто за специфікою роботи схильний до найбільшого ризику, – операціоністам, касирам, інкасаторам.

Про допомогу корпоративним клієнтам

По-перше, ми оголосили кредитні канікули. З початку квітня на кредитні канікули подані заявки від 8.8 тис. клієнтів МСБ, це близько половини клієнтів з кредитами (без урахування «кредитних лімітів на рахунки», кредитні канікули по 31.07.2020, які надані автоматично всім клієнтам). При цьому банк у квітні адресно повідомив кожного клієнта МСБ з кредитною заборгованістю про введення кредитних канікул і можливості отримання відстрочки платежів. По-друге, тренд на зниження ставок виявився однозначно корисним для держави і бізнесу – ПриватБанк повністю підтримує цей тренд, істотно знизивши з 25.05.2020 ставки не тільки для нових кредитів, але і першим з банків на ринку за всіма діючими кредитами клієнтам МСБ (за якими немає прострочень або канікул, або інших форм реструктуризації боргів).

ПриватБанк минулого року видав близько 30 000 беззаставних кредитів клієнтам МСБ із середньою сумою близько 130 000 гривень і середнім таймінгом видачі до 2-х днів

Про цифрові безконтактні платежі

Ми не просто підтримуємо, ми – родоначальник кешлесса в Україні і основний його драйвер. Зі зручністю клієнтам все зрозуміло: ми привели в Україну і Apple Pay, Google Pay, і запускаємо нові технології оплати, такі як FacePay24, тобто оплату особою, так і в інтернеті через оплату в один клік через Приват24. Найважливішим для розвитку безготівкової системи є комфортне в порівнянні з кешем користування технологіями для бізнесу. Для них і пільгові тарифи, і більше можливостей з прийому оплати через інтернет-сервіс ПриватБанку Liqpay – найбільший в Україні сервіс онлайн-еквайрингу. Якщо ви клієнт Приватбанку, вам більше нічого не потрібно, щоб торгувати через інтернет: банк налаштує все, що необхідно.

Про кредити ” 5-7-9%”

Ключовим стримуючим фактором 5-7-9% є обмеження «максимально можливої ставки для банку» на рівні тримісячного UIRD + 3.5% (на 04.06.2020 дорівнює ставці 14.09%), яка примушує банки кредитувати клієнтів тільки з умовою надання застави (беззаставні кредити, які є більш ризиковими, видаються банком під велику ставку), а це дуже ускладнює процес кредитування: так, з більш ніж 10 000 «лідів» (згод клієнтів до початку розгляду проекту фінансування за програмою 5-7-9%) банк отримав повні пакети документів менше, чим від 2 тисяч клієнтів (менше, ніж від кожного п’ятого), а позитивні рішення поки прийняв по менше 250-ти клієнтам, по іншим же виявилися складнощі із заставою або невідповідність фінансових показників (а значна частина клієнтів сама відмовилася від розгляду, враховуючи численні вимоги за програмою). Також за програмою 5-7-9% заборонено фінансувати або рефінансувати лізинг, а це програма, за якою у банку поки найбільш опрацьована технологія і банк приймає рішення за такими кредитами в середньому менш, ніж за 4 дні. Зараз банк в рамках 5-7-9% активно працює за новими програмами: рефінансування існуючої заборгованості і за програмою фінансування оборотного капіталу клієнтів, по кожній з яких в роботі заявки від декількох сотень клієнтів. Але для того, щоб програма запрацювала в масовому режимі, потрібні або перегляд обмежень за «максимально можливою ставкою для банків», або дієвий механізм державних «портфельних гарантій» у розмірі, не менше 80% від суми кредитів, що дозволить включити в програму також і «беззаставні» кредити, наприклад, програму «КУБ», за якою ПриватБанк минулого року видав близько 30 000 беззаставних кредитів клієнтам МСБ із середньою сумою близько 130 000 гривень і середнім таймінгом видачі до 2-х днів.

Про карткові продукти

Карткові продукти вже не поле для конкуренції. Ми в кінці 2019 року запустили нову лінійку карт в новому дизайні. Поле для конкуренції – це смартфон. Тому ми випустили новий Приват24, побудований як ядро цифрової екосистеми для клієнта.

Про нову версію Приват24

Головну фішку ми запустили буквально минулого тижня – це єдиний мобільний банк для фізосіб і бізнесу. Якщо у вас є компанія або ви підприємець, управляти своїми бізнес-рахунками можна і в звичайному Приват24.

За час карантину, то за цей період загальний трафік обслуговування у відділеннях впав на 60%. У той же час трафік платежів в Приват24 виріс на 30%, обсяги оплат покупок картами на 34%

Про пропозиції для ФОП

Безконтактне відкриття рахунку в ПриватБанку – вже давно норма. Як і 100%-ве обслуговування через Приват24-бізнес. Зараз, коли карантин впливає на роботу бізнесу, ми на три місяці ввели пільгові нульові тарифи для ФОПів. На все. Але за однієї умови – приймати у клієнтів платежі безготівково. І теж за нульовим тарифом.

Про плани на майбутнє

Залишатися першим банком в Україні як за кількістю клієнтів, так і за інноваційністю та якістю послуг. І звичайно, залишатися найприбутковішим банком країни.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: