Вигідне партнерство: як ритейл співпрацює з банками

22 Лютого 2022

Руслан Дорошенко, начальник відділу управління й розвитку додаткових сервісів мережі «Фокстрот»:

Мережа магазинів «Фокстрот» постійно співпрацює з банками. Вони є нашими партнерами, передусім, у сфері споживчого кредитування. До речі, наша мережа першою в ритейлі електроніки та побутової техніки запровадила таку можливість для покупців. Ще у 2000-х роках ми проводили відкритий тендер для оформлення техніки у кредит від банків-партнерів. Завдання було організувати зручне кредитування безпосередньо у торговому залі та надати такі умови кредитування, які будуть зрозумілі та зручні населенню.

Головний Telegram-канал банкірів

Кредити на будь-який смак

Наразі на наших торговельних майданчиках та на онлайн-платформі foxtot.ua представлені такі ключові партнери, як Альфа-Банк, OTП Банк, ПУМБ, УкрСіббанк тощо. Також можна скористатися послугами низки фінансових компаній.

Щоб спростити процес отримання кредиту для споживачів, у магазинах налаштована система кредитного брокера. Це програмний продукт для роботи банків на торговельному майданчику у форматі «єдиного вікна» від компанії «Фінансовий брокер». Таким чином, ми даємо клієнту максимально широкий вхід для того, щоб оформити кредит.

Тобто покупець, прийнявши рішення про покупку, комунікує в магазині з одним співробітником — кредитним брокером. Він формує заявку, яку одночасно розглядають всі банки-партнери. З тих установ, хто дає позитивне рішення, клієнт має можливість обрати банк, термін і умови кредитування. Покупка оформлюється також у магазині або ж можна замовити доставку.

Завдяки такій системі споживчого кредитування послугу можуть надати понад 5 банків України. При цьому, з вигодою для клієнта ми погодили ключові умови кредитування, і всі вони практично однакові:

  • безвідсотковий термін, відповідно, безкоштовний для клієнта;
  • найбільший топовий продукт — строком на 24 або 36 місяців.
  • наявність додаткового терміну кредиту, якщо є в цьому потреба;

Це умови класичного кредиту, для оформлення якого потрібні паспорт та ІПН. Втім, з недавнього часу запроваджено спрощення і в цьому напрямі — покупцю достатньо мати на смартфоні застосунок «ДіЯ», щоб скористатися електронними документами. Влітку ми запустили таку опцію з можливістю оформити купівлю з ID-паспортом, а нещодавно — із закордонним паспортом. Також банки наразі активно розвивають інстолмент — картковий кредит із певною вже нарахованою сумою. Це розширення функціоналу для клієнтів. Його перевагою є те, що скористатися ним можна автономно та в будь-який час. Карткові кредити дозволяють здійснити покупку в кредит у продавця, навіть не підходячи до каси з використанням електронного чеку.

Спільні комунікації та акції

Ми також активно співпрацюємо з банками щодо спілкування з клієнтами. Наприклад, «Фокстрот» може запропонувати вигідну пропозицію зі зручним терміном кредитування, а банк, у свою чергу, надсилає нам запрошення отримати кредит на техніку із гарантованим «Погоджено» від банку.

А ще ми спільно з фінустановами проводимо розіграші цінної техніки серед тих, хто оформив споживчий кредит на вигідних умовах для придбання товарів і послуг у мережі «Фокстрот».

Максимальне спрощення

Тепер клієнт обирає майданчик для купівлі не лише за розвиненим сервісом, але і за швидкістю обслуговування. Тому найголовніший виклик і тренд сьогодення — максимальне збільшення швидкості оформлення як паперового кредиту, так і будь-якої іншої угоди. Все йде до того, щоб максимально скоротити соціальну дистанцію між клієнтом і продавцем. А в комунікації з банками — спростити роботу з банківськими продуктами. Адже «Фокстрот» цінує кожного свого клієнта, тому прагне налаштувати максимально безшовні процеси обслуговування.

Ігор Приходько, фінансовий директор NovaPay  (ГК «Нова пошта»):

NovaPay – це різноманіття продуктів та сервісів для вирішення фінансових завдань. Компанія дбає про розрахунки на Новій пошті, доставляє грошові перекази по Україні та із-за кордону, приймає комунальні та будь-які інші платежі, забезпечує інтернет-еквайринг для бізнесу. Платіжну систему NovaPay визнано соціально важливою для України. Згідно з даними НБУ, вона є лідером серед усіх систем переказу коштів, створених небанківськими установами.

NovaPay – це понад 2 млн транзакцій на день та 46% українського ринку переказів.

Ми співпрацюємо з 12 банками України за декількома напрямками. «НоваПей» є постачальником сервісів, які ми використовуємо в операційній діяльності – інкасація  та підкріплення, послуги з торгівельного та інтернет-еквайрингу, обслуговування зарплатних рахунків наших співробітників.

Більше послуг

Сумісно з банками ми надаємо послуги нашим клієнтам, наприклад, можливість сплачувати комунальні платежі, платежі з поповнення карт та погашення кредитів, поповнювати мобільний телефон тощо. З частиною банків ми співпрацюємо за напрямом розміщення вільних залишків коштів. Крім того, є банки, з якими ми працюємо в рамках вимог регулятора. Це так звані розрахункові банки.

У співпраці завжди використовуємо підхід диверсифікації ризиків та прагнемо підтримки безперервності у своїй діяльності задля якісного та своєчасного обслуговування клієнтів та виконання свої зобов’язань. Ця модель виправдовує себе, бо поодинокі технічні або операційні збої у наших партнерів трапляються.

Ми відкриті у комунікаціях з банками, що дозволяє створювати прозорі умови співпраці та здорову конкуренцію на ринку, від якої, як відомо, виграють клієнти.

Ми позитивно оцінюємо співпрацю з банками, хоча в минулому і було декілька прецедентів, які змусили нас розірвати відносини (невиконання домовленостей, в результаті чого ми втратили час в реалізації наших проєктів).

У пошуку перспектив

Як наразі, так і в подальшому ми бачимо співпрацю з банками в реалізації спільних проєктів та впровадженні нових технологій, які будуть нас прискорювати і зможуть дати кращий сервіс для наших клієнтів.

Ми постійно разом з партнерами шукаємо нові можливості. Наприклад, з Ощадбанком ми маємо намір реалізувати та масштабувати сервіс ОщадPay на базі технології Visa Tap to Phone, що дозволяє використовувати смартфон у якості POS-терміналу. Впровадження цього сервісу суттєво спростить для нас процес обслуговування клієнтів. А рік тому, також із зазначеним банком, ми впровадили верифікацію особи у відділенні. Для цього потрібно прикласти свою ID-карту до POS-терміналу банку.

Ще один напрям, який ми бачимо в перспективі, – співпраця з банками із продажу цінних паперів та облігацій для залучення фінансування.

Можливо, колись банки стануть нашими клієнтами – наразі ми маємо одну з найбільших мереж відділень, в яких можливі такі процеси, як ідентифікація клієнта відповідно до вимог фінансового моніторингу, а це відкриває широкий спектр співпраці.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: