Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Що станеться з e-commerce в Україні після скасування карантину: думка експерта
Не всі покупці повернуться в офлайн після скасування карантину, оскільки багато хто встиг оцінити переваги покупок в інтернеті, зазначає експерт.
Завдяки карантину українці ближче познайомилися з ринком електронної комерції та почали замовляти нові групи товарів. Після зняття обмежень даний тренд напевно збережеться. Про це в ексклюзивному інтерв’ю виданню Banker.ua розповіла керівник торгового майданчика Zakupki.Prom.ua Наталія Ковальова.
Порівнюючи темпи зростання електронної комерції в Україні і світі, співрозмовниця видання відзначає деякі відмінності, притому, що динаміка розвитку e-commerce в нашій країні є достатньо високою.
«Наприклад, Китай зростає величезними темпами, і від обсягів темпи не знижуються – там e-commerce вже займає третину рітейлу. Темпи розвитку e-commerce в Україні одні з найвищих в Європі, при цьому у нас e-commerce – всього 7% рітейлу», – зазначає експерт.
За словами Наталії Ковальової, в 2019 році e-commerce в Україні в частині продажу товарів і послуг зріс приблизно на 17% замість очікуваних 25%.
«Частково уповільнення темпів ми пов’язуємо з дорогою доставкою. В середньому покупець платить за отримання товару 5-15% вартості товару. Якщо середній чек в Україні становить 200-1000 грн, то покупець оплачує мінімум 50 грн за послуги поштових сервісів. Наприклад, якщо чохол для смартфона на маркетплейсі коштує 200 грн, то доставка – 50 грн. Клієнту це не вигідно, тому що аналогічна пропозиція в магазині або торговій точці поруч з будинком обійдеться в ті ж 200 грн без оплати доставки», – пояснює керівник торгового майданчика Zakupki.Prom.ua.
У той же час, співрозмовниця Banker.ua зазначає, що в зв’язку з карантином тренди електронної комерції в Україні дещо змінилися.
«Завдяки карантину українці познайомилися з ринком електронної комерції ближче, почали замовляти нові групи товарів. Наприклад, ліки і продукти харчування. Категорії-рекордсмени за часткою на наших маркетплейсах: одяг і взуття, техніка та електроніка, товари повсякденного попиту, косметика та парфумерія», – говорить Наталія Ковальова.
На її думку, даний тренд після карантину напевно збережеться.
«По-перше, не всі покупці повернуться в офлайн, оскільки відчули переваги покупки в інтернеті, такі як економія часу, великий асортимент, швидкість доставки. По-друге, не всі точки продажу відкриються одразу після карантину, що допоможе зберегти стабільний попит в онлайні», – додає експерт.
Читайте також: Горить бізнес через карантин. Що тепер робити?
Нагадаємо, раніше Banker.ua повідомляв про те, що, згідно з даними НБУ, в I кварталі 2020 року загальна кількість операцій з використанням платіжних карт в Україні склала 1385,3 млн – на 24,5% більше, ніж за аналогічний період 2019 року. Сума операцій при цьому склала 920,5 млрд гривень (на 15,6% більше, ніж в I кварталі минулого року).
Коментарі (0)