Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Нацбанк відреагував на чергове порушення «колекторського закону»
Цього разу при взаємодії зі споживачами «відзначилися» співробітники ТОВ «Кредит нет».
Регулятор відреагував на черговий епізод порушення колекторського закону, інформує Banker.ua.
Ряди порушників «колекторського закону» поповнило ТОВ «Кредит нет» (ЄДРПОУ 44348251). У ході врегулювання простроченої заборгованості компанію було викрито у неналежній взаємодії зі споживачами та порушенні вимог щодо етичної поведінки та оштрафовано регулятором на 51 000 грн.
Рішення щодо компанії «Кредит нет» було ухвалено Нацбанком у п’ятницю, 28 січня, а постанова про накладення штрафу набуває чинності 31 січня.
Цього ж дня Комітет, який здійснює нагляд та регулювання діяльності небанків, відновив дію ліцензій двом фінустановам. Так, регулятор повернув можливість знову надавати фінансові послуги ТОВ «Кредитпромінвест» (ЄДРПОУ 43305861), що раніше проштрафилося, і ФК «Преміум актив» (ЄДРПОУ 41797188).
Обидві компанії раніше попалися на порушенні Закону України «Про споживче кредитування»: 3 грудня Нацбанк «заморозив» ліцензію «Кредитпромінвест», а 10 грудня поставив на паузу ліцензію ФК «Преміум актив».
У НБУ зазначають, що на даний момент обидва учасники ринку усунули порушення, зазначені регулятором, і надали НБУ відповідні звіти.
Якщо ж дані гравці знову порушать вимоги щодо етичної поведінки в ході врегулювання простроченої заборгованості, до них Нацбанком буде застосовано серйозніші заходи впливу, зазначається в повідомленні.
Варто зазначити, що закон про врегулювання колекторської діяльності, підписаний президентом у квітні 2021-го, запроваджує чіткі правила поведінки як для колекторів, так і для кредиторів.
Документом встановлено низку вимог, за якими кредитодавці та колектори зобов’язані дотримуватися норм етичної поведінки з боржниками та інформувати клієнтів, які мають непогашені борги, про залучення до врегулювання колекторської компанії.
Також кредитодавцям дозволено укладати договори лише з учасниками колекторського реєстру НБУ. Плюс вони повинні контролювати дії таких підприємств у ході їхньої роботи.
Що ж до вимог, що встановлюються законом до взаємодії зі споживачем, то на початку спілкування боржнику повідомляють найменування компанії, а також ім’я та прізвище її представника, вказують правову підставу для звернення, зазначають, про який розмір простроченої заборгованості йдеться, і протягом тижня надають документи споживачеві у разі надходження від нього відповідного запиту.
Читайте також: Розкажіть мені про гроші: 7 подкастів про фінанси, які варто послухати
Нагадаємо, раніше Banker.ua повідомляв про те, що 14 січня Комітет, що регулює діяльність небанків, виписав штраф компанії «Містер Кеш» (ЄДРПОУ 42987483), яка допустила порушення вимог щодо етичної поведінки при врегулюванні простроченої заборгованості.
Коментарі (0)