Banker Research: якими є трудові умови в українських банках та чи хороші вони роботодавці

13 Січня 2022

Вanker.ua продовжує серію аналітичних матеріалів на основі анкетування українських банків. Цього разу ми провели дослідження на тему створення й просування бренду роботодавця та в цілому трудових умов на банківському ринку.

Матеріал підготовлений для друкованої версії журналу Banker.

Головний Telegram-канал банкірів

Це вже другий проєкт, який допомагає нам краще розуміти, як функціонує банківський ринок в Україні. Ми підготували тематичну анкету для банківських HR-департаментів і про­аналізували їхні відповіді. В опитуванні традиційно брали участь державні й комерційні банки, з українським та іноземним капіталом, класичні та необанки.

Нагадуємо, що це опитування і його результати не є статистично репрезентативними, а відбивають тільки ті дані, що зібрала редакція серед банків, які взяли участь в опитуванні. Дякуємо тим, хто надав відповіді на анкету, і будемо раді наступного 2022 року ще більше знаходитися в конекті з українськими фінустановами.

Штат банку та режим роботи

У цьому блоці ми традиційно запитали про кількість співробітників у штаті та їхній вік, аби побачити динаміку, а також дізналися, як наразі працює більшість членів команди банків.

Порівняно з результатами минулого опитування, кількість працівників у банках збільшилася впродовж другого півріччя. Зокрема, побільшав відсоток тих установ, у штаті яких працює від 1000 співробітників і більше.

Як і раніше, основу колективів складають люди середнього віку. При цьому вік співробітників змістився у бік тих, кому за 40 років.

Крім того, попри тривалі карантинні умови, більшість співробітників банків досі працюють в офісних умовах. У середньому кількість працівників в офісі та на дистанційній роботі розподіляється у співвідношенні 50 на 50.

Умови праці

Цей блок демонструє соціальну захищеність співробітників банку і наявність систем мотивування.

Всі з опитаних банків обов’язково проводять індексацію заробітних плат хоча б раз на рік або згідно із законодавчими нормами, а також мають бонусні системи заохочення. Майже половина банків відповіли, що зазвичай преміювання залежить від виконання KPI, а також часто відбувається щоквартально. Крім того, існують додаткові короткострокові програми заохочення.

Стосовно наповнення соцпакетів, крім обов’язкових гарантій, банки активно надають своїм співробітникам додаткові пільги та можливості. Варто сказати, що рішення про те, розширювати стандартний пакет чи ні, і чи надавати більше привілеїв співробітникам, зазвичай залежить від бюджетів та успіхів банків упродовж певного періоду.

Тож, як бачимо, українські банки у переважній більшості піклуються про свій персонал, надаючи максимально можливий пакет соціальних гарантій, у такий спосіб створюючи якісний бренд як роботодавці.

Етичні норми, тимбілдинг, КСВ-проєкти

Останній блок запитань стосується дотримання етичних норм у колективах, відносин між співробітниками, спілкування з клієнтами, впровадження принципів комплаєнсу, а також розвитку корпоративно-соціальної відповідальності в банках.

Проаналізувавши отримані відповіді, можемо бачити, що український банківський сектор узяв вектор на впровадження правил і принципів роботи, якими користуються фінансові установи та бізнес у розвинених країнах. Це дотримання принципів комплаєнсу (прозоре та відповідальне ведення бізнесу), етичних норм усередині колективів, проведення тимбілдингів для формування ефективної команди та покращення взаємовідносин між співробітниками банків, використання інструментів для покращення спілкування з клієнтами.

Що стосується саме тимбілдингу, то зазвичай банки проводять командоутворюючі та привітальні заходи, присвячені традиційним святам банку. Вони проходять мінімум двічі на рік. А також це бізнес-ігри, благодійні марафони, підсумкові зустрічі з керівниками регіональних мереж відділень, онлайн-зустрічі всієї команди банку, сезонні заходи на  свіжому повітрі.

Крім того, банки активно розвивають напрям корпоративно-соціальної відповідальності. Зокрема, запускають проєкти з фінансової грамотності, особливо для дітей і людей похилого віку, долучаються до волонтерських акцій, закуповують медичне обладнання та ліки для медзакладів країни, а також у меншій мірі займаються розвитком спорту. Найменше, за результатами опитування, банки цікавляться культурними проєктами. Проте одним із ключових трендів, який прослідковується, є впровадження екологічних програм, наприклад, висадка дерев, переробка батарейок, друге «життя» для старої техніки, використовування енергоефективних технологій тощо.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: