Необанки чи класичні: хто переможе у сутичці

08 Листопада 2021

Поки класичні банки зміцнюють позиції у сфері безпеки та фінансового моніторингу, ринок підкорюють молоді гравці – мобільні банки чи необанки. Вони одразу припали до смаку українцям, оскільки пропонують комфортний та швидкий сервіс, а ще – вигідніші умови щодо продуктів. Вanker.ua вирішив розібратися, чи є реальні переваги необанків перед традиційними, який сервіс мобільні банки пропонують клієнтам, і чи зможуть стати драйвером банківського ринку.

Головний Telegram-канал банкірів

У сучасних умовах життя та роботи розвиток банківських технологій значно прискорився. Клієнти більше не хочуть (і часто не можуть через карантинні обмеження) обслуговуватися у відділеннях. На фоні хвилі диджиталізації в Україні класичні банки розпочали боротьбу за клієнта з необанками. На відміну від традиційних, необанки не мають своєї філіальної мережі: вони побудовані на нових технологічних платформах, які пропонують клієнтам максимально зручні мобільні програми з оптимальним набором функцій та послуг. Завдяки цьому фінансові питання можна вирішувати, перебуваючи вдома.

Гнучкість банку – це свобода клієнта

Необанки не про паперову тяганину і необхідність з будь-якого питання бігти у відділення. Вони про свободу та можливість перенести будь-яку послугу в онлайн. Крім того, мобільні банки часто пропонують клієнтам нижчі відсоткові ставки за кредитними та вищі за депозитними програмами, помірні комісії, а іноді їх повну відсутність, безліч додаткових можливостей та фішок на кшталт кешбеку та реферальних програм, а також високий рівень техпідтримки..

Активна хвиля виходу на ринок мобільних банків розпочалася наприкінці 2019 року. Одним із перших в Україні з’явився sportbank зі своєю унікальною концепцією, розрахованою на молодих та успішних людей, які ведуть активний спосіб життя. До речі, це одна з особливостей необанків – вони точно знають свою аудиторію і намагаються давати їй найкращий і потрібний продукт..

Спочатку ключовою для sportbank була їхня кредитна карта з досить високим кешбеком, але поступово банк став «прокачувати» продуктову лінійку та свої сервіси. Зараз у них є ощадний рахунок із зручними умовами поповнення та зняття коштів, P2P-переклади, реферальна програма та навіть можливість розділити оплату рахунку у ресторані, таксі чи кав’ярні. Це ще одна відмінність мобільних банків від класичних – здатність швидко розвиватися, за короткі терміни давати клієнтам більше і краще бути більш гнучкими.

Більше «плюшок»

Кредитка від sportbank, на відміну від карток класичних банків, дає багато переваг її власнику. Для оформлення достатньо заповнити коротку анкету та зробити фото документів. Кредитний ліміт за картою стандартний — до 100 тис. гривень, але його цілком достатньо для здійснення великих покупок. До того ж відсутні допкомісії за користування кредитними коштами..

Якщо порівнювати з класичними банками на українському ринку, у необанків не найнижчі реальні річні відсоткові ставки. Наприклад, у sportbank це 58,4% річних. Але вони пропонують перший пільговий період набагато довше, ніж в інших – до 120 днів і до 62 наступні. Якщо грамотно розпоряджатися грошима, можна погашати кредитний ліміт у межах пільгового періоду і сплачувати відсотки користування.

Улюблена всіма «плюшка» – кешбек – sportbank складає 10% на категорію «Спорт» і до 30% в інших категоріях. Традиційні банки при цьому найчастіше встановлюють кешбек на рівні 2-10%.

Цікавою особливістю, властивою необанкам, є їх реферальні програми, що дозволяють отримувати гроші за друга. На місяць можна запрошувати певну кількість друзів, отримуючи винагороду за те, що кожен із них відкриє картку в банку. Sportbank дозволяє запросити до 5 друзів щомісяця, а виплати залежать від рівня користувача реферальної програми – від 55 до 105 грн. Подібна функція практично не зустрічається в карткових продуктах класичних банків.

Крім того, sportbank має безліч партнерів, які дарують подарунки чи знижки на товари та послуги. Для цього клієнтам потрібно розплачуватись картою sportbank. Так, програми лояльності є у всіх банків. Але далеко не всі дбають не лише про фінансове, а й фізичне здоров’я своїх клієнтів.

Наприклад, sportbank дарує абонемент на місяць у мережі фітнес-клубів Sport Life при виконанні низки умов.

З 1 листопада 2021 року клієнту достатньо зробити оборот за карткою у розмірі 20 000 грн без обмеження за часом накопичення цієї суми, після чого у додатку відкривається можливість обрати клуб. Зробити це можна до кінця кожного місяця, після чого банк передає дані партнеру. До кінця місяця, протягом якого клієнту зателефонували із клубу, потрібно активувати абонемент.

Якщо клієнт не вибрав клуб у додатку цього місяця, накопичена сума не згоряє, і можна вибрати клуб у наступні чотири тижні. А от, якщо не активував абонемент у залі до кінця наступного місяця, подарунок згоряє.

Також, якщо клієнт накопичив за місяць коштів більш ніж на 1 подарунок (40000+), він може активувати абонементи і оборот не згорить, але потрібно обмінювати абонементи щомісяця.

Із ким швидше йти до мети?

Поки багато банків залишаються просто фінансовими установами, необанки стають помічниками та друзями, допомагаючи вирішувати навіть найпростіші питання. З ними зручно керувати своїми грошима та рахунками, відкладати на якісь цілі. Наприклад, у додатку sportbank можна скласти список цілей для накопичення, завдяки якому ви легко і без напруження накопичите на бажану річ або на відпустку. Для цього нещодавно банк запустив ощадний рахунок «Рюкзак» із чотирма можливими опціями накопичення коштів:

– автопоповнення рахунку (списання певної суми). Зручно, якщо є одна мета;

– перерахування відсотка з кожної покупки;

– перерахування відсотка з кожного поповнення;

– округлення залишку до 10, 100 чи 1000 грн.

Крім того, покласти свої гроші до «Рюкзака» можна під 7% річних, а зняти – у будь-який зручний час без втрати відсотків. Таким може похвалитися далеко не кожен класичний депозитний продукт. Виплата відсотків за вкладом здійснюється щотижня у п’ятницю, що ще приємніше.

Будь-яка послуга – у пару кліків

За останній рік класичні банки випустили/оновили свої додатки не тільки для фізосіб, а й для підприємців. Подібні програми дозволяють сплачувати рахунки, податки, відкрити депозит та оформити кредитну або дебетову картку онлайн. Але ці послуги вже давно можна зарахувати до розряду звичайних. А як щодо того, щоб отримати щось цікавіше? Мобільний додаток sportbank дозволяє розділити загальний чек, наприклад, у ресторані або за поїздку до таксі; сховати конфіденційну інформацію у додатку, якщо ви знаходитесь у громадському місці; прибрати зі стрічки непотрібну чи невдалу транзакцію. Також незабаром необанк порадує своїх клієнтів ще кількома крутими послугами – розстрочкою, вигідними депозитами (так поки така функція ще доступна не у всіх необанків) і можливістю оплатити комуналку.

Розстрочка дозволить клієнтам робити покупки онлайн та офлайн у магазинах-партнерах банку з оплатою рівними частинами без відсотків. Кредит у sportbank можливий на суму до 100 тис. грн, рішення щодо розстрочення приймається протягом 24 годин з моменту отримання Push-повідомлення. Якщо в класичних банках для підвищення ліміту за розстроченням потрібно принести до банку довідку про доходи, то у випадку з необанками цієї необхідності немає.

Лідери перегон

Хоч би як традиційним банкам хотілося втримати свої позиції, в спину їм дихають більш технологічні конкуренти, які підкорюють клієнтів своєю мобільністю та підтримкою 24/7 у будь-якому месенджері, без відвідування відділень. Необанки прагнуть завоювати ринок, тому не обмежуються стандартною лінійкою продуктів та послуг, а йдуть далі, передбачаючи очікування клієнтів. Безумовно, є моменти, в яких необанки поступаються традиційним гігантам, але вони мають те, що допоможе їм вийти вперед – це простота і швидкість у чистому вигляді.

Будь-яка послуга – в один клік, без паперів, численних ксерокопій та сидінь у чергах. Карту можна легко оформити в мобільному додатку, а отримати – у точці видачі або замовити доставку кур’єром на потрібну адресу. Все це разом із постійним запуском нових акцій, бонусних програм та безкоштовним обслуговуванням виводить необанки у лідери перегонів за увагу клієнта.


Усе найцікавіше за тиждень у нашому дайджесті: