Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Як розвиватимуться банки найближчим часом: огляд стратегій, ухвалених у 2021 році
Найближчими роками українські банки змінюють комунікаційні стратегії, розвиватимуть цифрову економіку та підвищуватимуть прибутковість. А для міністерства фінансів одна з головних цілей — скорочення частки держави у банківському секторі з 60% до 25% до 2025 року. Banker.ua проаналізував банківські стратегії, прийняті у 2021 році та розповідає, що чекати від банків.
Стратегія Національного Банку
Цього року регулятор оновив Стратегію НБУ до 2025 року. Цей документ стане дорожньою картою. Нею якраз і керуватиметься Нацбанк під час роботи над активізацією економічного зростання та підвищенням добробуту українців.
Як каже голова Національного банку Кирило Шевченко, нова Стратегія слугуватиме подальшому якісному розвитку фінансової екосистеми в Україні.
Нова стратегія здійснюватиметься у межах трьох стратегічних напрямів:
- Сприяння відновленню та розвитку економіки
- Цифровізація економіки
- Інституційний розвиток та операційне вдосконалення НБУ.
У першому випадку регулятор сконцентрується на підтримці макростабільності, розвитку ринку фінпослуг та інфраструктури ринків капіталу, а також відновленні кредитування економіки.
Для розвитку цифровізації економіки, головними стратегічними цілями НБУ стануть розвиток безготівкової економіки та інновацій фінсектора, а також підвищення рівня фінансової інклюзії та кіберзахист фінансового сектора.
Інституційний розвиток та операційне вдосконалення Нацбанку передбачає підвищення операційної ефективності та цифрову трансформацію НБУ, а також розвиток партнерства та комунікації зі стейкхолдерами Нацбанку та пункт «Національний банк — найкращий роботодавець».
Стратегія розвитку «Ощадбанку» до 2024 року
У жовтні 2021 року Кабінет міністрів схвалив Стратегію розвитку «Ощадбанку» на 2021-24 роки.
Так, згідно з цим документом, фінустанова продовжує функціонувати як провідний універсальний банк країни, який зміцнює свої позиції в роздрібному кредитуванні та комісійних продуктах, а також зберігає провідні позиції в сегментах корпоративного бізнесу та ММСБ із зменшенням частки держпідприємств.
Стратегія передбачає досягнення операційної ефективності та постійного рівня прибутковості банку плюс розвиток лінійки цифрових продуктів, включаючи галузеві продукти, які надаватимуться через цифрові канали та автоматизовані процеси.
Як повідомляє Міністерство фінансів, реформування державного банківського сектора — один із пріоритетів уряду, а схвалення Стратегії забезпечить належне функціонування «Ощадбанку» та сприятиме ефективному управлінню, захисту прав вкладників, кредиторів та акціонера — держави.
У рамках Стратегії «Ощадбанк» прагнутиме досягнення прогнозного чистого прибутку на рівні 4,2 млрд гривень, прибутковості на капітал близько 15% та співвідношення витрат до доходів менше 65%.
Також банк працюватиме над скороченням частки NPL до 10%, зменшенням рівня операційних витрат та переглядом капітальних витрат шляхом оптимізації мережі та централізації операцій.
Стратегія передбачає входження «Ощада» до ФГВФО та диджиталізацію, що включає завершення до 2024 року процесу цифровізації послуг для клієнтів та внутрішніх процесів, а також забезпечення конкурентної швидкості запуску нових продуктів.
Комунікаційна стратегія ПРАВЕКС БАНКУ
Також у жовтні 2021 року ПРАВЕКС БАНК запустив свою нову комунікаційну стратегію. Вона була розроблена для всіх 11 міжнародних дочірніх банків Інтеза Санпаоло, провідної банківської групи Європи.
Нова стратегія відображає реакцію банку на істотні зміни, які країна несе через пандемію під час переходу до етапу «нової норми».
Страх, спричинений кризою у сфері охорони здоров’я, змусив 74% людей дивитись у майбутнє з песимізмом чи надзвичайним занепокоєнням. Обставини та ситуації, які вони пережили, змінили погляди та ставлення до повсякденного життя. 59% людей ставлять здоров’я на перше місце в новій шкалі пріоритетів, але сім’я (45%), психологічний добробут (43%) та правильний баланс між роботою та особистим життям (40%) також наново відкриваються та вважаються фундаментальними цінностями.
Після глибокого аналізу ПРАВЕКС БАНК вирішив перезавантажитися, зосередивши увагу на тому, що сьогодні справді важливо у житті людей, підприємств та держави.
Стратегія розробили за принципом «знизу вгору» разом з усіма міжнародними дочірніми банками групи Інтеза Санпаоло та їх відповідними комунікаційними агенціями, з урахуванням важливих місцевих реалій та за участю відомих агенцій з основних міжнародних груп, у тому числі з Publicis Italia – другою найкращою агенцією визнаним на міжнародному фестивалі творчості Cannes Lions 2021
Понад 70 фахівців з 12 країн з різними світоглядами, релігіями та мовами співпрацювали у 4 дизайн-спринтах з метою визначення єдиної креативної стратегії, яка відповідає особливостям окремих країн, у яких є представництва Групи.
Нова комунікаційна стратегія втілена в слогані «Для всього, що має значення», в якій описано бажання банку бути поруч із людьми у будь-які моменти їхнього життя, допомагаючи їм досягти кожної окремої мети, великої чи малої, та захищати та зберігати те, що дійсно має значення.
Ключова мета Мінфіну у питанні прощання з держбанками
Ще восени 2020 року Кабінет Міністрів затвердив Стратегію реформи державних банків.
А вже цього року Міністр фінансів Сергій Марченко розповів, що Стратегія реформування держбанків передбачає скорочення частки держави в банківському секторі з 60% до 25% до 2025 року, а для цього достатньо продажу «ПриватБанку».
Також у Мінфіні зазначають, що Україна прагне суттєвого скорочення частки держави у банківській системі, і реалізація даного завдання почалася зі схвалення керівництвом IFC кредиту для «Укргазбанку» з можливістю конвертації позикових коштів у капітал.
Там вважають, що приватизація «Укргазбанку» має стати «історією успіху» українського уряду та наголосити на привабливості банківського ринку країни.
«Партнерство з IFC та трансформаційні процеси, які проводяться «Укргазбанком» для виконання стратегічних завдань, суттєво покращують його привабливість для подальшої приватизації», – зазначив заступник міністра Юрій Драганчук.