Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Олег Серьга (“ПриватБанк”): “Наша мета – залишитися банком №1 в Україні”
“ПриватБанк” продовжує лідирувати на ринку банківських послуг України. Швидко адаптуючись під сформовані умови, фінорганізація навіть в період карантину змогла збільшити число клієнтів і підвищити показники за безготівковими платежами. Як буде розвиватися банк далі і які продукти сьогодні доступні для клієнтів, розповів в ексклюзивному інтерв’ю для Banker.ua прес-секретар “Приватбанку” Олег Серьга.
Про роботу банку в карантин
Ми дуже технологічний банк і, чесно кажучи, після введення карантину в роботі самого банку, менеджменту всіх рівнів практично нічого не змінилося. Найважливіше в такій ситуації – це забезпечити безперебійну роботу банку. З одного боку – введення гнучких графіків роботи мережі, щоб убезпечити людей і мати резерв на випадок непередбачених ситуацій. З іншого – робота комплексів. Всі критичні співробітники на місці, їм забезпечена абсолютно безпечна робота в офісі, надано транспорт і т. д.
Майже 80% співробітників бек-офісу і зараз працюють віддалено, правління банку в основному знаходиться в офісі. Також в офісі персонал, який відповідає за критично важливі системи, до яких потрібен фізичний доступ. За ситуацією у відділеннях, банкоматах та інших важливих системах банку стежимо онлайн, тому можемо відреагувати на можливі проблеми в будь-який момент.
Всі співробітники банку, хто працює в офісі, відділеннях або віддалено, отримують звичайну зарплату, включаючи бонуси. Крім того, всі співробітники, які працюють з клієнтами у відділеннях, включаючи охорону і клінінг, а також забезпечують оборот готівки, отримують спеціальні надбавки.
Якщо говорити про тенденції за час карантину, то за цей період загальний трафік обслуговування у відділеннях впав на 60%. У той же час трафік платежів в Приват24 виріс на 30%, обсяги оплат покупок картами на 34%.
Про захист співробітників в карантин
Антикризовий штаб у ПриватБанку був сформований і почав працювати за два тижні до оголошення карантину в країні. Банку знадобився буквально один робочий тиждень, щоб перейти на віддалений режим роботи. Не скажу, що це було легко, все-таки масштаби банку величезні. Ми оперативно організували додатковий клінінг, закупили більше 3-х мільйонів масок і 2-х мільйонів одноразових рукавичок, тисячі літрів дезінфікуючих засобів і багато іншого. Банк закупив для співробітників більше тисячі ПЛР-тестів. Ми пропонуємо пройти тестування за рахунок банку в першу чергу тим, хто за специфікою роботи схильний до найбільшого ризику, – операціоністам, касирам, інкасаторам.
Про допомогу корпоративним клієнтам
По-перше, ми оголосили кредитні канікули. З початку квітня на кредитні канікули подані заявки від 8.8 тис. клієнтів МСБ, це близько половини клієнтів з кредитами (без урахування «кредитних лімітів на рахунки», кредитні канікули по 31.07.2020, які надані автоматично всім клієнтам). При цьому банк у квітні адресно повідомив кожного клієнта МСБ з кредитною заборгованістю про введення кредитних канікул і можливості отримання відстрочки платежів. По-друге, тренд на зниження ставок виявився однозначно корисним для держави і бізнесу – ПриватБанк повністю підтримує цей тренд, істотно знизивши з 25.05.2020 ставки не тільки для нових кредитів, але і першим з банків на ринку за всіма діючими кредитами клієнтам МСБ (за якими немає прострочень або канікул, або інших форм реструктуризації боргів).
Про цифрові безконтактні платежі
Ми не просто підтримуємо, ми – родоначальник кешлесса в Україні і основний його драйвер. Зі зручністю клієнтам все зрозуміло: ми привели в Україну і Apple Pay, Google Pay, і запускаємо нові технології оплати, такі як FacePay24, тобто оплату особою, так і в інтернеті через оплату в один клік через Приват24. Найважливішим для розвитку безготівкової системи є комфортне в порівнянні з кешем користування технологіями для бізнесу. Для них і пільгові тарифи, і більше можливостей з прийому оплати через інтернет-сервіс ПриватБанку Liqpay – найбільший в Україні сервіс онлайн-еквайрингу. Якщо ви клієнт Приватбанку, вам більше нічого не потрібно, щоб торгувати через інтернет: банк налаштує все, що необхідно.
Про кредити ” 5-7-9%”
Ключовим стримуючим фактором 5-7-9% є обмеження «максимально можливої ставки для банку» на рівні тримісячного UIRD + 3.5% (на 04.06.2020 дорівнює ставці 14.09%), яка примушує банки кредитувати клієнтів тільки з умовою надання застави (беззаставні кредити, які є більш ризиковими, видаються банком під велику ставку), а це дуже ускладнює процес кредитування: так, з більш ніж 10 000 «лідів» (згод клієнтів до початку розгляду проекту фінансування за програмою 5-7-9%) банк отримав повні пакети документів менше, чим від 2 тисяч клієнтів (менше, ніж від кожного п’ятого), а позитивні рішення поки прийняв по менше 250-ти клієнтам, по іншим же виявилися складнощі із заставою або невідповідність фінансових показників (а значна частина клієнтів сама відмовилася від розгляду, враховуючи численні вимоги за програмою). Також за програмою 5-7-9% заборонено фінансувати або рефінансувати лізинг, а це програма, за якою у банку поки найбільш опрацьована технологія і банк приймає рішення за такими кредитами в середньому менш, ніж за 4 дні. Зараз банк в рамках 5-7-9% активно працює за новими програмами: рефінансування існуючої заборгованості і за програмою фінансування оборотного капіталу клієнтів, по кожній з яких в роботі заявки від декількох сотень клієнтів. Але для того, щоб програма запрацювала в масовому режимі, потрібні або перегляд обмежень за «максимально можливою ставкою для банків», або дієвий механізм державних «портфельних гарантій» у розмірі, не менше 80% від суми кредитів, що дозволить включити в програму також і «беззаставні» кредити, наприклад, програму «КУБ», за якою ПриватБанк минулого року видав близько 30 000 беззаставних кредитів клієнтам МСБ із середньою сумою близько 130 000 гривень і середнім таймінгом видачі до 2-х днів.
Про карткові продукти
Карткові продукти вже не поле для конкуренції. Ми в кінці 2019 року запустили нову лінійку карт в новому дизайні. Поле для конкуренції – це смартфон. Тому ми випустили новий Приват24, побудований як ядро цифрової екосистеми для клієнта.
Про нову версію Приват24
Головну фішку ми запустили буквально минулого тижня – це єдиний мобільний банк для фізосіб і бізнесу. Якщо у вас є компанія або ви підприємець, управляти своїми бізнес-рахунками можна і в звичайному Приват24.
Про пропозиції для ФОП
Безконтактне відкриття рахунку в ПриватБанку – вже давно норма. Як і 100%-ве обслуговування через Приват24-бізнес. Зараз, коли карантин впливає на роботу бізнесу, ми на три місяці ввели пільгові нульові тарифи для ФОПів. На все. Але за однієї умови – приймати у клієнтів платежі безготівково. І теж за нульовим тарифом.
Про плани на майбутнє
Залишатися першим банком в Україні як за кількістю клієнтів, так і за інноваційністю та якістю послуг. І звичайно, залишатися найприбутковішим банком країни.