Що робити, якщо забув або втратив PIN-код

Якщо ПІН-код безнадійно забутий або назавжди втрачено, власнику картки необхідно в першу чергу повідомити про це в обслуговуючий банк. Тримач завжди може зателефонувати в службу підтримки, яка є в кожному банку-емітенті. Оператор по телефону розповість, як вчинити. Так як ПІН-код відомий тільки клієнту і в цілях безпеки ніде більше не зберігається, то у випадку загублення ПІН-коду відновити його не можна, каже начальник управління пластикових карт Росевробанка Сергій Варганов. У будь-якому випадку втрата ПІН-конверта або ПІН-коду означає перевипуск карти. “Номер картки може бути збережений, але фізично вона буде інша і з новим ПІН-кодом”, – розповідає заступник начальника департаменту роздрібного бізнесу Російського банку розвитку Володимир Таріко.

Перевипуск карти виключає ризики, пов’язані з можливістю будь-кому, в тому числі і співробітникам банку, отримати інформацію про ПІН-код клієнта, або змінити ПІН-код без його відома, вважає заступник директора департаменту по роботі з приватними клієнтами НОМОС-банку Олександр Базанов.

Гроші поза доступом

Часом власники карт вважають за краще не звертатися в банк відразу після загублення ПІН-коду, а намагаються ввести пароль по пам’яті. Однак пам’ять часто підводить. “Необхідно враховувати, що при неодноразовому неправильному наборі ПІН-коду картка може бути не тільки заблокована, а й вилучена банкоматом, – нагадує директор процесингового центру Альфа-Банку Вілен Тімірязєв. – Щоб уникнути таких випадків бажано краще запам’ятовувати ПІН-код”. У тому випадку якщо клієнт тричі невірно ввів значення свого ПІН-коду, карта блокується автоматично при отриманні готівки, стверджує начальник управління роздрібного бізнесу Першого республіканського банку Олена Біндусова: “Достатньо зателефонувати в банк, назвати пароль-ідентифікатор, і співробітники банку обнулять спроби помилково введеного коду “.

Якщо гроші потрібні сьогодні, а карта заблокована в результаті неправильного введення ПІН-коду, отримати готівку все ж можливо. Справа в тому, що спеціальний картковий рахунок – це звичайний банківський рахунок, за яким можна здійснювати операції поповнення і зняття коштів без пластикової карти, пояснює начальник департаменту роздрібного бізнесу банку “Зеніт” Олексій розорення. Для цього необхідно пред’явити службовцю банку документ, що засвідчує особу. Однак наявність такої можливості залежить від типу карти, вимог банку, що видає грошові кошти, і місцевого законодавства, каже директор департаменту неторгових операцій банку Глобекс Денис Хренов. Наприклад, якщо карта заблокована, то зняти гроші за паспортом можна, так як по ній заборонено будь-які операції, стверджує директор департаменту розробки і продажів банківських карт Юніаструм Банку Олена Шустова: “Але в тому випадку якщо карта заблокована в результаті неправильного введення ПІН-коду, вона буде розблокована в 24:00 за московським часом і таким чином на наступний день клієнт може скористатися картою за умови правильного введення ПІН-коду “. Якщо клієнт після розблокування як і раніше не пам’ятає свій ПІН-код, він може зняти грошові кошти у відділенні свого, або іншого банку, навіть за кордоном, говорить віце-президент Транскредитбанка Андрій Купцов: “Не вийде зняти гроші тільки в одному випадку – якщо у клієнта банківська картка Maestro. Всі операції по таких картах в відділенні банку проводяться з обов’язковою ідентифікацією клієнта шляхом введення ПІН-коду”.

Зарубіжні клопоти

Втрата ПІН-коду в іншій країні викличе більше проблем з отриманням грошей, ніж в рідній державі. “Якщо карта заблокована, коли власник знаходиться за кордоном і поблизу немає відділень банку-емітента, то вирішити проблему складно”, – розповідає Олексій Розорьонов. Але де б не перебував власник банківської карти, дії при її блокування одні і ті ж, каже начальник управління неторгових операцій КБ “Московський капітал” Дмитро Жуков: “По-перше, потрібно знайти головний офіс банку, чий банкомат заблокував карту, або звернутися в службу підтримки (зазвичай контактна інформація розміщена на самому банкоматі або на заставці). По-друге, необхідно написати заяву в банк, після чого протягом 3-5 днів карту можуть повернути. Однак варто враховувати, що не всі банки готові йти на таку спрощену процедуру. Так як відповідно до договору з міжнародною платіжною системою (Visa, Mastercard) банк зобов’язаний ліквідувати карту, яка була заблокована банкоматом”. Перебуваючи за кордоном, розблокувати карту можливо, зв’язавшись з центральним офісом банку і назвавши всі необхідні дані по карті, говорить провідний фахівець відділу пластикових карт Росавтобанку Ірина Полещук: “У такому випадку ми просимо клієнтів уявити письмову заяву про розблокування карти після повернення”.

Послуги з надання певної суми грошей і випуску тимчасової карти клієнтам, які втратили банківську карту, пропонують далеко не всі банки і поширюються ці послуги, як правило, тільки на власників карток преміум-класу, продовжує Олексій Розорьонов. Оскільки при зміні ПІН-коду необхідний перевипуск карти, то, перебуваючи за кордоном, власник картки може проводити лише операції, які не потребують введення ПІН-коду, стверджує начальник управління платіжних засобів Банку “Союз” Ольга Тішінова. Наприклад, оплачувати товари і послуги в торгово-сервісних підприємствах. За словами начальника управління банківських карт Московського кредитного банку Олексія Есеннікова, при від’їзді за кордон краще оформити довіреність в банку або у нотаріуса на третю особу і в разі виникнення подібних ситуацій довірена особа зможе вирішити ситуацію в найближчому відділенні банку. Крім того, щоб запобігти проблемам, пов’язані з блокуванням карти, до одного рахунку найкраще оформляти кілька карт, каже директор департаменту роздрібного бізнесу Майстер-банку Олег Сафонов: “При оформленні” класичних “і” золотих карт “в нашому банку додаткові карти Maestro і Visa Electron оформляються безкоштовно. Таким чином, при блокуванні однієї картки у власника все одно залишається можливість користуватися своїми грошима через додаткові банківські карти”.

Один на всіх

Щоб не запам’ятовувати ПІН-коди відразу декількох банківських карт, користувачі можуть встановити на них загальний пароль. Однак не всі банки пропонують таку послугу. Кожен банк приймає рішення про перевипуск ПІН-коду виходячи з власної політики безпеки, впевнений Олексій Розорьонов: Крім того, можна зберігати паролі в захищеній папці на комп’ютері – тоді навіть при його збої можливе відновлення інформації, в тому числі і збереженого там PIN-коду. “Банк” Зеніт “зокрема вирішив, що здійснення зміни ПІН-коду без перевипуску картки недоцільно. Таким чином, новий ПІН-код має на увазі випуск клієнту нової карти”. При установці одного і того ж ПІН-коду на кілька карт не можна виключити ймовірність його підбору, так як часто використовується така загальнодоступна інформація, як дата народження і інші дані, стверджує Денис Хренов. Bankir.Ru.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті:

Коментарі (0)