Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Наталія Потапенко (lifecell): “Сподіваємось, що банки й надалі надаватимуть якісний сервіс та розвиватимуть технології”
Наталія Потапенко, керівник департаменту казначейства та управління ризиками зниження прибутковості мобільного оператора lifecell, в ексклюзивному інтерв’ю Banker.ua про банки-партнерів, умови співпраці, технологічність, кредити та плани на майбутнє.
一 З якими банками-партнерами працює компанія?
一 Компанія lifecell є частиною групи Turkcell, турецького постачальника конвергентних телекомунікаційних і технологічних послуг. Акції Turkcell котируються на Нью-Йоркській і Стамбульській фондових біржах. Тому, вибираючи контрагентів, в тому числі і банки, ми завжди дотримуємося певних політик і стандартів. Ми співпрацюємо з великою кількістю фінансових партнерів, серед них і державні установи, і представники іноземних банківських груп. Наших провідних партнерів кілька. З ними ми співпрацюємо на рівні групи Turkcell УкрСиббанк (BNP Paribas), ING і Citibank.
一 Уявімо, що якби довелося шукати банк-партнер, то на що б орієнтувалася компанія сьогодні?
一 При виборі банків-партнерів, крім наявності групових відносин, ми насамперед звертаємо увагу на чотири основні критерії: розмір активів банку, структура його власності, розмір капіталу, показники діяльності за останні 2 роки.
За розміром активів і капіталу ми завжди вибираємо найбільші банки України зі списку ТОП-20. Це обумовлено, з одного боку, потребою lifecell в залученні фінансування, а з іншого – в розміщенні вільних коштів компанії в банках.
Що стосується показників діяльності банків-партнерів, то ми завжди звертаємо увагу на: структуру активних і пасивних операцій, відповідність економічним нормативам регулятора, обсяг непрацюючих кредитів, і, звичайно, на фінансовий результат.
Такий глибокий аналіз дозволяє нам переконатися в стійкості і надійності нашого фінансового партнера, що є запорукою процвітання для обох сторін.
До того ж, крім вищевказаних показників, дуже важливим для нас є клієнтоорієнтований підхід. Це основний принцип роботи lifecell. Саме тому ми прагнемо працювати з партнерами, які поділяють наші цінності та переконання. Ми дуже цінуємо, коли банк демонструє гнучкість і швидкість у прийнятті рішень, має можливість адаптувати свої послуги і продукти під клієнта, а також, користуючись своєю ринковою експертизою, надає фінансові консультації та поради.
І, останнє, але не менш важливе, це використання банком нових технологічних рішень. Адже саме вони дозволяють виводити фінансові послуги на новий якісний рівень, а також забезпечувати високий рівень безпеки. У lifecell ми приділяємо значну увагу автоматизації процесів, і часто саме ми стаємо драйвером, який стимулює наших партнерів розвивати нові можливості їх IT-систем.
一 З яких причин компанія відмовиться працювати з банком-партнером?
一 Ми відмовимося працювати з банками, якщо вони не відповідають основним критеріям і стандартам. Також сьогодні обсяг банків і фінансових послуг, якими користується компанія, повністю задовольняє наші потреби. Навіть можу сказати, що ми працюємо з більшою кількістю партнерів, ніж нам необхідно. Однак за 15 років роботи компанії на українському ринку з кожним з наших банків-партнерів склалася певна історія, завдяки якій ми, навіть за відсутності активної співпраці, не припиняємо відносини. Наша компанія зростає з кожним роком, ми розвиваємо нові проекти і напрямки, а також змінюється сам фінансовий ринок, тому іноді партнерам варто дочекатися можливості.
一 Основні банківські послуги, якими користується компанія, які?
一 Ми користуємося повним спектром банківських послуг. Це обумовлено специфікою діяльності мобільного оператора. Це і безготівкові розрахунки, обслуговування зовнішньоекономічних контрактів, купівля-продаж іноземної валюти, послуги хеджування валютних ризиків, зарплатні проекти, розміщення депозитів, кредитування, документарні операції, прийом платежів від абонентів, послуги еквайрингу.
Саме ці послуги забезпечують життєдіяльність компанії, і дуже часто від їх якості залежить наш імідж перед абонентами, зовнішніми і внутрішніми клієнтами.
Останнім часом ми стали розвивати спільні інноваційні проекти в області мобільних платежів, каналів поповнення для наших абонентів. Для таких проектів ми зазвичай залучаємо до співпраці високотехнологічні банки, які активно співпрацюють з фінтех-компаніями і зацікавлені в розвитку нових бізнес-моделей.
一 А що з кредитуванням?
一 Не секрет, що розвиток новітніх технологій, а саме будівництво та розширення 3G і 4G мереж, вимагає значних інвестицій. Саме тому, компанія lifecell є одним з найбільших позичальників на українському ринку. Протягом останніх п’яти років ми воліли фінансування в гривні, тому що більша частина доходів компанії в національній валюті. А також через відсутність ринкових інструментів хеджування валютних ризиків. На мою думку, вартість фінансування все ще залишається на високому рівні, якщо порівнювати з європейськими країнами.
Однак не можна не відзначити, що за останній рік, завдяки послідовній політиці НБУ, відбулися позитивні зміни. У той же час ми розуміємо, що рівень ризику в нашій економіці все одно досить високий, тому в цьому питанні необхідно знаходити баланс між довгостроковим фінансуванням і можливістю заощадити на коротких термінах.
一Плани на майбутнє: нові формати співпраці з українськими банками, чи є такі, то які це плани, яких послуг вони стосуються?
一 Сподіваємося, що банківський сектор і надалі буде процвітати і буде можливість інвестувати в якісний сервіс і розвиток технологій. Також ми очікуємо повної лібералізації валютного ринку і переходу до режиму вільного руху капіталу. Це відкриє нові можливості для банків і фінансових установ, які в свою чергу запропонують нові продукти і сервіси. Це також буде великою перевагою для клієнтів, тому що вони зможуть скористатися великою кількістю фінансових інструментів.
Також для компанії важливо, щоб в Україні тривали реформи, які є запорукою економічного зростання, конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості. І, звичайно, для розвитку бізнесу необхідна стабільність і впевненість у завтрашньому дні.
Спілкувалась Катерина Спориш