Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Just for fun або серйозне вкладення: наскільки YouTube-канал можна розцінювати як інвестицію?
Андрій Оністрат, підприємець, коуч, засновник YouTube-каналу «Бегущий Банкир», спеціально для Banker.ua
Матеріал підготовлений для друкованої версії журналу Banker.
У наш час YouTube-канал можна розглядати як інвестицію. Я сприймаю для себе цей ресурс саме так.
Але при цьому завжди важливо відчувати свою аудиторію. І якщо щось іде не так, якщо ти відчуваєш, що контент не викликає відгуку, бачиш це за кількістю лайків, то я завжди за те, щоб щось змінювати, а не стояти на місці. Хоча деякі вважають за краще цілеспрямовано бити в одну точку.
Я відчув це на власному прикладі. Мій канал пройшов певну трансформацію. Я починав 8 років тому зі спортивної тематики, показуючи в основному свої спортивні тренування. Але є таке поняття, як cornerstone, тобто камінь спотикання. Вперше він трапився у мене в 2016 році, коли я залишив банківську діяльність, попрощався зі своїм банком, і мені потрібно було знайти нове джерело натхнення, зняття стресу. Я став знімати ролики про серйозний спорт, біг, оглядав траси, що скільки коштує тощо. І це дуже добре «зайшло» аудиторії.
А потім стався другий cornerstone. Це сталося вже в 2019-2020 році, в період настання локдаунів. Тоді я зрозумів, що є актуальними економічні теми, світова криза, огляди курсу долара, інфляція в Україні, чи виживуть банки в такий складний період тощо.
В цілому я завжди роблю ролики на ті теми, які цікаві мені. Але спорт завжди проходить «червоною лінією» по всьому моєму контенту.
Зараз будь-яка людина може піти в YouTube, в тому числі й підприємці. Навіть просто маючи свою gmail-адресу, ти вже можеш знімати і заливати ролики на YouTube, хоча в цілому це складний механізм з безліччю правил. По-перше, важливо вміти триматися перед камерою. Зараз це вміє робити кожна дитина, знімаючи відео на смартфон, але покоління 35+ відчуває певні складнощі. З’являються затиснуті пози, дивна міміка, підвищений голос. З цим усім треба працювати, не кажучи вже про те, скільки технічних моментів потрібно вивчити для ведення каналу. Тобто в це потрібно вкладати багато часу і грошей.
Наприклад, популярний сьогодні канал Big Money Черняка — я впевнений, що Євген Олександрович вклав чимало грошей в розкрутку свого каналу, хоча він це всіляко заперечує. Колись ми з ним навіть сперечалися про це, і суперечку я фактично виграв, але публічно він це так і не визнав .
Якщо розглядати YouTube-канал як інвестицію і спосіб просування, то безпосередньо просування свого продукту таким чином вже давно не є результативним.
Важливо давати корисну інформацію, тобто НЕ рекламувати свій бренд, а популяризувати в цілому напрям. Якщо ти розбираєшся в генераторах, то розповідай людям, як вони влаштовані, що потрібно, скільки, чому. Наприклад, Kernel робить якийсь контент на YouTube а-ля еntertainment, але він не сильно «заходить», тому що користі мало. При цьому у мене є друг, який працював колись в Kernel і Astarta, де у нього було величезне поголів’я корів, яке в день приносило 1 млн грн. Зараз він робить свій контент на YouTube, розповідаючи, як доглядати за коровами, як вони живуть, що їдять, чим їх лікувати тощо. І на це є величезний попит.
Тому просувати щось можна тільки нативно. Припустимо, сьогодні я можу в ролику сказати, що лечу на літаку якоїсь компанії, завтра одягну одяг якогось бренду. Колаборації, до речі, теж відіграють важливу роль.
Плюс, коли ти щось робиш, завжди важливо спілкуватися з експертами в цій галузі, з тими, хто вже давно цим займається і розбирається. Я завжди роблю контент на свій розсуд, але раз в два місяці можу зустрітися з Андрієм Федорівим або Євгеном Черняком і дізнатися думку про свій канал.
Це важливо для залучення нової аудиторії й отримання лідів. Але, перш за все, потрібно зрозуміти, що саме ти хочеш дати своїм підписникам. Я, наприклад, хочу їх вчити чомусь, щоб мої відео були корисні. Тому я не розглядаю інші канали як конкурентні, а намагаюся робити абсолютно свій контент. За статистикою YouTube, мій контент максимально перетинається тільки з каналом Геннадія Балашова, але це всього на 11%.
Банківський сектор теж може використовувати для просування YouTube, але, щоб банки могли туди зайти, потрібні банкіри, скажімо, формату Михайла Рогальського — він веселий хлопець, квінтесенція маркетолога, банкіра і частково айтішника. Бути класичним банкіром в наш час — це взагалі ні про що.
Якби переді мною стояло завдання продюсувати банківський канал, я б показував конкретні кейси з фінансування, дефолтні та інші.
Наприклад, ми дали грошей цьому клієнтові, він розпорядився ними ось так, а потім показати результат через рік, що вийшло в результаті. У банків багато таких кейсів, вони будуть цікаві, але потрібно правильно підібрати формат. Причому я б обов’язково взяв на канал дуже впізнаване обличчя на цьому ринку. Якщо взяти невідому людину — канал не злетить, тому що люди дивляться перші 7 секунд і відключаються. І CTR буде зменшуватися, тому що у YouTube є «воронка». Тому тут все має сенс.