Продовжуючи користуватися цим сайтом або натиснувши "Приймаю", Ви даєте згоду на обробку файлів cookie і приймаєте умови Політики конфіденційності.
Андрій Цвих (“МЕТРО Кеш енд Керрі Україна”): “Ми готові скористатися новими банківськими послугами”
Андрій Цвих, CFO “МЕТРО Кеш енд Керрі Україна” в ексклюзивному інтерв’ ю для Banker.ua про продажі та клієнтів, банки-партнери, еквайринг, факторинг, кредити та плани на майбутнє.
一 Що сталося з продажами в компанії з початку кризи?
一Продуктовий рітейл під час кризи постраждав набагато менше інших галузей. Тому в перші місяці карантину ми не відчули зниження продажів, навпаки, наростили їх число приблизно на 30%. Приросту компанія досягла за рахунок нових кінцевих покупців на 15%, і повернення старих клієнтів. Якщо клієнт не купував товари в компанії протягом 3 місяців, то тепер повернувся. Ми це пов’язуємо зі стратегією компанії і запитами клієнтів. Клієнтам в кризу важливі якість, ціна, наявність товарів на полицях. Якщо компанія виконує ці запити, то кількість клієнтів зростає, а компанія закріплює імідж надійної торгової мережі, з широким асортиментом якісних продуктів за доступною ціною.
一Яким видам оплат надавали перевагу клієнти?
一Частка безготівкових платежів B2B клієнтів знизилася на 33% через кризу і зниження ділової активності. У той же час зросла кількість транзакцій платіжними картками. До карантину кількість транзакцій становила 48%, тепер – 55%. Ми пов’язуємо цю тенденцію з двома основними факторами. По-перше, безпекою оплат картами. По-друге, падінням купівельної спроможності і попитом на короткострокові кредити на картах. Якщо говорити про абсолютне значення продажів, то кількість покупок за готівкові кошти збереглося. Це підтверджує віру українців у готівкові кошти.
一Які основні банки-партнери “МЕТРО Кеш енд Керрі Україна”?
一У компанії існує поширена для міжнародних компаній вимога користуватися послугами корпоративних банків. Тому послугами цих банків компанія користується в першу чергу, іншими банками – в другу.
На сьогодні основні партнери компанії з корпоративних питань Райффайзен Банк Аваль, з кредитування співпрацюємо з ІНГ Банк Україна та Креді Агріколь Банк.
Також працюють кілька успішних проектів з Сітібанк (Україна). По еквайрингу в цьому році компанія вирішила працювати з державним ПриватБанком – лідером на ринку еквайрингових послуг і найбільшим емітентом платіжних карт в Україні.
一Які найголовніші якості банку-партнера?
一Основними критеріями для нас є надійність банку, професіоналізм співробітників, вміння йти назустріч в нестандартних ситуаціях, здатність банку побудувати довгострокові партнерські відносини, високий рівень цифровізації і низький 一 бюрократизму.
Стандартні послуги може надавати будь-який банк, кастомізовані – мало хто. Кредити може видати будь-хто, гарантувати ж постійний доступ до фінансування, навіть в умовах обмеженої ліквідності – небагато. Якісні послуги і вигідні тарифи обіцяють всі, виконують лише одиниці.
Тому до вибору банків ставимося серйозно, незважаючи на наявність великої кількості пропозицій, дуже вибіркові в цьому питанні.
一Якими основними послугами користуєтеся в українських банках?
一Компанія найчастіше користується розрахунково-касовим обслуговуванням, кредитами, депозитами, валютообмінними операціями і зарплатним проектом, еквайрингом і корпоративними картами. Також компанія користується факторингом. Послуга дає можливість нашим постачальникам запропонувати більш вигідні умови оплати, збільшувати обсяги продажів, поповнювати оборотний капітал і покривати відсутню ліквідність.
一Що важливо для компанії, коли йдеться про послугу еквайрингу?
一По еквайрингу ми працюємо з 2006 року. Тому в питанні еквайрингу, крім надійності банку, важлива і інфраструктура. Тобто якість зв’язку, швидкість обробки платежу, наявність власного процесингового центру, можливість стандартної інтеграції POS-терміналу з нашою касою і корпоративними системами. Тобто все, що зменшує тривалість перебування на касі клієнта. А значить, збільшує індекс споживчої лояльності (NPS).
Важлива і вартість послуг. В Україні для великого бізнесу вона в 10 разів дорожча, ніж у країнах Європейського союзу. Це пов’язано з тим, що платіжні системи впливають на розмір комісійної винагороди, яку торгова мережа або будь-яке інше підприємство, що приймає платіжні картки, платить за послуги еквайєра, включаючи міжбанківський збір за інтерчейндж.
Тому підприємства роздрібної торгівлі змушені, хоча б частково, включати дані витрати в ціну реалізації, що позначається на цінниках і покупцях.
Ситуація не влаштовує учасників ринку, з цього приводу проходять численні дискусії з платіжними системами і провідними банками-емітентами платіжних карт, які ведуться на платформі всіляких організацій, що об’єднують український бізнес (наприклад, Європейська Бізнес Асоціація або Американська торгово-промислова палата), але не привели до нормалізації ставок на ринку. На жаль, далі обіцянок і декларацій справа поки що не йде.
一Чи є кредити, для яких завдань? Ні, чому?
一Компанія прийшла на ринок 17 років тому. За цей час значна частина проектів фінансувалася за рахунок кредитних коштів, тому кредити активно використовуються компанією.
一Які плани у компанії по роботі з банками?
一Сьогодні у нас досить великий портфель перевірених часом банків-партнерів. Тому планів з розширення або будь-якої зміни їх кількості у нас поки немає. Що стосується нових продуктів – тут ми відкриті до співпраці, особливо, якщо це поліпшить якість обслуговування наших покупців, задовольнить їх зростаючі потреби.
Спілкувалась Катерина Спориш