Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Прощавай, офіс: як світові банки працюють віддалено та наскільки це стирає кордони
Одним із ключових трендів останніх двох років став перехід на віддалену роботу. Банки не стали винятком, тому багато хто почав думати про те, як трансформувати свої бізнес-процеси і без проблем адаптуватися до нового формату роботи з клієнтами.
Banker.ua розповість, який досвід пережили світові банки під час переходу на віддалену роботу, і що з цього може бути корисним українським фінустановам.
Багато керівників банків уже говорять, що, швидше за все, у питанні організації роботи вже не повернуться до попереднього стану. Тим більше, деякі з них почали експериментувати з гібридним форматом роботи ще до початку пандемії.
Нині вони продовжують зважувати всі за та проти. Наприклад, наймають консультантів, які допомагають покращити робочу політику, виставити правильні терміни для роботи вдома та оцінити всі моменти, пов’язані з віддаленим форматом. Вони переходять від екстреного реагування за умов нової реальності до довгострокового планування.
Допомога ззовні
Так, у березні 2020 року американський банк Savings Bank of Walpole одним із перших у терміновому порядку відправив своїх співробітників працювати з дому. Але вже з 2021-го вони підійшли системніше до цього питання. Банк заклав основу для продуманого підходу до організації віддаленої та гібридної роботи.
Для цього він привернув допомогу ззовні: регіональну бухгалтерську та консалтингову фірму BerryDunn. Вона допомогла розробити програму навчання для менеджерів, правила дрес-коду, етикет для відеоконференцій та вимоги до робочого простору для людей, які виконують свою роботу вдома.
Без переробок та вигорання
Інший американський банк Origin Bank вже мав досвід віддаленої роботи до пандемії. Наприклад, 30 із 680 їхніх співробітників працювали з дому. Здебільшого це були працівники іпотечного кредитування. Наразі віддалено у них працює у кілька разів більше людей.
Нині у банку вибудовують чіткіші правила віддаленої роботи. Наприклад, що стосуються продуктивності та потенційного вигорання робітників. Тому що дистанційні працівники не завжди можуть встановлювати чіткі межі в роботі й часто переробляють.
Також вони думають про розвиток залучення співробітників та корпоративної культури. «Ми не хочемо, щоб люди просто сиділи вдома і не спілкувалися зі своєю командою та менеджерами», — зазначають у керівництві банку.
Щоб посилити взаємодію у команді, банк зобов’язав голову правління, президента та головного виконавчого директора, а також інших керівників щомісяця дзвонити співробітникам, які працюють вдома. Така форма комунікації влаштувала їх, і навіть офісні співробітники почали цікавитися, чому в них такого немає. Зрештою додали всіх.
Серед переваг такого формату роботи відзначають гнучкість для співробітників, а банк отримує можливість ширше залучати нові таланти. Умовно, їм уже не потрібно обмежуватись одним містом чи штатом.
Тестовий проєкт
До початку пандемії Vista Bank не було співробітників, які працюють з дому. Але банку довелося адаптуватись до нової реальності. Восени 2020 року вони почали думати, які співробітники можуть брати участь у бета-тесті віддаленої роботи. Тест заклав основу подальшої роботи.
Ось які умови вони виробили:
- у співробітника має бути тихе робоче місце
- має бути можливість зробити перерву
- банк надає необхідну техніку: комп’ютер та телефон.
Зараз у банку ще підбивають підсумки цього проєкту та розраховують продуктивність працівників. Але наголошують, що це не головне. Інший критерій, який визначить, чи залишиться віддалений формат роботи, — задоволеність співробітників та їхній рівень залучення до завдань.
Пошук відповідей
Цього літа банк Machias Savings Bank закликав своїх співробітників повернутися до офісу. Їм запропонували кілька варіантів: повернутись до свого робочого місця, працювати з дому пару днів на тиждень або перейти на віддалений full-time.
Якщо співробітники обирали останній варіант, їм потрібно було підписати угоду на рік, в якій встановлювалися чіткі правила. Наприклад, співробітники повинні підтримувати рівень своєї продуктивності, визначити офіційний робочий час і чітко розуміти, що робота вдома не може замінити догляд за дитиною.
Близько 25% працівників банку почали працювати з дому. Більшість із них хоча б час від часу приходять до офісу. «Одне з найпоширеніших питань, які ми отримуємо: «Як ми дізнаємося, чи продуктивні співробітники, які працюють вдома?». Гарне питання, але також можна запитати: «А як дізнатися, чи продуктивні ті, хто працює в офісі?», — кажуть у керівництві банку.
Щоб визначити, чи працюють нові механізми, цієї осені банк проводить дослідження залучення. До опитування входять питання, спеціально призначені для офісних та гібридних працівників.