Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Неетичні методи роботи колекторів: у НБУ розповіли, у якому разі звертатися до поліції
З боку осіб, які надають послуги із врегулювання заборгованості за споживчими кредитами, як і раніше, фіксуються факти неправомірних дій, зазначають у НБУ.
Якщо споживач фінансових послуг зіткнувся з роботою колекторів, які не зареєстровані у спеціальному реєстрі, йому слід звернутися до поліції. Про це повідомляється на сторінці НБУ у соцмережі Facebook, передає Banker.ua.
В Україні встановлені чіткі правила роботи колекторів. Проте з боку осіб, які надають послуги з врегулювання заборгованості за споживчими кредитами на користь інших осіб, як і раніше, фіксуються факти неправомірних дій, зазначають у НБУ.
У Нацбанку нагадують, що колекторам, які зареєстровані у реєстрі та мають право надавати відповідні послуги, дозволено взаємодіяти зі споживачем фінпослуг не більше ніж два рази на добу.
Крім того, співробітникам колекторських компаній дозволено проводити переговори (телефонні та у відеорежимі), а також особисті зустрічі з 9 до 19:00 виключно за згодою особи, з якою здійснюється взаємодія.
Плюс колектори мають право в рамках своєї роботи здійснювати «автодозвон» (без залучення працівника) та надсилати поштові відправлення з міткою «Вручити особисто» за місцем проживання або роботи фізособи.
Водночас, звертають увагу в НБУ, колекторам в Україні заборонено дзвонити боржникам уночі, у вихідні, святкові та неробочі дні, а також здійснювати автодозвон більше 30 хвилин на добу.
Також співробітники колекторських компаній не мають права загрожувати боржникам та шантажувати їх, вимагати від близьких взяти на себе зобов’язання та вводити людей в оману про наслідки невиконання зобов’язань.
Плюс під забороною збір та обробка персональної інформації про графік роботи фізособи, місця його відпочинку, отримання інформації з соцмереж тощо.
Якщо ж боржник зіткнувся з неетичними методами поведінки з боку колекторів, Нацбанк рекомендує, по-перше, звернутися до фінустанови з метою домовитись про реструктуризацію боргу; по-друге, записувати розмови та робити скрини повідомлень, збираючи докази неправомірних дій; по-третє, звертатися зі скаргами на фінансову чи колекторську компанію до Нацбанку.
Якщо ж боржник стикається з роботою колекторів, які не зареєстровані у спеціальному реєстрі, йому слід звернутися до поліції.
Читайте також: Вікторія Тігіпко: «Для венчурного інвестора важливо раніше за всіх визначити тренд і почати у нього інвестувати»
Нагадаємо, раніше Banker.ua повідомляв про те, що 19 листопада Комітет, який регулює діяльність ринків небанківських фінпослуг, вніс до «колекторського реєстру» ще одну компанію.
Коментарі (0)